رویـدادهـا

با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش انجام شد؛

معرفی برگزيدگان دستاوردهای پژوهشی دانش‌آموزان در پارک فناوری پردیس

معرفی برگزيدگان دستاوردهای پژوهشی دانش‌آموزان در پارک فناوری پردیس

با دیگران به اشتراک بگذارید

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانش‌آموزان شهرستان های استان تهران با همکاری پارک فناوری پردیس و اداره کل آموزش وپرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد. در مراسم اختتامیه این نمایشگاه از میان ۶۳ طرح پژوهشی حاضر در نمایشگاه، ۸ اثر برگزیده به مرحله ارائه رسید و به ۳ طرح برتر نیز جوایزی اعطا شد.

به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانش‌آموزان شهرستان‌های استان تهران با حضور جمعیت کثیری از دانش آموزان شهرستان‌های استان تهران، در پارک فناوری پردیس برگزار شد. این نمایشگاه پیرو فراخوان ارسال ایده‌ها و دستاوردهای فناورانه در بخش دانش آموزی توسط اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد که در این فراخوان مجموعاً بیش از ۶۰۰ ایده و دستاورد دریافت شد که در ادامه با داوری‌های اولیه در نهایت ۶۳ طرح موفق به حضور در نمایشگاه شدند.
در مراسم اختتامیه این نمایشگاه و جشنواره، علی لطیفی، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، سید علی هزاوه معاون امرور فناوری پارک فناوری پردیس، مسعود بهرامی مدیرکل آموزش پرورش شهرستان‌های استان تهران، مجتبی جباری پور مدیرکل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک فناوری پردیس و مدیران ادارات شهرستان‌های استان تهران حضور داشتند.
در ابتدای آیین اختتامیه از میان ۶۳ طرح پژوهشی دانش‌آموزی که به مرحله نمایشگاه رسیده بودند، ۸ طرح انتخاب شده و با حضور هیات داوران، دانش آموزان به معرفی و دفاع از طرح‌ها پرداختند.
سپس از میان این ۸ طرح انتخابی، ۳ طرح به عنوان رتبه‌های اول تا سوم معرفی و پژوهشگران جوان دانش آموز با حضور مسئولان مورد تقدیر قرار گرفتند.
گفتنی است، در مراسم اختتامیه، طرح دانش آموزان، دنیا بخشی و ملینا رشیدی از کهریزک با عنوان «سنتز سبز روشن کرچک و بازیافت جهت جداسازی پیوسته و سریع مخلوط نفت از آب» رتبه اول، علی شیروانی با طرح «سنتز پلی سیترات دندرمیریک» رتبه دوم و رضا احمدی با طرح «ساکشن روغن» مقام سوم را کسب کردند.
همچنین پریا ولیزاده، سنا حسین‌زاده با طرح «کاربرد بیوجاذب های زیستی در حذف آلاینده‌های خاک»، ابوالفضل دهقان خانی با طرح «کیت هشدار دهنده کمبود آب در رادیاتور و نشان دهنده دمای آب رادیاتور»، محمدحسین قاسمیان با طرح «ماشین هیبریدی خودشارژ»، مهرشاد فتوحی با طرح «ترمز خلا تحول در صنعت ترمز»، تبسم مه آبادی و یکتا کیانی با طرح «نگهدارنده طبیعی برای ماندگاری میوه و سبزیجات» جزو طرح‌های برگزیده امروز در مراسم اختتامیه بودند.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir