رویـدادهـا

مسئول طرح ساماندهی پارک خودروها در پارک فناوری پردیس:

تلاش می‌کنیم طرح ساماندهی ترافیکی پارک به بهترین شکل انجام شود

تلاش می‌کنیم طرح ساماندهی ترافیکی پارک به بهترین شکل انجام شود

با دیگران به اشتراک بگذارید

مسئول طرح ساماندهی وضعیت توقف خودروها گفت: تلاش داریم که طرح ساماندهی وضعیت ترافیکی پارک فناوری پردیس به بهترین شکل انجام شود. دغدغه های همکاران و فناوران پارک بررسی شده و تلاش می کنیم تا این دغدغه‌ها را به حداقل برسانیم.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، امیرحسین نیکوگفتار مسئول طرح ساماندهی وضعیت توقف خودروها در پارک فناوری پردیس گفت: شورای ترافیک شهر پردیس مصوبه‌ای را در زمینه عبور و مرور خودروها در پارک به پلیس راهنمایی و رانندگی ابلاغ کرده است که پارک ملزم به همکاری با پلیس راهور در اجرای آن می باشد. هرچند پارک موظف به این همکاری است اما دغدغه‌های همکاران و فناوران پارک در زمینه اجرای این طرح بررسی شده و تلاش داریم تا این دغدغه‌ها را به حداقل برسانیم.


طرح جامع پارک فناوری پردیس
نیکوگفتار با اشاره به طرح جامع شهرسازیِ پارک فناوری پردیس گفت: پارک فناوری پردیس به عنوان فاز ششم شهر جدید پردیس تابع قوانین مربوط به شهرسازی و شورای ترافیک شهرستان است و طرح جامع پارک در شهرستان پردیس به تصویب رسیده است.
وی افزود: در طرح جامع مصوب پارک، خیابان بندی و معماری پارک به این شکل بوده است که پارکینگ در ساختمان خود شرکت ها لحاظ شود و در خیابان های اصلی و فرعی پارک هیچگونه توقف خودرو برای طولانی مدت نداشته باشیم. برای مهمانان و موارد ضروری نیز در خیابان های اصلی پارک به صورت مورب بیش از 250 پارکینگ پیش بینی شده و اجرا گردیده است. در واقع بیش از 35 درصد از فضای پارک به عنوان فضای مشاع شامل خیابان ها، پارکینگ ها و فضای سبز در نظر گرفته شده است.


تغییر کاربری پارکینگ توسط بعضی شرکت ها
نیکوگفتار در ادامه گفت: متاسفانه برخی از شرکت ها پارکینگ خود را تغییر کاربری داده اند و این موضوع به چالش بیشتری برای وضعیت پارک خودروها در مجموعه منجر گردیده است، به صورتی که مازاد ظرفیت پارکینگ شرکت ها به خیابان‌ها سرازیر شده و وضعیت پارک خودرو در پارک فناوری پردیس را بغرنج‌تر کرده است.
وی افزود: به همین جهت در اینجا جا دارد از مدیریت شرکت ها درخواست شود، به نحوی در جهت جبران کسری پارکینگ همکاری بیشتری داشته باشند تا طرح ساماندهی پارک خودروها در پارک با موفقیت به انجام برسد.


ورود شورای ترافیک شهر پردیس به حل مشکلات ترافیکی پارک
نیکوگفتار گفت: در سال‌های اخیر مشکلاتی در حوزه ترافیکی در پارک ایجاد شد که علیرغم پیگیری های ستادی پارک، این مشکلات به نیروی انتظامی، پلیس راهور و دستگاه قضایی ارجاع گردید. همچنین این موضوعات منجر به ورود شورای ترافیک شهر پردیس به موضوع پارک به عنوان فاز 6 شهر پردیس شد.
وی ادامه داد: با ورود شورای ترافیک شهر پردیس به موضوع، پارک تلاش کرد تا با توجه به حضور فناوران و متخصصان در این مجموعه، کمترین مشکل و محدودیت برای کارکنان ایجاد گردد.
نیکوگفتار افزود: یکی از موضوعاتی که به عنوان پیشنهاد ستاد پارک مطرح شد، یک طرفه کردن بعضی خیابان ها بود تا ممنوعیت پارک خودرو در هر دو سمت خیابان اعمال نشود که این موضوع بر اساس ضوابط شهری، مورد قبول مشاوران پلیس راهور قرار نگرفت و نهایتاً به طرح اعلام شده رسیدیم.


ایجاد ایستگاه تاکسی و ساخت پل هوایی در روبروی پارک
وی همچنین به مصوبات دیگری از شورای ترافیک اشاره کرد که به حل مشکلات ترافیکی و عبور و مرور در پارک کمک می کند و گفت: مطابق مصوبات شورا اقداماتی توسط دستگاه‌های دیگر باید انجام شود تا حمل و نقل عمومی در پارک فناوری پردیس تسهیل شود. از جمله این مصوبات می توان به ایجاد ایستگاه تاکسی توسط شهرداری و ساخت پل هوایی روبروی پارک توسط وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد. انجام این مصوبات می تواند به تسهیل تردد در پارک کمک جدی کند و پارک نیز با جدیت عملیاتی شدن این مصوبات را پیگیری می کند.

مسئول پروژه پارکینگ افزود: ستاد پارک نیز در جهت تامین نیاز شرکت‌ها، زمینی برای احداث پارکینگ طبقاتی در پردیس دانش (فاز 2) با ظرفیت 1000 خودرو در نظر گرفته است که پیگیری ها برای ساخت آن در جریان است.


فاصله پارکینگ از فاز 1 و 2 پارک فناوری پردیس
نیکوگفتار در خصوص فاصله پارکینگ جدید با فازهای 1 و 2 پارک نیز گفت: پارکینگ جدید حداکثر در فاصله 10 دقیقه ای از فاز 1 پارک قرار دارد و دسترسی به آن آسان است. همچنین علاوه بر خودروهای برقی پارک، سرویس های رفت و آمد از پارکینگ به فاز 1 و 2 نیز تدارک دیده شده است که در فاصله معین و مطابق ایستگاه‌های مشخص شده در پارک تردد دارند. لذا اگر کسی نخواهد دقایقی در فضای پارک قدم بزند تا به مقصد برسد، نگرانی بابت عدم دسترسی به فضای اصلی پارک وجود ندارد.
وی افزود: برخی از شرکت ها نیز در راستای کمک به اجرای طرح ساماندهی، آمادگی استفاده از امکانات خود را برای رفت و آمد به پارکینگ اعلام داشته‌اند که این موضوع نیز موجب سهولت دسترسی خواهد شد.


پارکینگ، درآمدزا یا هزینه ساز...
نیکوگفتار درباره بحث درآمدزایی پارکینگ نیز گفت: پارک فناوری پردیس به هیچ عنواننگاه درآمدزایی به پارکینگ ندارد و هزینه پارکینگی که کارکنان پرداخت می‌کنند صرفاً به دلیل هزینه های ارائه خدمات، بهره برداری و نگهداری از آن است که توسط پیمانکار اخذ می گردد.
وی افزود: تاکنون چند شرکت بزرگ عضو پارک، تمام یا بخشی از هزینه پارکینگ کارکنان خود را تقبل کرده اند و سایر شرکت ها نیز می توانند به این موضوع ورود کنند و به کارکنان خود نیز اطلاع دهند.
نیکوگفتار گفت: انجام این طرح نه تنها هیچ درآمدی برای پارک ندارد بلکه پارک فناوری پردیس پیش‌ازاین حدود 20 میلیارد تومان را برای ایجاد و آماده سازی پارکینگ هزینه کرده است و در حال حاضر نیز هزینه های دیگری را مانند خط‌کشی، علائم گذاری و ... انجام داده است که این هزینه در راستای انجام مأموریت های ستادی برای ایجاد فضای بهتر برای کارکنان بوده است.


امکانات پارکینگ جدید پارک
نیکوگفتار با اشاره به امکانات تدارک دیده شده در پارکینگ جدید گفت: علاوه بر سرویس رفت و آمد در پارک، امنیت پارکینگ نیز در نظر گرفته شده است و دوربین های مداربسته در محل نصب گردیده و پارکبان نیز در پارکینگ تردد خواهد داشت.
وی افزود: همچنین امکاناتی مانند فودتراک نیز در پارکینگ لحاظ شده است و این فضا صرفاً یک محوطه برای پارک خودرو نخواهد بود. برخی امکانات جدید نیز به مرور به این فضا افزوده خواهد شد از جمله کارواش، سرویس بهداشتی و ... تا بخش دیگری از دغدغه ها کاهش یابد.
نیکوگفتار در ادامه با اشاره به مسیر دسترسی به پارکینگ نیز گفت: اصلاح روشنایی مسیر و نصب کیوسک حراست پارک در مسیر برای ایجاد امنیت بیشتر خصوصاً در زمان تاریکی هوا صورت گرفته است و مسیر نیز مشکل خاصی نخواهد داشت.


ساعت کاری پارکینگ و شرایط استفاده ورای ساعات پیش‌بینی شده
مسئول طرح ساماندهی پارک خودروها اظهار داشت: ساعت کار پارکینگ از ساعت 7 صبح الی 19 در نظر گرفته شده است اما با توجه به مکانیزه بودن پارکینگ، شرکت ها می توانند در صورت نیاز برای استفاده از خدمات پارکینگ ورای ساعات پیش بینی شده، با مذاکره و توافق با پیمانکار، امکان بهره برداری بیشتر را برای خود فراهم نمایند.
نیکوگفتار همچنین اظهار داشت: بیان یک نکته هم ضروری است که در طرح فعلی، صرفا 3 خیابان فرعی و 2 خیابان اصلی ممنوع شده است و باقی محدوده های مجاز پارکینگ مانند قبل قابل استفاده خواهد بود.
وی در پایان گفت: امید داریم تا با اجرای این طرح، بخشی از مشکلات ترافیکی پارک حل شود. البته امکان دارد که در اجرای طرح مشکلاتی ایجاد شود که در صدد هستیم تا این مشکلات با بازخوردهای ارائه شده توسط شاغلان در پارک به کمترین حد خود برسد و به مرور اصلاح شود.

 

برای آشنایی بیشتر با طرح ساماندهی پارک خودروها در پارک فناوری پردیس اینجا کلیک نمایید.

 

برای مشاهده فیلم از صفحه آپارات پارک فناوری پردیس اینجا کلیک کنید.

آلبوم تصاویر
ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir