رویـدادهـا

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پارک فناوری پردیس

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پارک فناوری پردیس

با دیگران به اشتراک بگذارید

روز پنج‌شنبه 21 فروردین‌ماه 93، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی میهمان نشست مشترک با شرکت‌های دانش‌بنیان عضو پارک فناوری پردیس شد.

به‌گزارش روابط عمومی پارک، در این نشست که باهمراهی دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، در سالن جلسات سراج پارک فناوری پردیس برگزار شد، برخی از معاونین وزیر، معاونین و مدیران ارشد معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و مدیران عامل بیش از 20 شرکت دانش‌بنیان حضور داشتند.

در ابتدای جلسه‌ و پس از معرفي اجمالي پارك، تعدادی از مدیران شرکت‌های دانش بنیان به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند. مواردی از قبیل؛ لزوم تجدیدنظر در قوانین بیمه‌ای برای تسهیل فعالیت شرکت‌ها، ورود داروهای جدید دانش‌بنيان به لیست داروهای سازمان تامین اجتماعی، هزینه‌های بالای تربیت حرفه‌ای و ادامه تحصیل نیروی انسانی در شرکت‌های دانش بنیان، روندهای پیچیده اداری از جمله در تامین خسارت‌های پزشکی توسط سازمان تامین اجتماعی و شمول ماده 38 قانون تامین اجتماعی به شرکت‌های دانش‌بنیان، موضوعات مورد تاکید در سخنان مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان بود.

پس از صحبت‌های مدیران عامل، دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهورضمن اشاره به این موضوع که قوانین خوبی در حمایت از حوزه دانش‌بنیان به‌تصویب رسیده است بر اجرای سریع این قوانین تاکید نمودند. ایشان از قطعی شدن معافیت‌های مالیاتی و گمرکی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌جاری خبر دادند و در پایان سخنان خود گفتند: «ما باید پارک فناوری پردیس را به عنوان یک نمونه داشته باشیم به این معنی که باید همه ما دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم فازهای آینده پارک فناوری پردیس را به‌سرعت فعال کنیم و امسال بتوانیم یک تحول اساسی در این حوزه ایجاد کنیم.»

دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نيز با اشاره به سابقه آشنایی خود از پارک فناوری پردیس، در خصوص حق بیمه شرکت‌های دانش‌بنیان، تهیه طرحی مشترک با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری را خواستار شدند که با ارائه به هیات دولت، زمینه تقبل بخشی از حق بیمه شرکت‌های دانش‌بنیان به‌منظور تقویت کارآفرینی در این شرکت‌ها فراهم شود.

در ادامه نشست مشترک شرکت‌های دانش‌بنیان با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون علمی و فناوری رییس جمهور، تعدادی از معاونین این وزارتخانه به طرح نظرات خود و پاسخ به پرسش‌های مطرح شده پرداختند.
تبادل سه تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص ایجاد خط اعتباری 2000 میلیارد ریالی ارائه تسهیلات مالی توسط بانک رفاه به شرکت‌های دانش بنیان، تفاهم‌نامه ایجاد چترهای بیمه‌ای جدید برای نخبگان کشور و نیز بازدید از شرکت‌های پویش‌دارو، فن‌آموز تجهیز و منابع تغذیه الکترونیک پایان‌بخش این نشست مشترک بود.

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir