اخبار
12 اسفند 1394
همزمان با هفته آگاهی از مغز برگزار شد؛

همزمان با هفته آگاهی از مغز، مجموعه نوآوران فناوري‌های همگرای شزان عضو پارک فناوری پردیس سمینار نورومارکتینگ، رازهای ورود به مغز مشتری را برگزار کرد.

این سمینار روز با سخنرانی دکتر آناهیتا خرمی، عضو کمیته سیاستگزاری عصب روان شناسی ستاد علوم شناختی و مدرس مرکز سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

در این سمینار شیوه‌های اخذ داده و انتخاب مناسب‌ترین روش برای هر حوزه تبلیغاتی به عنوان نخستین گام در نورومارکتینگ مورد بررسی قرار گرفت. این روش‌ها شامل استفاده از دستگاه تعقیب‌گر چشم، fMRI، سیگنال الکتروانسفالوگرافی EEG، PET، MEG، پاسخ گالوانیک پوست و غیره هستند.

همچنین در این سمینار اصول کلی نورومارکتینگ و دسته‌بندی از کارها در دو قالب کلی وابسته به فرهنگ و فرافرهنگی ارائه شد. سپس مثال‌های موفقی از به کارگیری روش‌های مبتنی بر عصب‌شناسی شناختی در مارکت مطرح گردید.

به دلایل گوناگون از جمله عدم آشنایی فضای پژوهشی کشور با مفهوم همگرایی، فقدان زیرساخت مناسب برای تحقیقات توسعه محصول و تجاری‌سازی فناوری‌های چندرشته‌ای و بین رشته‌ای، کمبود سرمایه انسانی متخصص چند مهارته و فقدان تجربه تیم‌سازی برای توسعه محصول/فناوری در حوزه فناوری‌های همگرا، باعث شده است که تلاش‌های کم‌تعداد و محدودی که در این زمینه در کشور صورت گیرد که برونداد مناسبی به همراه نداشته است.

این نیاز و خلاء مورد توجه تیم «شرکت نوآوران فناوری‌های همگرای شناختی زیستی اطلاعات و نانو (شزان)» قرار گرفته و با توجه به حلقه‌های مفقوده در زنجیره ارزش توسعه فناوری/محصول در حوزه فناوری‌های همگرا، ساختاری نوآورانه‌ و متناسب با توانمندی‌های موجود و البته براساس تجربیات موفق قبلی این مجموعه، طراحی گردیده است.
  • بازدیدکنندگان: 2321
  • (رتبه بندی جاری 0.0/5 ستاره ها) مجموع آرا: 0
  • 0 0

نظری وجود ندارد.

پاسخ