رویـدادهـا

با حضور سورنا ستاری و علی‌اکبر صالحی

نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱ افتتاح شد

نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱ افتتاح شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

دهمین دوره رویداد اینوتکس امروز ۲۸ اردیبهشت‌ماه با حضور «سورنا ستاری»، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و «علی اکبر صالحی»، معاون رئیس‌جمهور در پارک فناوری پردیس افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، افتتاحیه دهمین دوره نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری کشور (Inotex2021) امروز با حضور فعالان فناوری و صنعت برگزار شد. در این مراسم «سورنا ستاری»، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و بنیاد ملی نخبگان و «علی اکبر صالحی»، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و «سجاد عباسی فشمی»، مدیر اجرایی نمایشگاه اینوتکس و چند تن از سفرای کشورهای خارجی حضور داشتند.

«سجاد عباسی فشمی» در افتتاحیه اینوتکس ۲۰۲۱ با ارائه خلاصه‌ای از آنچه قرار است در چهار روز نمايش و در بخش‌های مختلف برگزار شود، ابعاد مختلف نمایشگاه را بررسی کرد. پس از آن مراسم برای اجرای متفاوت مجری مجازی برنامه که با نام «اینومن» از آن یاد می‌شد ادامه پیدا کرد. در این افتتاحیه سه تفاهم نامه همکاری میان شرکت های مختلف خصوصی و دولتی نیز امضا شد.

نقش پررنگ فناوری و دانش در حال و آینده صنعت کشور

در این مراسم معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در خصوص نقش پررنگ فناوری و دانش در حال و آینده صنعت و همچنین نقش حیاتی آن در دوران پاندمی کرونا صحبت و ابراز امیدواری کرد که با از بین رفتن فراگیری این ویروس، سال آینده بتوان نمایشگاه اینوتکس به صورت کامل‌تر و به صورت حضوری برگزار شود.

ستاری در افتتاحیه دهمین دوره اینوتکس بیان کرد: «محدودیت‌های به وجود آماده بر اثر کرونا، باعث پیشرفت‌هایی در زمینه نوآوری و فناوری شده است. از جمله در حوزه بیوتک که دیدیم مواد اولیه دارویی در همین ایران تولید شد و هم‌اکنون چند شرکت دانش‌بیان در حال تولید و تست واکسن ویروس کرونا هستند.
او افزود:«نگاه تمسخرآمیز به فناوری از بین رفته است و اولویت اول هر دولتی شده است. فناوری اقتدار، اقتصاد، فرهنگ و پایه توسعه هر کشوری است و ایران هم از این قائده مستثنا نیست. این نکته را می‌توان در پارک فناوری پردیس که در آن حضور داریم مشاهده کرده که میزبان بیش از ده هزار میلیارد تومان سرمایه‌‌گذاری جديد بوده است.»

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پایان سخنانش اضافه کرد:«این سرمایه‌گذاری روی جوانان و مغزهاست و امیدواریم در کنار این سرمایه‌گذاری‌ها، همکاری محلی نیز شکل بگیرد. در حقیقت توسعه شهر پردیس یک توسعه دانش‌بیان است و امیدواریم با افزایش کمک و سرمایه‌گذاری شرکت‌ها، وضعیت بهتر شود. اکنون دیگر فعالین اقتصادی ما را به حساب می‌آورند؛ اکنون به موقعیتی رسیدیم که هر کسی بخواهد در اقتصاد فعالیت کند، باید به شما احترام بگذارد.»

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir