اخبار
26 مهر 1396
نایب رئیس و دبیر اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی در رویداد Tech Deal گفت:

نایب رئیس و دبیر اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی در اولین دوره از سلسله رویدادهای Tech Deal که با حضور ویژه صنعتگران، سرمایه‌گذاران و مخترعین برگزار شد گفت: ۳۷۱ میلیارد دلار گردش مالی تجهیزات پزشکی در دنیاست و سهم ایران در این بازار تنها ۱۲.۴میلیون دلار است.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس در اولین دوره از رویداد Tech Deal با پنل تخصصی تجهیزات پزشکی جمع کثیری از تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران، مخترعین و نمایندگان‌ سازمان‌ها حضور داشتند تا بتوانند با برقراری ارتباط رودرو به کاربرد هرچه بیشتر فناوری و نوآوری به این صنعت کمک کنند، این رویداد توسط مرکز فن‌بازار ملی ایران و با حمایت پارک فناوری پردیس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

محمدرضا کمپانی، نایب رئیس و دبیر اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی در این رویداد از گردش مالی بالا در این صنعت یاد کرد و گفت: طبق آخرین آمار سال 2015 گردش مالی بازار تجهیزات پزشکی در دنیا 371 میلیارد دلار بوده که 44 درصد این مبلغ مربوط به کشور آمریکا، 24 درصد مربوط به آلمان و 32 درصد باقی مانده مربوط به سایر کشورهای دنیاست.

وی تصریح کرد: سهم ایران در بازارهای صادراتی تنها ۱۲.۴ میلیون دلار بوده و رتبه 88 صادرات را در اختیار دارد در حالی که توان و پتانسیل بالایی در بین تولیدکنندگان ایرانی برای این صنعت وجود دارد.

کمپانی به راهکار لازم برای حضور بیشتر در بازارهای جهانی اشاره کرد و گفت: ما برای اینکه بتوانیم در این بازار بزرگ نقشی داشته باشیم باید دیدمان را به اندازه بازارهای جهانی گسترش دهیم و این مهمترین استراتژی لازم برای فعالان این عرصه است، همچنین باید از روش‌های دیگری چون راه‌اندازی پایگاه‌های صاداتی و تولید از دیگر کشورها و با ساخت شرکت‌های معتبر بپردازیم.

کمپانی از گردش مالی تجهیزات پزشکی در داخل کشور گفت: 7تا8 هزار میلیارد تومان گردش مالی این صنعت در ایران است که یک میلیارد آن از طریق واردات تامین می‌شود و بقیه توسط تولیدات ملی در بازار به فروش می‌رسند.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی تاکید کرد: صنعت تجهیزات پزشکی در ایران کمتر از 30 سال سن دارد و نسبت به بسیاری صنایع دیگر جوان است با این وجود پیشرفت‌های خوبی داشته و توان بسیاری بالایی به دست آورده است.

کمپانی همچنین به سختی کار و فعالیت در این صنعت اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان باید بدانند ورود و حضور موفق در این صنعت سخت است، دلیل اول اینکه این کالاها اغلب‌ با فناوری بالا هستند و به نوعی با جان مردم در ارتباط‌اند و دلایل دیگر چون حضور برندهای مطرح جهانی از سال‌های دور در ایران باعث شده مصرف کنندگان نسبت به تولیدات داخل مقاومت نشان دهند.

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی در آخر متذکر شد: در این صنعت از گرفتن استاندارها تا پیش تولید و تولید و پس از آن تجاری‌سازی و بازاریابی پر از مانع است اما آن کسی که با برنامه‌ریزی، ایده و نیروی انسانی درست وارد این کار شود حتما برنده میدان است.

  • بازدیدکنندگان: 787
  • (رتبه بندی جاری 0.0/5 ستاره ها) مجموع آرا: 0
  • 0 0

نظری وجود ندارد.

پاسخ