رویـدادهـا

با همکاری بنیاد نخبگان استان اردبیل و پارک فناوری پردیس

تفاهم‌نامه اجرای طرح صدف در استان اردبیل امضا شد

تفاهم‌نامه اجرای طرح صدف در استان اردبیل امضا شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

تفاهم‌نامه میان پارک فناوری پردیس و ‌بنیاد نخبگان استان اردبیل و شتابدهنده جاویدان برای همکاری در برگزاری سومین دوره طرح توانمندسازی صدف در استان اردیبل امضا شد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، مدیرکل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک فناوری پردیس در این مراسم گفت: علت شکست بسیاری از کسب و کار‌های نوپا عدم آموزش کافی برای شروع کارآفرینی است. در این زمینه لازم است به دانشجویانی که وارد دوره‌های شتابدهی می‌شوند، آموزش‌های پایه‌ای برای راه‌اندازی کسب و کار‌ها ارائه شود.

جباری پور ادامه داد: در بازار کار امروز، تمام کارآفرینان به دنبال جذب نیروی کاری هستند که علاوه بر آشنایی با اصول فنی کار، اصول مذاکره و بازاریابی و سایر توانایی‌های انجام کار که اصطلاحا مهارت‌های نرم نامیده می‌شوند را داشته باشند.

او افزود: مجموع ضعف‌های مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان، ما را به سمت ایجاد دوره طرح صدف سوق داد. در ابتدا این طرح در محدوده پارک فناوری پردیس برگزار می شد، اما در سال ۹۷ پیشنهاد برگزاری آن در سطح ملی مطرح شد و اینگونه بود که طرح صدف هم از نظر کمی و هم از نظر محتوایی گسترده‌تر شد و کم کم استان‌های بیشتری به این طرح ملحق شدند.

به گفته جباری پور با گسترش طرح صدف در سطح ملی کم کم ایده برون سپاری اجرای طرح توسط کارگزاران مختلف در کشور شکل گرفت و تصمیم گرفتیم تا از ظرفیت شتابدهنده‌ها، پار‌ک‌های علم و فناوری و بنیاد‌های نخبگان در استان‌ها استفاده کنیم.

مدیرکل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک فناوری پردیس گفت: نگاه ما در کمک به کارگزار‌ها این است که اجرای طرح صدف اگر برای آن‌ها درآمدی ندارد، هزینه هم نداشته باشد، به همین دلیل به آن‌ها کمک‌های مالی ارائه می‌کنیم. نگاه دیگر این است که کارگزاران اجرای طرح، خودشان هم از خروجی‌ها موفق طرح در حوزه کارآفرینی بهره‌مند شوند.

او افزود: دغدغه ما این است با گسترش محدوده طرح در سطح کشور، استان‌های مختلف از خروجی‌های آن بهره‌مند شوند و اجرای این طرح یک فرصت خوب برای پیشرفت اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی کشور باشد و مقدمه‌ای برای آموزش نیروی کار مفید کشور باشد.

جباری پور گفت: ما به دنبال این هستیم که طرح صدف یک مرحله گذر از دانشگاه به بازار کار باشد یعنی طرح صدف هدف نهایی نیست بلکه فقط یک گذرگاه از فضای آکادمیک به بازار کار است. ما در اجرای طرح صدف به دنبال هدفمند کردن دانشجویان و فارغ‌التحصیلان هستیم تا با کلیت اکوسیستم کارآفرینی آشنا شوند و با شناخت توانایی‌های خود بتوانند جایگاه خود را در این زمینه پیدا کنند.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در این رابطه بیشتر بخوانید:

طرح «توانمندسازی صدف» پل ارتباطی دانشگاه و صنعت می‌شود

نگاهی به طرح توانمندسازی صدف

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

طرح صدف فرصتی بی نظیر برای رشد اکوسیستم کارآفرینی کشور است

مدیرعامل شتابدهنده جاویدان در این مراسم گفت: شتابدهنده جاویدان در سال ۹۵ با تایید سازمان فناوری اطلاعات ایران و با حضور دکتر واعظی وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اردبیل به بهره برداری رسید.

او گفت: از ابتدای تاسیس شتابدهنده جاویدان تاکنون ۱۳ تیم پذیرش شده‌اند که ۶ تیم شکست خورده و از مجموعه خارج شده‌اند و ۷ تیم به شرکت‌های نوپا تبدیل و موفق به کسب سرمایه هم شده‌اند.

عبدی افزود: در این مدت احساس کردیم یکی از مشکلاتی که تیم‌ها با آن مواجه هستند عدم آگاهی فنی در حوزه کسب و کار است، یعنی اغلب دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مهارت‌های مورد نیاز برای ورود به کسب و کار را ندارند بنابراین در سال ۱۴۰۰ با راه‌اندازی مدرسه کسب و کار گوگل پلاس به صورت ملی و با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران و پارک فناوری پردیس به دنبال برطرف کردن بخشی از این ضعف بودیم.

در این میان با طرح صدف که به صورت ملی در کشور اجرا می‌شد آشنا شدیم و با همکاری بنیاد نخبگان اردبیل و حمایت پارک فناوری پردیس به عنوان کارگزار طرح در استان اردبیل انتخاب شدیم.

عبدی افزود: یکی از اهداف شتابدهنده جاویدان برای حضور در اجرای طرح صدف، جذب خروجی‌های موفق این طرح است، زیرا خروجی‌های این طرح قرار است افرادی توانمند باشند که در موضوع کسب و کار به سطح قابل توجهی از توانمندی دست یافته باشند.

او گفت: اهداف ما هم راستا با طرح صدف است و همین موضوع باعث همکاری ما با پارک فناوری پردیس شد. امیداوریم که این همکاری برای اکوسیستم کارآفرینی استان اردبیل و کشور مفید باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir