اخبار
28 آذر 1397
با برگزاري ششمين جلسه معارفه تيم‌هاي نوپای جديد مطرح شد؛

مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس، هر 3 ماه یک‌بار جلسه معارفه‌اي براي تيم‌های نوپای جدید که متقاضی عضویت در این مرکز هستند، برگزار مي‌كند. 
به گزارش روابط عمومي پارك فناوري پرديس، در ششمین دوره این جلسات ، بیش از 40 درخواست از سوی شرکت‌ها و تيم‌ها دریافت شد و در جلسه امروز بیش از 30 نفر حضور پیدا کردند. افرادی که در این برنامه حضور داشتند در حوزه‌هایی مانند فناوري اطلاعات، مکانیک، الکترونیک، صنایع پزشکی، اينترنت‌اشيا و مکاترونیک فعالیت می‌کنند؛ همچنین مرکز رشد در این دوره حدود 22 طرح را پذیرفته است و جلسات مصاحبه با تيم‌ها طي يك هفته در پارک برگزار می‌شود، پس از طی این مرحله، تيم‌های پذیرفته‌شده وارد مرکز رشد و فضای کار اشتراکی می‌شوند. فرایند جذب تیم‌های نوپا به این صورت است كه طی فراخواني، شرکت‌هایی ثبت‌نام می‌کنند و پس از بررسی طرح‌ها، ایده‌ها و سطح تیم‌های متقاضی، از آن‌ها برای حضور در جلسه معارفه که به‌منظور شناخت بیشتر است دعوت به‌عمل می‌آید.
هدف از برگزاری این جلسات این است که تيم‌های متقاضی عضویت در این مرکز با شرایط و خدمات پارک آشنا شده و با علم به این موضوع، تصمیم نهایی خود را برای حضور در پارک بگیرند.
در ابتدای این برنامه سید علی هزاوه مدیر مرکز رشد فناوري نخبگان، ضمن بیان مطالب فوق، به معرفی امکانات و تسهیلات پارک فناوری پردیس پرداخت و شرحی درباره خدمات و بخش‌های مختلف آن به تیم‌های جدید ارائه کرد.
مدیر مرکز رشد با اشاره به نتایج به‌دست‌آمده از دوره‌های گذشته، گفت: هم‌اکنون حدود 60 شرکت عضو این مرکزند و مرحله اول را طي کرده‌اند. در اين مدت‌، تیم‌ها توانستند تعدادي اختراع يا طرح ثبت كنند، البته برخي از تیم‌ها نيز نتوانستند دوره اول را با موفقيت طي كنند و مجبور شدند از فضاي مركز رشدخارج شوند.
وی در ادامه افزود: این بررسی‌ها به این خاطر است که در دوره‌های قبلی شاهد حضور تیم‌های کوچکی بودیم که نیاز به کار بیشتری داشتند؛ یعنی باید مدت بیشتری بر روی طرح و ایده خودکار می‌کردند و بعد وارد مركز رشد می‌شدند. از سوی دیگر، برخی شرکت‌ها نيز بودند که توانایی و قابلیت بالایی داشتند و محیط فضای کاری اشتراکی مناسب فعالیت آن‌ها نبود، به همین خاطر به آن‌ها پیشنهاد‌های دیگری دادیم.
هزاوه خاطرنشان كرد: فضای کار اشتراکی به مدت ده هفته به تیم‌های نوپا اختصاص می‌یابد و در این مدت آن‌ها می‌توانند از ایده‌ها، توانایی‌ها و راه‌حل‌های يكدیگر استفاده كنند. در این بازه زماني، مركز رشد می‌تواند پشتکار تیم‌های مختلف برای دست‌یابی به هدف را موردسنجش قرار داده و شرکت‌ها نیز می‌توانند از امکانات مرکز رشد آگاه شوند.
وی افزود: مرکز رشد در مرحله پیش رشد (مرحله دوم) که مدت آن 6 ماه است به تيم‌ها فرصت می‌دهد که شرکت خود را ثبت کنند و شاخص‌های لازم را به‌دست بیاورند، بعد از این مرحله و در دوره آخر، شرکت برای ورود به فضای مركز رشد آماده می‌شود.
مدیر مرکز رشد فناوري نخبگان گفت: یکی از مواردی که تيم‌ها باید به آن توجه کنند، حضور افراد تیم در فضای پارک است، اگر بعد از دوره اول و بررسی‌های به‌عمل‌آمده متوجه شویم که اعضای تیم در مركز رشد حضور ندارند، فضا را از تیم می‌گیریم، به همين خاطر، در همين جلسه اول از تيم‌ها می‌خواهیم تا در نظر داشته باشند که فضای مركز رشد محدود است و اگر نمی‌توانند در فضا حضورداشته باشند، بهتر است اعلام کنند تا ما این فضای محدود را به دیگران اختصاص دهیم.
وی افزود: با اینکه منابع مالی کافی برای ارائه به تيم‌ها نداریم، ولی با سرمایه‌گذاران مختلفی در ارتباطیم که می‌توانیم آن‌ها را به تيم‌ها معرفی کنیم، همچنین صندوقی در پارک وجود دارد که وام، ضمانت‌نامه و خدمات مالی به شرکت‌ها و تيم‌ها ارائه می‌دهد. در ضمن، پارك يك آیین‌نامه حمایتی دارد که برای ثبت اختراع، حضور در نمایشگاه‌ها، دریافت استاندارد، حضور در مناقصه و ... کمک‌هایی به تیم‌ها ارائه می‌دهد.
در ادامه برنامه، دكتر توحیدیان مدیرعامل شرکت فرا طیف پویا درباره حضور شرکت‌ها در پارك توضيحاتي ارائه داد و گفت: فضا و اکوسیستم پارک تا چند سال پیش مبتنی بر حضور شرکت‌های بزرگ و فناور بود؛ ولی در حال حاضر پارک تمایل دارد که بر روی شرکت‌های کوچک و متوسط نيز سرمایه‌گذاری کند، البته نه به معنای سرمایه‌گذاری مالی، بلکه ازلحاظ ارائه خدمات و امکانات سرمایه‌گذاری می‌کند.
وي افزود: تیم‌های نوآور و نوپا باید توجه داشته باشند که شکست حتماً در يك پروسه توليدي و تحقيقاتي وجود دارد و کارآفرینان موفق بارها و بارها شکست‌خورده‌اند. برخی از دلایلی که شرکت‌ها برای شکست خود بیان می‌کنند عدم نیاز بازار، عدم داشتن برنامه مناسب، نداشتن تیم منسجم و کارآمد، نداشتن هدف و برنامه و ... است به همين خاطر مرکز رشد در اين سه مرحله سعي می‌کند شرکت‌ها را با اين فراز و نشیب‌ها آشنا كند.


  • بازدیدکنندگان: 417
  • (رتبه بندی جاری 4.0/5 ستاره ها) مجموع آرا: 1
  • 2 0

نظری وجود ندارد.

پاسخ