رویـدادهـا

مهدی صفاری نیا در مراسم رونمایی از نخستین داروی ایرانی درمان کرونا مطرح کرد:

فعالیت بیش از 26 شرکت پارک فناوری پردیس در مقابله با کرونا

فعالیت بیش از 26 شرکت پارک فناوری پردیس در مقابله با کرونا

با دیگران به اشتراک بگذارید

رئیس پارک فناوری پردیس در مراسم رونمایی از داروی سالیراویرا که به همت محققان شرکت داروسازی میم دارو تولید شده است، گفت: بیش از 26شرکت دانش بنیان پارک فناوری پردیس در زمینه های مختلف مقابله با کرونا فعال هستند.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، مهدی صفاری نیا در این مراسم گفت: تاکنون 5 شرکت دانش بنیان پارک فناوری پردیس موفق به دستیابی به فرمولاسیون دارویی درمان کرونا شده اند که در این میان شرکت میم دارو موفق به کسب تائیدیه‌های لازم برای تولید و پخش انبوه در کشور شده است و مابقی در حال انجام تست های مورد نیاز هستند.

مهر تایید سازمان غذا و دارو بر سالیراویرا

او ادامه داد: خوشبختانه داروی سالیراویرا با تائیده های لازم از سازمان غذا و دارو با توزیع آن در داروخانه‌های سراسر کشور از هفته گذشته، هم اکنون در دسترس عموم مردم قرار گرفته است و با زیرساخت های موجود، ظرفیت تولید 10 هزار دز از آن در هفته وجود دارد و تلاش برای افزایش تولید ادامه خواهد داشت.

صفاری نیا افزود: همچنین 2 شرکت عضو پارک نیز در زمینه تولید واکسن فعالیت می کنند که یکی از آنها در مرحله بالینی قرار گرفته و در حال انجام مراحل مورد نیاز برای تایدیه بالینی از وزرات بهداشت است.

رئیس پارک فناوری پردیس گفت: 3 شرکت دانش بنیان ما در حال تولید کیت های تشخیصی کرونا هستند و 8 شرکت دیگر هم در زمینه تولید تجهیزات مورد نیاز کرونا اعم از ونتیلاتور و سایر اقلام مصرفی برای مقابله با کرونا فعال هستند.

او ادامه داد: این شرکت های دانش بنیان تا کنون 5 هزار میلیارد ریال فروش در زمینه محصولات مقابله با کرونا داشته اند و برای ادامه کار به 120 میلیارد تومان کمک مالی نیاز دارند.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir