رویـدادهـا

برپایی تور فناوری برای وزرای دولت/ اعطای جایزه صادرات فناوری به دانشگاه‌ها

برپایی تور فناوری برای وزرای دولت/ اعطای جایزه صادرات فناوری به دانشگاه‌ها

با دیگران به اشتراک بگذارید

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از برگزاری تور علمی فناوری برای وزرای دستگاههای اجرایی در جهت فرهنگسازی و آگاهی بخشیدن حوزه پژوهش و نوآوری در کشور خبر داد و گفت: تاکنون 4 وزیر دولت، طی بازدید از پارک علم و فناوری پردیس از نزدیک با ظرفیتهای علمی پژوهشی شرکتهای دانش بنیان در این بخش آشنا شده اند.

 
 
 
 
 
 
 
سورنا ستاری در نشستی که در خبرگزاری مهر داشت، مهمترین مشکل حوزه فناوری کشور را عدم تجاری سازی فعالیتهای تحقیقاتی پژوهشی و عدم استفاده صحیح از ظرفیتهای علمی عنوان کرد و گفت: در مرحله اول باید ارتباط مناسبی میان دولت و دانشگاهیان با مراکز علمی پژوهشی برقرار شود.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
ایجاد بازار برای شرکتهای دانش بنیان
 
 
 
 
 
 
 
وی ایجاد بازار برای شرکتهای دانش بنیان را مهمترین دغدغه سال جاری معاونت علمی و فناوری برشمرد و اظهار داشت: باید بازارهای کشور در اختیار شرکتهای دانش بنیان قرار گیرند چرا که در این صورت به جای تکیه بر بودجه های سالانه دولتی، می توان از محل توانمندی های علمی کشور، کسب درآمد کرد.

 
 
 
 
 
 
 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید براینکه باید دانشگاهیان و اساتید دانشگاهی درگیر تحقیقات شوند افوزد: پژوهشکده ها باید سیستم های پژوهشی سنتی را کنار بگذارند و به سمت سیستم های جدید هدایت شوند. براین اساس شناساندن و آگاهی رسانی از نمونه های موفق در کشور می تواند در ارتقای این بخش موثر واقع شود.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
وزرایی که با تور فناوری به پردیس رفتند
 
 
 
 
 
 
 
وی افزود: با برگزاری تور فناوری، هر دو هفته یکبار یکی از وزرای دولت را برای آشنایی با فعالیت این مراکز، به پارک علم و فناوری پردیس می بریم. با اجرای این طرح قصد داریم راههای پژوهشی و کسب درآمد و افزایش توان علمی کشور را به وزرا نشان دهیم.
 
 
 
 
 
 
 
ستاری نمونه پارک فناوری پردیس را با حدود 180 شرکت مستقر، نمونه موفق پارکهای علم و فناوری کشور عنوان کرد و گفت: وزرای بهداشت، ارتباطات و کار و معاون وزیر مسکن تاکنون از پارک علم و فناوری پردیس بازدید کرده اند و قرار است بزودی وزیر نفت نیز برای آشنایی با فعالیتهای پارک علم و فناوری، از پردیس بازدید کند. به این ترتیب وزارتخانه ها می توانند به جای تکیه بر یک درصد بودجه پژوهشی و ایجاد و تاسیس پژوهشگاههای بزرگ دولتی که کاربرد و کارایی چندانی ندارد با ایجاد و حمایت از شرکتهای دانش بنیان، هم به تحقیقات و نوآوری کمک کرده و هم برای این شرکتها بازار کسب و کار ایجاد کنند.
 
 
 
 
 
 
 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه فروش شرکتها از تکنولوژی در پارک فناوری پردیس مبلغ یکهزار میلیارد تومان برآورد می شود و این درحالی است که کل بودجه پژوهشی دولت به این مرکز، از 8 سال پیش تاکنون 40 میلیارد بوده ادامه داد: باید دانشگاهیان را برای حضور در پارکهای علم و فناوری آزاد بگذاریم تا به صورت رایگان به تحقیقات بپردازند و از جوانان برای ایجاد بازار کسب و کار حمایت کنیم.

ابلاغ آیین نامه جدید برای صادرات کالاهای فناوری
 
 
 
 
 
 
 
ستاری در مورد برنامه های معاونت علمی و فناوری برای حمایت از صادرات کالاها و خدمات دانش بنیان نیز به مهر گفت: در حال راه اندازی و تجهیز دفاتر فناوری در بخش صادرات هستیم.
 
 
 
 
 
 
 
وی از امضای قرارداد با وزارت علوم برای حمایت از صادرات فناوری خبر داد و گفت: براساس این قرارداد، 3 درصد صادرات کالاهای فناوری، به شرکتهای فناور به عنوانجایزه صادراتی تعلق می گیرد.
 
 
 
 
 
 
 
معاون رئیس جمهور از تدوین آیین نامه دیگری برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان در حوزه صادرات فناوری خبر داد و گفت: براساس این آیین نامه که هفته آینده ابلاغ می شود، قرار است به ازای فروش شرکتهای دانش بنیان دانشگاهها، 5 درصد سوبسید به این شرکتها تعلق گیرد.
 
 
 
 
 
 
 
وی با بیان اینکه این آیین نامه هفته آینده ابلاغ می شود، افزود: بزودی در جلسه ای با دانشگاههای کشور، ابعاد این آیین نامه را تبیین خواهیم کرد؛ با این شیوه قصد داریم حمایت هایمان را کانالیزه کنیم.

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir