رویـدادهـا

با حضور برخط رییس جمهور؛

از پنج محصول لاکتوویژن، شتابدهنده عضو مرکز شتابدهی نوآوری رونمایی شد

از پنج محصول لاکتوویژن، شتابدهنده عضو مرکز شتابدهی نوآوری رونمایی شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

شتاب‌دهنده زیست محصول پارسیان (لاکتوویژن) از اعضای مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس، از 5 محصول خود رونمایی کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، در شصت و یکمین برنامه افتتاح طرح‌های کلان ملی کشور با عنوان «پویش تدبیر و امید برای جهش تولید» در استان‌های البرز، تهران و قزوین، چند طرح با حضور برخط «حسن روحانی» رییس جمهور رونمایی شد. در این مراسم خط تولید 5 محصول زیست فناوری تولید شده توسط «زیست محصول پارسیان (لاکتوویژن)» افتتاح شد.

«مریم تاج آبادی ابراهیمی» استاد دانشگاه و دانشیار میکروبیولوژی، مدیرعامل گروه دانش‌بنیان «تک ژن زیست» و موسس «شتابدهنده زیست محصول پارسیان (لاکتوویژن)» در مورد سابقه فعالیت گروهش گفت: ما میکروبیولوژیست‌ها میکروب‌ها را امپراطورهای نامرئی زمین می‌دانیم. این موجودات نامرئی ما را در برابر میکروب‌های بیماری‌زا محافظت می‌کنند. ما می‌توانیم با تقویت این میکروب‌های مفید که اصطلاحا پروبیوتیک یا برای زندگی می‌گوییم به ارتقا سلامتی کمک کنیم.

وی توضیح داد: پروبیوتیک‌ها بهترین گزینه جهت تقویت سیستم ایمنی و کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌ها و ضامن سلامت موجودات زنده هستند. با این دیدگاه شرکت تک ژن تشکیل شد.

تاج آبادی ابراهیمی ادامه داد: ما برای اولین بار شاخه تولید میکروب‌های کاربردی را در وزارت صنایع باز کردیم و در مقیاس صنعتی با تکنیک فریز درایر شروع به تولید نمودیم. لازم به ذکر است که تحقیقات برای جداسازی ایزوله های پروبیوتیک یک دهه قبل شروع شده بود.

مدیرعامل شرکت تک ژن زیست بیان کرد: در حال حاضر 200 نیروی متخصص مستقیم و 350 نیروی غیر مستقیم در مجموعه ما مشغول به فعالیت هستند. تاکنون 50 محصول پروبیوتیک شامل مواد اولیه و محصول نهایی را تولید و به بازار عرضه کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در تولید تک تک این محصولات از ایزوله میکروبی جداسازی شده از منابع طبیعی ایران استفاده شده است. این سویه‌ها پس از شناسایی‌ها و انجام آزمون‌های آزمایشگاهی در مدل حیوانی و سپس در فیلد و یا کارآزمایی‌های بالینی، ارزیابی شده‌اند و پس از دریافت شناسنامه و کسب مجوزهای لازم به بازار عرضه شده‌اند.

تاج آبادی با اشاره به نابرابری شرایط تولیدکنندگان و واردکنندگان محصولات، اظهار کرد: اگرچه در این مسیر سختی‌های بسیاری را تحمل کرده‌ایم و رقابت بسیار ناعادلانه‌ای را با شرکت‌های چند ملیتی و واردات این محصولات داشتیم اما با تکیه بر دانش فنی، تحقیقات مستمر و کیفیت و قیمت مناسب، شرکت برتر و معتمد بازار شده‌ایم.

آلبوم تصاویر
ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir