رویـدادهـا

به میزبانی پارک فناوری پردیس؛

نشست روسای پارک‌های علم و فناوری کشور برگزار شد

نشست روسای پارک‌های علم و فناوری کشور برگزار شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

نشست روسای پارک های علم و فناوری سراسر کشور به صورت حضوری و مجازی و به میزبانی پارک فناوری پردیس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، در ابتدای این نشست بهنام طالبی، سرپرست دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن قدردانی از میزبانی پارک فناوری پردیس برای برگزاری این نشست، اصلی ترین هدف این نشست را بازدید از مجموعه زیبا و ارزشمند پارک فناوری پردیس و آشنایی با فعالیت آن برای کمک به پارک‌های علم و فناوری کشور دانست.
در ادامه مهدی صفاری نیا، رئیس پارک فناوری پردیس ضمن خوش آمدگویی به میهمانان گفت: متاسفانه شرایط موجود به دلیل شیوع بیماری کرونا دو سالی می شود که این نشست را از حضور تمامی روسای پارک‌های علم و فناوری کشور محروم کرده است.
او از صمیمیت و ارتباط مناسب و سازنده میان پارک های علم و فناوری کشور تقدیر و ابراز امیدواری کرد: با استفاده از این فرصت، پارک های علم و فناوری کشور بتوانند با همکاری و هم افزایی در جهت اشتغال جوانان و ساختن آینده این مرز و بوم فعالیت کنند.
صفاری نیا گفت: پارک فناوری پردیس با مجوز شورای گسترش آموزش عالی در سال 1384 در زیرمجموعه نهاد ریاست‌جمهوری تاسیس گردید و هم اکنون به‌عنوان یکی از سازمان‌های زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری فعالیت می‌کند.
رئیس پارک فناوری پردیس افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی پردیس نوآوری (فاز اول پارک) در زميني به مساحت 20 هكتار با ایجاد بیش از 170 هزار متر مربع فضای تحقیقاتی و فناوری به اتمام رسيده است و پرديس دانش (فاز دوم) در زمينی به مساحت 18 هكتار مراحل ساخت را طی می‌كند. پیش‌بینی می‌شود با تكمیل دو فاز ذكرشده، زمینه لازم برای جذب و اشتغال بیش از پنج هزار نفر نیروی متخصص در شركت‌های دانش‌بنیان عضو فراهم شود. انشاء الله این «پروژه بزرگ ملی» با افق توسعه 1000 هكتاری و با حمایت‌های دولت محترم و تعامل جدی مسوولین نظام، به بزرگ‌ترین قطب فناوری منطقه تبدیل خواهد شد.

ایجاد اکوسیستم کامل شهری در پارک فناوری پردیس

او گفت: با تشکیل کارخانه های نوآوری از سال ۹۶ تاکنون به دنبال گسترش پارک و ایجاد یک اکوسیستم کامل شهری برای توسعه علم و فناوری کشور هستیم. در این زمینه کارخانه های نوآوری آزادی و های وی در حال کار هستند که حدود ۴۰۰ شتابدهنده و مرکز نوآوری زیر نظر آنها در حال فعالیت های علمی و فناوری هستند.
رئیس پارک فناوری پردیس به ظرفیت های موجود برای این مرکز اشاره کرد و افزود: پارک فناوری پردیس با نزدیکی به مرکز تجمع ۲۵هزار دانشجو و شهرک صنعتی خرمدشت، توانایی بالقوه برای گسترش علم و فناوری برای توسعه کشور دارد.
صفاری نیا ادامه داد: در این زمینه بیش از ۵۰ مجموعه خدمات تسهیل کسب و کار مانند توانمندسازی نیروها و گسترش فعالیت های فناورانه را انجام می‌دهند. در این زمینه در سال گذشته بیش از ۴۰۰هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۱۱هزار میلیارد تومان فروش محصولات فناورانه با اشتغال ۶۵۰۰ نفر در پارک فناوری پردیس صورت گرفته است.

فعالیت پارک فناوری پردیس در زمینه های مختلف علمی

صفاری‌نیا انجام طرح‌های مهمی همچون جايزه مصطفي(ص)، نمايشگاه بين‌المللي فناوری و نوآوری (اينوتكس)، ايجاد شبکه فن بازار ملی ایران، برگزاری فستيوال‌ها و نشست‌های تبادل فناوری، مشاركت در راه‌اندازی بورس شركت‌های دانش‌بنیان با سازمان بورس و اوراق بهادار، ايجاد و راهبري مركز شتابدهي نوآوري، راه‌اندازی صندوق توسعه فناوری‌های نوین، مشاركت در راه‌اندازی مدل سرمایه‌گذاری ریسك‌پذیر (VC) در كشور، برگزاری دوره‌ای برنامه‌های ارتباط صنعت و دانشگاه و تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی، مشاركت در تعریف اولین شهر تخصصی كشور با ماموریت علم و فناوری، راه‌اندازی مركز خدمات تخصصی فناوری، ایجاد بوستان دانشمندان ایران و جهان و انعقاد میلیاردها ریال قرارداد تجاری‌سازی یافته‌ها و دستاوردهای واحدهای فناور عضو را از مهم‌ترین اقدامات ستاد پارک از بدو تاسیس تاكنون برشمرد.

پس از پایان نشست،‌ روسای پارک های علم و فناوری از پارک فناوری پردیس و شرکت‌های عضو پارک بازدید کردند.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir