رویـدادهـا

ثبت نام دو رویداد جذب سرمایه اینوتکس 2022 آغاز شد

جذب سرمایه برای شرکت‌های نوپا با کافه سرمایه و تامین مالی جمعی کارن کراد

جذب سرمایه برای شرکت‌های نوپا با کافه سرمایه و تامین مالی جمعی کارن کراد

با دیگران به اشتراک بگذارید

«کافه سرمایه» و «سکوی کارن کراد» از مهم‌ترین رویدادهای ویژه نمایشگاه اینوتکس 2022 برای جذب سرمایه و مذاکره با سرمایه‌گذاران با هدف کمک به شرکت های نوپاست. متقاضیان تا اول اردیبهشت فرصت دارند برای حضور در این دو رویداد ثبت نام کنند.

به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، حساس ترین چالش حمایت ازشرکت‌های دانش بنیان نوپا چگونگی تامین مالی آن‌ها است. این شرکت‌ها به دلیل ویژگی‌های خاص خود ازگزینه‌های تامین مالی محدودی برخوردارند. اغلب آن‌ها یا وثایق کمی داشته و یا اصلا ندارند، درنتیجه تامین مالی از طریق بدهی برای آن‌ها مشکل است.
حالا پارک فناوری پردیس برای رفع این مشکل در جریان برگزاری نمایشگاه اینوتکس 2022 برای شرکت‌های نوپا 2 روش تامین سرمایه گذار پیش‌بینی کرده است که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.
«کافه سرمایه»، محلی برای شناخت نیازهای شرکت‌های دانش بنیان برای معرفی به سرمایه گذار
«کافه سرمایه» از مهم‌ترین رویدادهای ویژه این نمایشگاه و فرصتی خاص برای صاحبان شرکت‌های نوپا، جهت جذب سرمایه و مذاکره با سرمایه‌گذاران و ایجاد شبکه‌های ارتباطی بین اجزا و افراد فعال در این حوزه به ‌شمار می‌رود.
شرکت‌کنندگان در این رویداد، با توجه به میزان سرمایه مورد نیاز و حوزه فعالیت و خدماتشان به سرمایه‌گذاران متناظر معرفی شده و جلسات ویژه‌ای برای آن‌ها ترتیب داده خواهد شد.
در این جلسات، سرمایه‌گذاران به بررسی ابعاد مختلف استارتاپ پرداخته و در صورت علاقه‌‌مندی به طرح و تمایل به سرمایه‌گذاری، تقاضای جلسات بیشتر برای مذاکره با استارتاپ‌ها را مطرح می‌کنند.
یازدهمین رویداد کافه سرمایه کارن کراد در نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری اینوتکس با همکاری پارک فناروی پردیس، طی 4 روز و از تاریخ 20 تا 23 اردیبهشت ماه 1401 برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان به شرکت در رویداد کافه سرمایه اینوتکس 2022، می‌توانند تا اول اردیبهشت 1401، از طریق لینک www.invest.inotex.com به ثبت طرح کسب و کاری خود، اقدام کنند. استارتاپ‌هایی که برای شرکت در این رویداد پذیرفته شوند، می‌توانند از دوره‌های آموزشی تواتمند سازی این برنامه نیز بهره‌مند شوند.
«سکوی کارن کراد»، جذب سرمایه به روش تامین مالی جمعی
تامین مالی جمعی یا کرادفاندینگ، ابزار مالی نوین برای جذب سرمایه و مبتنی بر سرمایه‌های خرد جمعی است. مزایای تامین مالی جمعی، باعث توجه به این شیوه جذب سرمایه شده است و در کشور ما نیز مورد توجه قرار گرفته است.
این ابزار با نام‌های سرمایه‌گذاری جمعی و تامین سرمایه از اجتماع نیز خوانده می‌شود و به جمع‌آوری منابع مالی مورد نیاز یک پروژه از محل سرمایه‌های خرد تعداد زیادی سرمایه‌گذار اطلاق می‌شود. در دنیای امروز این فرآیند معمولا بر بستر اینترنت اتفاق می‌افتد.
تامین مالی جمعی، نوعی جمع‌سپاری است که جهت سرمایه‌گذاری‌های غالبا متوسط، شکل گرفته است و روشی رایج برای تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و کارآفرینان است. این روش نه تنها برای شروع کردن یک کسب‌وکار، بلکه برای تداوم فعالیت و توسعه آن، نیز کاربرد دارد.
در حال حاضر بیشتر کمپین‌های تامین مالی جمعی با تمرکز بر همراهی سرمایه‌گذاران با طرح‌هایی است که سرمایه در گردش یک ساله یک کسب و کار را تامین کنند؛ یعنی دوره بازگشت سرمایه در مدل مشارکت در درآمد این طرح‌ها کمتر از یک سال است و در طی این مدت اصل پول سرمایه‌گذاران به همراه مقداری سود از محل پروژه تامین شود.
با توجه به وجود ریسک در این نوع سرمایه‌گذاری، قاعدتا سرمایه‌گذاران انتظار سود بیشتری نسبت به سود سپرده بانکی و سود معمول صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت دارند.
پول‌های جمع شده در غالب سرمایه در گردش، بر اساس برنامه کسب‌وکاری که روی سکوی تامین مالی قرار می‌گیرد جمع‌آوری می‌شوند. مدت جمع‌آوری پول حداکثر یک ماه است و تنها در صورتی که تمام پول در این مدت جمع‌آوری شود، سرمایه‌گذاری انجام گرفته و به اصطلاح کمپین موفق تلقی می‌شود. شرکت فرابورس ایران، کارآفرینان و صاحبین طرح را موظف کرده که حداقل ۱۰ درصد مبلغ نهایی سرمایه‌گذاری را در ابتدای هر کمپین از منابع مالی خود تامین کنند و خود جزوی از سرمایه‌گذاران طرح باشند.
سرمایه‌گذاران حقوقی محدودیتی برای سرمایه گذاری ندارند؛ این در حالی است که سرمایه‌گذاران حقیقی نهایتا تا ۵% مبلغ کل را می‌توانند مشارکت کنند. هدف این محدودیت‌ها آن است که ریسک این مدل سرمایه‌گذاری برای افراد حقیقی به حداقل برسد. این روش به کسب و کارها کمک می‌کند تا پروژه‌های خود را تامین مالی کنند و از طرف دیگر سرمایه‌گذاران می‌توانند در تولید کشور سهیم باشند.
متقاضیان برای ثبت‌نام می‌توانند به www.crowd.inotex.com مراجعه کنند. همچنین در صورت نیاز، شماره تماس 86088609-021 آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات شماست.
یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری INOTEX با همکاری سکوی تامین مالی جمعی کارن کراد، میزبان شرکت‌های متقاضی جذب سرمایه به روش تامین مالی جمعی است. متقاضیان جذب سرمایه با این روش، می‌توانند تا تاریخ اول اردیبهشت‌ماه 1401، اطلاعات خود را تکمیل نمایند.
گفتنی است نمایشگاه اینوتکس رویدادی منحصر به فرد در اکوسیستم نوآوری و فناوری به شمار می‌رود که هرساله و با حضور پرشور کارآفرینان، صاحب‌نظران مطرح حوزه علم و فناوری و بازیگران فعال در اکوسیستم استارتاپی و نوآوری کشور برگزار می‌شود.
این نمایشگاه شامل رویدادهای مختلف و فرصت مهمی برای همکاری و مشارکت بین صاحبان ایده، صاحبان سرمایه، فناوران و نوآوران به شمار می‌رود و شرکت‌کنندگان علاوه بر افزایش مهارت‌های تخصصی، از فرصت‌های ویژه‌ای مانند شبکه سازی، دسترسی به منابع مالی، مربیان و متخصصان و مزایای دیگر نیز بهره‌مند می‌شوند.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir