رویـدادهـا

در اینوتکس 2021 و  با حضور رییس سازمان غذا و دارو؛

نمایشگاه دائمی تجهیزات پزشکی در پارک فناوری پردیس افتتاح شد

نمایشگاه دائمی تجهیزات پزشکی در پارک فناوری پردیس افتتاح شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

نمایشگاه دائمی تجهیزات پزشکیِ پارک فناوری پردیس با حضور محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، یکی از برنامه‌های دهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (اینوتکس2021) افتتاح نمایشگاه دائمی تجهیزات پزشکی توسط محمدرضا شانه ساز، رییس سازمان غذا و دارو بود. در این نمایشگاه لوازم و تجهیزات پزشکی از جمله تجهیزات اتاق عمل، آی سی یو، لوازم جراحی و بسیاری دیگر از تجهیزات پزشکی در معرض بازدید کنندگان قرار گرفت.

 محمدرضا شانه ساز، در حاشیه این افتتاحیه اعلام کرد: رشد بازار تولید داخل در دارو، تجهیزات پزشکی، مکمل، داروهای طبیعی و گیاهی و شیرخشک، ۸۲ درصد بوده و بازار واردات در این زمینه تا ۲۱ درصد کاهش یافته است.

شانه ساز درباره سیاست گذاری‌های جدید سازمان اظهار داشت: بحث تجهیز و توسعه آزمایشگاه تجهیزات به عنوان یک اولویت اصلی برای ما مطرح است.

امین رضا خالقیان، مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس درباره این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه دائمی تجهیزات پزشکی توافقی بود که ما با اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت داشتیم و در این راستا ایجاد شد.

رونمایی از اتاق عملی کاملا ایرانی در نمایشگاه تجهیزات پزشکی

وی ادامه داد: هم اکنون چیزی در حدود ۲۴۰ متر فضای مفید دارد که شرکت‌های تجهیزات پزشکی یک اتاق عمل را به صورت کامل دمو کردند. اتاق عملی کاملا ایرانی با همه تجهیزات ایرانی. یک اتاق آی سی یو را نیز به صورت کامل دمو کردند و تعدادی از تجهیزات مصرفی، تجهیزات اسکن مانند تجهیزات ماموگرافی و ام آر آی و سی تی اسکن که در داخل در حال تولید است نیز دمو شده است.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در این رابطه بیشتر بخوانید:

میزان صادرات تجهیزات پزشکی ساخت ایران، افتخار آفرین است

حمایت بیش از50 درصدی پارک از هزینه‌های اخذ استاندارهای اداره تجهیزات پزشکی

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

خالقیان اضافه کرد: همچنین یونیت‌های دندان پزشکی و تجهیزات دندان پزشکی، مواد مصرفی که در حوزه‌های مختلف پزشکی مصرف می‌شوند نیز در این نماشگاه ارائه می‌شود.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس توضیح داد: این پایلوت اولیه است ولی پایلوت بزرگتر و نهایی این است که طی دو سال آینده با همکاری دوستان بتوانیم این فضا را به چیزی در حدود ۶۰۰ یا ۷۰۰ مترمربع با حجم بسیار بیشتری از این تجهیزاتی تبدیل کنیم که هم اکنون نیز ظرفیت تولید داخلی آن وجود دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir