اخبار و رویدادها

اخبار
02 مرداد 1396
محلی برای معرفی، بستری برای بازاریابی


گزارش تفصیلی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک


بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک از 29 تیرماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرده و تا 2مرداد برپا بود.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس۸۰۰ شرکت داخلی و خارجی از ۲۴ کشور دنیا برای ارائه‌ی آخرین دستاوردها، محصولات و خدمات خود در الکامپ امسال حضور داشتند.

الکامپ برای فعالان حوزه فناوری اطلاعات به نوعی مهمترین رویداد سال به شمار می‌آید، این نمایشگاه با حضور فناوری‌ها، نوآوری‌ها و خدمات نو در طول 4 روز محل خوبی برای معرفی و بستری برای بازاریابی محصولات این حوزه به شمار می‌آید. در این نمایشگاه جمع بزرگی از فعالان عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، خریداران، فروشندگان، سازمان‌های بازرگانی، و رسانه‌ها گرد هم آمدند.

آیین افتتاحیه الکامپ بیست و سوم با حضور ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی و ناصر علی سعادت، دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، در سالن‌های ۸ و ۹ که به استارتاپ‌ها اختصاص یافته است، برگزار شد.

استارت‌آپ‌ها، هر سال پررونق‌تر از سال پیش

یکی از تفاوت‌های نمایشگاه امسال با سال‌های گذشته حضور چشم‌گیر استارت‌آپ‌ها و اختصاص سالن‌های مجزا به آن‌هاست به گونه‌ای که امسال بیش از ۳۴۰ استارت‌آپ در نمایشگاه حاضر بودند تا علاوه بر معرفی ایده‌هایشان به بازدیدکنندگان، با افراد باتجربه‌ی حوزه‌ی کسب و کار و سرمایه‌گذاران ملاقات کنند.

در این خصوص ابوالحسن فیروزآبادی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه الکامپ، با اشاره به حضور چشمگیر استارت‌آپ‌ها در الکامپ امسال گفت: استارت‌آپ‌ها تجربه خوبی در الکامپ سال گذشته داشتند که باعث ایجاد تحول در این شرکت‌ها شد. امسال نیز ۶۰۰۰ مترمربع از ۳۴ هزار متر مربع نمایشگاه به استارت‌آپ‌ها اختصاص یافته است.

پاویون اختصاصی شرکت‌های پارک فناوری پردیس در الکامپ23

پارک فناوری پردیس امسال هم چون سال‌های گذشته سعی کرد با هدف بازاریابی و ترویج محصولات و دستاوردهای فناورانه شرکت‌های عضو، بستری را در نمایشگاه الکامپ ایجاد کند، از این رو برای 7 شرکت فعال در زمینه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک پاویونی اختصاصی را مهیا کرده و بخش‌های ستادی پارک مانند صندوق توسعه فناور‌های نوین و مرکز رشد فناوری نخبگان در این نمایشگاه حضور داشتند. این پاویون در سالن میلاد، غرفه ۳۱ B برپا بود.

شرکت‌های آسان پرداخت پرشین،صنایع الکترونیکفاران، الوین، مرصاد فاطر، صنایع برتر قرن نوین، کانون هک رشد ایران و ریزپرداز الکترونیک عضو پارک فناوری پردیس در نمایشگاه الکامپ امسال حضور داشتند و هر کدام در بخش‌ها و حوزه‌های تخصصی خود، نوآورانه‌ها و محصولاتی را به نمایشگاه ارائه کردند.

در زیر برخی از این دستاوردها و نظرات مدیران شرکت‌های عضو پارک را در خصوص نمایشگاه الکامپ امسال می‌خوانید:

شرکت آسان پرداخت پرشین(آپ)

شرکت آسان پرداخت پرشین که با نام تجاری آپ در زمینه سیستم‌های پرداخت الکترونیکی داده‌ها فعالیت می‌کند امسال در پاویون اختصاصی پارک حضور داشت و از دو خدمت تازه خود برای مشتریان رونمایی کرد.

محمدرضا کافی رئیس واحد مشتریان بانکی آسان پرداخت در این خصوص گفت: حدود یک ماه است که سرویس کارت به کارت و فروش آنلاین بیمه شخص ثالث را به مجموعه خدمات خود اضافه کرده‌ایم که با حضور در این نمایشگاه توانستیم به صورت گسترده این دو سیستم تازه را به مشتریان خود معرفی کنیم.

کافی اضافه کرد: در نمایشگاه امسال توانستیم با بانک‌هایی مثل بانک سرمایه و قوامین وارد مذاکره شده و قرادادهایی را برای اضافه کردن این بانک‌ها به مجموعه منعقد کنیم، همچنین سرویس فروش آنلاین بیمه شخص ثالث را به مشتریان و مراجعه کنندگان معرفی و نحوه کار با این سرویس و گرفتن خدمات را تشریح کردیم.

وی در ادامه به اهداف مجموعه آسان پرداخت برای حضور در پاویون اختصاصی پارک فناوری پردیس اشاره کرد و گفت: سال گذشته ما به صورت مجزا و گسترده‌تری فعالیت کردیم اما با توجه به اینکه شرکت آسان پرداخت یک مجموعه دانش‌بنیان است و در پارک فناوری پردیس فعالیت می‌کند، با حضور در پاویون این پارک فناوری قصد داشتیم اعتماد عموم جامعه به این مجموعه را جلب کنیم و وحدتی که با پارک داریم را به عموم مردم نشان دهیم.

شرکت صنایع الکترونیک فاران

یکی دیگر از شرکت‌های فعال عضو پارک فناوری پردیس، شرکت صنایع الکترونیک فاران است که در زمینه تولید و توزیع انواع یو.پی.اس، باتری، تجهیزات انرژی‌های نوو تجهیزات دیگری از جمله استابلایزر و اینورترفعالیت می‌کند.

امیرحسین صالح فعال در بخش توسعه کسب و کار این شرکت در خصوص بازخوردهای دریافت شده از الکامپ 23گفت: برگزاری نمایشگاه الکامپ در فصل تابستان برای کسب و کار ما یک اتفاق خوب و نتیجه بخش بود چرا که عمده نوسانات برق، اشکالات در این حوزه و نیاز مبرم به داشتن انرژی الکتریکی سالم در این فصل بروز می‌کند از این رو نتایج حاصل شده از این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه‌های پیشین بهتر بود و مذاکراتی را با شرکت‌های دولتی و شرکت‌های مادر تخصصی بزرگ کشور انجام دادیم که امیدواریم به نتایج قطعی برسند.

وی در خصوص دستاورهایی که برای این نمایشگاه آورده بودند گفت: تمرکز ما چون سال‌های گذشته روی محصولات یوپی اس در حوزه توان‌های بالا بود اما در بخش دیگری از غرفه یک سری محصولات که عموما B2B محسوب می‌شوند و استفاده عامه مردم هستند را ارائه کردیم.

صالح تصریح کرد: البته این محصولات را به تازگی روی سایت دیجی‌کالا گذاشته‌ایم اما در طول این چند روز نمایشگاه، بررسی‌هایمان نشان می‌دهد نرخ فروش این دستگاه‌ها بیشتر شده که این نتیجه مهمی از بازدیدهای الکامپ برای ما محسوب می‌شود.

الوین، تولیدکننده سخت افزار و نرم افزار سیستم‌های نظرسنجی

مونا نخعی مدیر بخش فروش و بازاریابی شرکت الوین که از شرکت‌های عضو مرکز رشد و نوآوری پارک فناوری پردیس است از مزایای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: حضور در نمایشگاه معمولا فرصت بسیار خوبی است تا شرکت‌ها با مشتریان خود به صورت رودرو آشنا شوند و به مذاکره بنشینند، همچنین فرصت مناسبی برایئ معرفی شرکت به مشتریان بالقوه است که تا کنون شما را نمی‌شناختند.

وی تصریح است: البته مکان غرفه شما در نمایشگاه یکی از فاکتورهای مهمی است که باعث رشد یا کاهش حضور بازدیدکنندگان می‌شود که باید با برنامه‌ریزی و هدفمندی قوی‌تری این مکان‌یابی شرکت‌ها صورت گیرد.

وی در ادامه از مشتریانی که در طول نمایشگاه الکامپ با الوین پای مذاکره نشستند گفت: این نمایشگاه فرصت خوبی برای معرفی و مذاکره با مجموعه‌های بزرگ بود، از جمله این مشتریان که در طول نمایشگاه با ما آشنا شدند و توانستیم قرارداد ببندیم می‌توان به چرم درسا، نان سحر، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، بانک پاسارگاد، هتل‌های استقلال و پارک ژوراسیک اشاره کرد.

شرکت فناوری نوین مرصاد فاطر

علیرضا علوی مدیر عامل شرکت مرصاد که تولیدکننده سخت‌افزار و نرم‌افزار انواع دوربین‌های تحت شبکه ایرانی است از نتایج حضور در این نمایشگاه رضایت بالایی داشت و در این خصوص گفت: در طول روزهای نمایشگاه ما با مشتریان و سازمان‌هایی که مدت‌هاست تلاش می‌کنیم تا خدمات و محصولات‌مان را به آن‌ها معرفی کنیم به صورت مستقیم به مذاکره نشستیم و نتایج مثبت خوبی به همراه داشت.

وی تصریح کرد: مکان‌یابی غرفه‌ها نسبت به نمایشگاه‌های پیشین وضعیت مناسب‌تری داشت و حجم بازدیدکننده موثر در این نمایشگاه زیاد بود. وی در خصوص بازار هدفی که در طول روزهای نمایشگاه توانسته‌اند جذب کنند گفت: با شرکت‌های خودروسازی و شهرداری‌ها مذاکرات موثر و مفیدی داشتیم که امیداوریم بعد از نمایشگاه به نتایج مثبت و عقد قرارداد منجر شود.

صنایع بر تر قرن نوین (صناپ)

علی عباسی مدیر عامل شرکت صناب که در زمینه تهیه و تأمین تجهیزات مورد نیاز مخابرات فعالیت می‌کند از نتایج نمایشگاه برای مجموعه‌های که کارهای تخصصی می‌کنند چندان رضایت ندارد و در این خصوص می‌گوید: بازدیدکنندگان نمایشگاه الکامپ اغلب عامه مردم، جوانان و علاقه‌مندان به فناوری‌های نو هستند، در حالی که کار ما به نوعی تخصصی محسوب می‌شود و از این نمایشگاه بهره‌وری بالایی به دست نیاورده‌ایم.

وی در ادامه از خدمات و امکاناتی که پارک فناوری پردیس برای حضور در نمایشگاه در اختیار شرکت‌ها می‌گذارد تشکر کرد و متذکر شد: تلاش‌های پارک فناوری پردیس برای حضور فعال ما در نمایشگاه و بازاریابی و فروش محصولات‌مان قابل تقدیر است، اما به نظرم بهتر است در آرایش غرفه‌ها و تمایز آن‌ها از هم دقت بیشتری شود و با یک پارتیشن بندی ساده شرکت‌ها را از هم مجزا کنند اینگونه که همه در کنار هم در نمایشگاه حاضر شده‌ایم هم بازدیدکنندگان به خطا می‌افتند و هم وقت و انرژی زیادی از شرکت‌ها برای تمیز دادن خود در نگاه مشتری صرف می‌شود.

کانون هک رشد ایران

یکی دیگر از مجموعه‌های نو و فعال در نمایشگاه الکامپ امسال، کانون هک رشد ایران بود که در زمینه مشاوره و خدمات کارشناسی جهت افزایش سرعت رشد کسب و کارها فعالیت می‌کند، احسان جهاندارپور مدیرعامل این مجموعه در خصوص زمینه فعالیت‌های این شرکت گفت: کانون هک رشد ایران فرصت‌هایی را برای رشد مجموعه خلق می‌کند، ما استراتژی‌های رشد سازمان‌ها به صورت غیرمتعارف را پیدا کرده و به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک میکنیم تا با هزینه‌های کمتر، سرعت رشد خود نسبت به رقبا را بیشتر کنند.

وی تصریح کرد: هدف ما برای حضور در این نمایشگاه بیشتر از هرچیز آشنایی با شرکت‌ها ، سنجش سطح مجموعه‌ها و بازار فناوری ایران بود که خوشبختانه این رصد موجب دریافت دیدگاه‌های دقیق و شناخت خوبی شد.

جهاندارپور تصریح کرد: البته که اکوسیستم استارت‌آپی ایران خیلی جوان است و ضعف‌های زیادی را هم در خود دارد؛ اما اینجا افراد به فناوری علاقه دارند و آن را دنبال می‌کنند، به استفاده از فناوری برای پیشبرد اهداف خود ایمان دارند و این مورد پتانسیل‌های خوبی ایجاد کرده است.

این کارشناس همچنین به حمایت‌های دولت از فضای استارت‌آپی کشور اشاره کرد و گفت: حمایت از نوآوران و استارت‌آپ‌ها اگرچه خوب انجام می‌شود اما کافی نیست، بخش زیادی از حمایت‌ها مشمول حال استارت‌آپ‌هایی می‌شود که پول‌ساز باشند و در بسیاری مواقع میزان کارآمدی آن‌ها برای توسعه و پیشرفت کشور در نظر گرفته نمی‌شود که باید روی این نگاه هم تغییراتی به وجود بیاید.

صندوق توسعه فناوری‌های نوین

در بخش دیگری از نمایشگاه غرفه پررفت و آمد صندوق توسعه فناوری‌های نوین پارک فناوری پردیس به چشم می‌خورد، مدیر عامل این صندوق در خصوص حضور در این نمایشگاه گفت: در طول روزهای نمایشگاه به سالن‌ها و شرکت‌های مختلفی سر زدیم و ضمن معرفی خود، خدمات و ظرفیت‌های صندوق را به بیش از 500 شرکت و استارت‌آپ معرفی کردیم.

سید روح اله میر امینی مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین ادامه داد: نمایشگاه الکامپ هر ساله جمع کثیری از نوآوران، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناور را گرد هم می‌آورد‌، ما نیز با هدف معرفی خدمات صندوق، به ذی‌نفعان و اکوسیستم فناوری کشور، در این نمایشگاه حضور یافته‌ایم.

وی تصریح کرد: با اینکه تنها 7 ماه از نمایشگاه پیشین الکامپ گذشته اما حضور چشمگیر استارت‌آپ‌ها و شرکت‌ها و افزایش تعداد شرکت کنندگان و همچنین بازدیدکنندگان نشان می‌دهد ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این حوزه بسیار بالاست و تنها نیاز به سازماندهی و توجه بیشتر دارد.

میرامینی در ادامه به ارائه ضمانت‌نامه توسط صندوق به عنوان یکی از خدمات مهم اشاره کرد و گفت: وقتی شرکتی قصد دارد با ارگانی دولتی قرارداد ببند احتمالا نیاز به ضمانت‌نامه پیدا می‌کند، در سیستم بانکی ما، ماموریت و روشی برای ارزیابی این شرکت‌ها تعریف نشده، از این رو ما سازوکاری تعریف کرده‌ایم که با یک ادبیات مشترک ضمانت‌نامه‌های لازم را صادر کنیم تا شرکت‌ها به دستگاه‌های دولتی ارائه دهند.

وی در ادامه به دستاورد تازه صندوق در حوزه ضمانت‌نامه برای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: امسال اولین سالی است که دولت، کاملا ضمانت‌نامه‌های صندوق را پذیرفته و از طریق بانک مرکزی و سازمان مدیریت و معاونت علمی و فناوری ضمانت‌نامه‌ها را تایید و به ذی‌حسابان سراسر کشور ابلاغ کرده‌اند.

مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین همچنین به نقش این صندوق در اجرای پروژه‌های ملی کشور اشاره کرد و گفت: به دنبال شرکت‌هایی هستیم که با آورده فنی خود و با آورده مالی و حمایتی ما و با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری پردیس به صورت هم افزایی و کنسرسیومی پروژه‌های ملی کشور را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: به واسطه شناختی که از حوزه محصولات B2Gداریم و همچنین با شناختی که از دستگاه‌های مختلف کشور و پروژه‌های ملی داریم می‌توانیم در این حوزه گام‌های بزرگی برداریم.


  • بازدیدکنندگان: 163
  • (رتبه بندی جاری 0.0/5 ستاره ها) مجموع آرا: 0
  • 0 0

1 نظرات

پاسخ