رویـدادهـا

در نشست شبکه فن‌بازار ملی ایران با اداره میراث فرهنگی پردیس مطرح شد؛

شبکه فن‌بازار ملی ایران در مسیر تجاری‌سازی صنایع خلاق

شبکه فن‌بازار ملی ایران در مسیر تجاری‌سازی صنایع خلاق

با دیگران به اشتراک بگذارید

نشست همکاری مشترک شبکه فن‌بازار ملی ایران با اداره صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان پردیس در راستای کمک به تجاری‌سازی و استفاده از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در جهت توسعه بازار و صنایع دستی و گردشگری شهرستان پردیس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، نشست همکاری مشترک میان شبکه فن‌بازار ملی ایران با اداره صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان پردیس با حضور محمدصالح خالقی، دبیر شبکه فن‌بازار ملی ایران و سمیه خاکپور، رئیس اداره صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان پردیس در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد.

دبیر شبکه فن‌بازار ملی ایران ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص پتانسیل‌های شبکه فن‌بازار ملی ایران، گفت: کمک به توسعه بازار شرکت‌های با فناوری‌های نرم و هویت‌ساز طبق نقشه جامع علمی کشور و ابلاغ شورای عالی انقلاب فرهنگی جزو اهداف این شبکه است و فعالیت‌هایی هم در این راستا صورت گرفته و به همین دلیل می‌توان از خروجی فعالیت‌های انجام‌گرفته جهت پیشبرد و توانمندسازی پتانسیل صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی منطقه استفاده کرد.

خالقی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های پارک فناوری پردیس و شبکه فن‌بازار ملی ایران منوط به منطقه پردیس نمی‌شود، خاطرنشان کرد: می‌توان با هم‌افزایی میان واحدهای مختلف پارک فناوری پردیس و شبکه فن‌بازار ملی ایران از پتانسیل کشور در راستای بهبود شرایط فضای کسب و کارهای خلاق استفاده کرد و با رفع نیازهای فناورانه این حوزه موجب رونق فعالیت‌ها شد.

نماینده ایران در سازمان D8tten ادامه داد: همچنین می‌توان از ظرفیت‌های کشورهای مسلمان عضو این سازمان در راستای صادرات محصولات خلاق و فرهنگی جهت توسعه ‌بازار این محصولات استفاده کرد.

ظرفیت های بالای پردیس در تولید صنایع دستی

در ادامه این نشست، رئیس اداره صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی پردیس با اشاره به پتانسیل‌های فراوان این منطقه در تولید صنایع دستی که بالغ بر ۲۷۰ صنعتگر در ۳۷ رشته را داراست، گفت: با توانمندسازی و کمک به تجاری‌سازی این صنایع می‌توان گام بزرگی را در جهت توانمندسازی صنایع خلاق و فرهنگی منطقه برداشت.

خاکپور توضیح داد: پارچه‌بافی به عنوان یکی از مهم‌ترین صنایع دستی این منطقه در حال از بین رفتن است و به همین دلیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تلاش می‌کند با حضور توانمندترین هنرمندان این حوزه در منطقه، این هنر را احیا کند. 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در این رابطه بیشتر بخوانید:

شبکه فن‌بازار ملی ایران در مسیر تجاری‌سازی صنایع خلاق

فن‌بازار تخصصی سلامت به شبکه فن‌بازار ملی ایران پیوست

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

وی افزود: صنعتگرانی نیز در حوزه صنایع دستی در حال فعالیت هستند که صنایع آنها در سبد جهانی و نیازمند حمایت بیشتر است.

رئیس اداره صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی پردیس با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در پارک فناوری پردیس در سال گذشته و خروجی خوب این نمایشگاه، خواستار برگزاری مجدد این نمایشگاه در جهت عرضه پتانسیل‌های فرهنگی و گردشگری در آینده نزدیک شد.

شایان ذکر است، فعالان حوزه‌های مختلف صنایع خلاق می‌توانند ذیل فعالیت‌های مشترک تعریف شده میان سازمان‌های مذکور، با حضور در نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری که به زودی در پارک فناوری پردیس برگزار می شود، از بخش های مختلف آن مانند بخش های نمایشگاهی، ارائه نیازهای فناورانه و ... استفاده کنند.
علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری، می توانند با اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پردیس تماس حاصل نمایند.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir