اخبار
31 خرداد 1394
دستاورد يكي از شركت‌هاي عضو پارك فناوري پرديس

يکي از شرکت‌هاي دانشي پارك فناوري پرديس موفق به معرفی نسل جدیدی از یوپی‌اس‌های مخصوص مراکز داده به بازار کشور شده است.

به‌گزارش روابط عمومي پارك فناوري پرديس به‌نقل از خبرگزاري فارس، یوپی‌اس‌های طراحی شده، از خانواده یوپی‌اس‌های مراکز داده، است که طراحی و تولید آن‌ها به‌طور کامل در داخل کشور و توسط شرکت تحقیقات الکترونیک فطروسی انجام شده است. اين دستاورد جديد براساس یک معماری کاملاً منعطف و قابل توسعه به‌صورت ماژولار در واحدهای 40KVA و با راندمان بسیار بالای 96 درصد تولید و طی سه ماه گذشته به بازار عرضه شده است.

ساختار ماژولار و طراحی ویژه این تجهیزات به گونه‌های است که دستیابی به تراکم فوق‌العاده زیاد 40KVA به ازای هر 13 سانتی‌متر از ارتقاع راک 19 اینچ امکان‌پذیر شده است. این ابعاد عملاً پر تراکم‌ترین یوپی‌اس ماژولار حال حاضر در جهان است.

امروزه یوپی‌اس‌های مراکز داده تقریباً به‌صورت کامل توسط شرکت‌های بزرگ اروپای غربی و آمریکا تولید می‌شوند. این برای اولین بار است که خانواده کاملی از یوپی‌اس‌های مخصوص مراکز داده توسط یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی طراحی و ساخته‌شده است.

تمام یوپی‌اس‌های مخصوص مراکز داده با روش‌های آشکار و پنهان متعددی ماهیتاً قابلیت مدیریت و کنترل از راه دور را برای شرکت‌های عمدتاً آمریکائی سازنده اصلی فراهم می‌آورند. گرچه برخی از این روش‌ها در وهله نخست برای امکان پشتیبانی و خدمات‌رسانی سریع‌تر و ارزان‌تر از راه دور تعبیه شده‌اند اما امنيت زيرساخت‌هاي اطلاعاتي و مراكز داده را به چالش مي‌كشند بر اين اساس استفاده از فناوري بومي مشكل‌گشا خواهد بود.

دكنر ریاحی مدیرعامل شركت تحقیقات الکترونیک فطروسی، که در پارک فناوری پردیس مستقر است، با اعلام تجاری شدن این محصول گفتند: «این فناوری به‌صورت کاملاً بومی توسعه یافته و تجاری‌سازی شده است و با کیفیت، ابعاد و قیمت کاملاً مناسب‌ در مقایسه با محصولات رقبای اروپای غربی و آمریکائی به بازار عرضه شده است.»

 

ايشان با اشاره به سرمایه‌گذاری بيست میلیارد ريالي این شرکت در توسعه این تولید داخلی برای جایگزینی این خانواده از محصولات عنوان کردند که سالیانه ده‌ها میلیون دلار صرف واردات یوپی‌اس‌ها و تجهیزات مرتبط برای مراکز داده در کشور می‌شود.

مدیرعامل مرکز تحقیقات الکترونیک فطروسی، حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را در گسترش این امر و به‌ویژه در دوره اولیه تجاری‌سازی انبوه آن مؤثر بیان کردند و گفتند: «اگر بتوان با تسهیلات ارزان قیمت این محصول را با سرعت بالاتر و قیمت مناسب‌تر به بازار عرضه کرد، عملاً دوره تجاری‌سازی و اعتمادسازی سازمان‌های بزرگ به این خانواده از محصولات داخلی کوتاه‌تر خواهد شد و قدم مؤثری در موفقیت کار حاصل خواهد شد.»

 

  • بازدیدکنندگان: 1766
  • (رتبه بندی جاری 0.0/5 ستاره ها) مجموع آرا: 0
  • 0 0

نظری وجود ندارد.

پاسخ