اخبار
15 مرداد 1397
مدیر عامل نارین ایده خبر داد:

مدیر عامل شرکت نارین ایده پاسارگاد عضو پارک فناوری پردیس به دلیل اصلی برگزاری مسابقه بازی سازی اشاره کرد و گفت: این شرکت فناور با داشتن 5 سال تجربه و سابقه در حوزه ساخت اپلیکیشن ها و بازی‌های موبایلی، نقصان و ضعفی که در کشور درخصوص تجاری‌سازی بازیها وجود دارد را احساس و به همین خاطر این رویداد را در سطح شرکتی، حقوقی، حقیقی و فردی و برای آشناسازی با موارد تجاری سازی و نحوه فروش تولیدات برگزار می‌کند.
به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، مدیر عامل شرکت نارین ایده پاسارگاد به کیفیت بازی‌های داخلی تولید شده اشاره و خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر شاهد تولید حجم زیادی از بازی‌های موبایلی با کیفیت در کشور بوده‌ایم که در ژانرهای مختلف تولید و عرضه شده‌اند ولی به دلیل ضعفی که در قسمت فروش محصولات تولیدی وجود دارد، این بازی‌ها از نظر تجاری به فروش نرسیده و درآمدزایی مناسبی را نیز برای تولیدکنندگان به همراه نداشته است.
محسن تسخیری با بیان اینکه پارک یک حامی بزرگ برای برگزاری این رویداد به شمار می آید، خاطرنشان کرد: مشاهده خلا در زمینه فروش محصولات و برگزاری یک رویداد برای کمک به تجاری‌سازی بازی‌های موبایلی، ضروریتی بود که به درستی شناسایی شد و برنامه شرکت این است که تولیدکنندگان را با تکنیک‌ها و روش‌های نوین موجود در زمینه فروش آشنا کنیم، در این راستا، پارک فناوری پردیس دارای ظرفیت و پتانسیلی است که قصد دارد برای توسعه بازی های موبایلی آن را در اختیار افراد و شرکت ها قرار بدهد.
وی با تصریح براینکه ثبت نام تا 20 مرداد ماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: فعالان این حوزه از دو طریق می‌توانند در این رویداد شرکت داشته باشند، آنها می‌توانند طرح یا ایده خود را برای ما ارسال کنند تا توسط داوران و کارشناسانی که ما در این مجموعه داریم، مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.
مدیر عامل شرکت نارین ایده پاسارگاد افزود: از سوی دیگر، فعالان، علاقه مندان و متخصصین حوزه تجاری‌سازی بازی‌های موبایلی می‌توانند در دوره آموزشی حضور داشته باشند و از مباحث و موضوعاتی که درخصوص نحوه فروش، تبلیغات و بازار صحبت می شود، استفاده کنند.
تسخیری با اشاره به ایده برگزاری چنین رویدادی در پارک گفت: این اولین دوره برگزاری این رویداد است و هیچ ایده مشابهی را در هیچ جای دنیا در این خصوص نداشته ایم. هنگامی که خلا و نقصان تجاری سازی بازی های موبایلی را مشاهده کردیم به این نتیجه رسیدیم که باید این رویداد را برای کمک به تولیدکنندگان بازی‌ها برگزار کنیم. کاری که شرکت نارنین با همکاری پارک فناوری پردیس انجام می دهد فراهم آوردن زیرساخت ها و تجهیزات مناسب برای برگزاری این رویداد است و علاوه بر استفاده از فضای پارک و امکانات مناسبی که پارک در زمینه اطلاع رسانی های گسترده در اختیار دارد، می توانیم از همکاری شرکت های حاضر در پارک مثل شتاب دهنده ها، استارت آپ ها، کارآفرین ها نیز در این زمینه استفاده کنیم.
وی افزود: اگر این رویداد را سه سال پیش مطرح یا برگزار می کردیم به این دلیل که فضای ساخت و تولید بازی های موبایلی در آن زمان، توسعه یافته نبود، مسلما استقبالی نیز صورت نمی‌گرفت. در حال حاضر، چون شاهد ساخت بازی های موبایلی فراوانی بوده‌ایم و افراد با دانش و تخصص و استفاده از تکنولوژی های روز دنیا به این حوزه ورود پیدا کرده اند، این ضرورت به وجود آمد که بخش فروش و تجاری سازی را نیز فعال کنیم و گسترش دهیم.
مدیر عامل شرکت نارنین ایده پاسارگاد درخصوص جوایزی که به برگزیدگان اهداء می‌شود، گفت: حمایت مالی، مهمترین جایزه‌ای است که برای توسعه تجاری بازی‌ها در نظر گرفته شده است، به این صورت که شرکت نارنین بر روی سه بازی اول انتخاب شده سرمایه گذاری می‌کند و تا سقف 50 میلیون تومان به آنها وام می‌دهد.
وی به شاخص‌هایی که بازی ها باید دارای آن باشند اشاره کرد و گفت: بازی‌هایی می‌توانند در این رویداد شرکت کنند که از یک سری الگوها، المان‌ها و ارزش‌هایی مانند نوآوری، تکنولوژِی، جذابیت بصری، سناریو محتوایی مناسب و ... برخوردار باشند، مجموعه این عوامل، نقطه ارزیابی ما محسوب می‌شود و بازی‌هایی که این شاخص‌ها را داشته باشند، به عنوان بازی برگزیده انتخاب می‌شوند.
تسخیری اظهار کرد: شرکت‌ها لازم نیست برای مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفتن ایده و طرح خود هزینه ای بپردازند ولی برای حضور در کارگاه یک روزه شرکت، باید ثبت نام را انجام بدهند.
وی به سطح بازی‌های موبایلی تولید شده در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه کشورهای خاورمیانه بازی های ایرانی جزو برترین بازی‌ها به شمار می آیند و نسبت به کشورهای اطراف در سطح بالاتری قرار داریم ولی همچنان با سطح بازی های ساخته شده در اروپا و آمریکا فاصله داریم اما به دلیل وجود علاقه‌مندان و خلاقانی که در این حوزه فعال‌اند، پیش بینی می‌کنیم این فاصله را زودتر از میان ببریم و اگر فضای فروش مناسبی نیز ایجاد کنیم، مسلما پیشرفت و توسعه ما در این زمینه بهتر خواهد شد.
مدیر عامل شرکت نارین ایده پاسارگاد افزود: در این دوره سعی داریم که کانال های توزیع، نحوه طراحی تبلیغات و ... را آموزش بدهیم و البته تولیدکنندگان و شرکت ها را با پارامترهای درآمدزایی داخل بازی بیشتر آشنا کنیم.
وی ادامه داد: پارامترهایی در داخل بازی‌ها وجود دارد که شرکت‌ها می‌توانند از آنها برای درآمدزایی بیشتر استفاده کنند یعنی یک فرایندی را در داخل بازی طراحی کنند تا وقتی که مصرف کننده از بازی خوشش آمد، بتواند از طریق تبلیغ دهان به دهان، آن بازی را به دوست خود معرفی کند که البته برای این کار باید یک جایزه و مشوقی را نیز درنظر بگیرند.
تسخیری درخصوص شبکه سرمایه گذاران این حوزه گفت: سرمایه‌گذاران زیادی تمایل دارند که در این حوزه وارد شوند و فعالیت کنند، همچنین جوانان و نوجوانان ما (13 تا 24 سال) برای بازی های مورد علاقه خود حاضرند هزینه هایی بپردازند و ما باید از این فضا استفاده کنیم و بازی های فرهنگی نیز تولید کنیم تا در کنار بازی و تفریح، فرهنگ بومی خودمان را نیز منتقل کنیم، هم اکنون موجی از بازی های خارجی وجود دارد که بعضا محدودیت های اخلاقی و فرهنگی نیز در آنها رعایت نمی شود و جوان های ما به آن سمت می روند ولی اگر حمایت های خوبی از بازی‌های ایرانی انجام بدهیم استقبال نیز صورت خواهد گرفت.

  • بازدیدکنندگان: 214
  • (رتبه بندی جاری 1.0/5 ستاره ها) مجموع آرا: 1
  • 2 0

نظری وجود ندارد.

پاسخ