رویـدادهـا

رییس پارک فناوری پردیس در نوزدهمین اجلاس سالیانه مطرح کرد:

155هزار میلیارد ریال فروش محصولات شرکت های پارک فناوری پردیس

155هزار میلیارد ریال فروش محصولات شرکت های پارک فناوری پردیس

با دیگران به اشتراک بگذارید

رییس پارک فناوری پردیس می گوید بیش از 400 شرکت پارک، 155هزار میلیارد ریال فروش داخلی و بیش از 300 میلیون یورو صادرات داشته اند.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، مهدی صفاری نیا در مراسم نوزدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس که با حضور «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، «اسفندیار اختیاری» رئیس کمیته پژوهش و فناوری مجلس، هم بنیان گذاران پارک، مدیران عامل شرکت‌های پارک، مسئولان منطقه‌ای و اهالی رسانه برگزار شد گفت: یکی از اهداف ما توسعه فضای پارک فناوری پردیس به 1000هکتار می باشد که در این زمینه با توجه به اقدامات انجام شده، تاکنون حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی اطراف به تملک پارک درآمده است.

او ادامه داد: شرکت های پارک فناوری پردیس بیش از ۵۰ محصول با ارزش ۳۰۰ میلیون یورو به ۲۲ کشور جهان صادر کرده اند که این محصولات در حوزه های الکترونیک و مخابرات، دارو و تجهیزات پزشکی و سایر حوزه ها می باشد. همچنین با تلاش شرکت های پارک در بومی سازی محصولات صنعتی بیش از 235 میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی در سال ۹۹ صورت گرفته است.

 

سرمایه گذاری 25برابری بخش خصوصی نسبت به منابع دولتی در پارک

صفاری نیا افزود: بخش خصوصی تاکنون ۷۷ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در ساختمان سازی و تجهیزات در پارک فن‌آوری پردیس داشته است. با سرمایه گذاری صورت گرفته،۲۰۰ هزار مترمربع فضای پژوهشی و فناوری در پارک طراحی و ساخته شده است. گفتنی است بخش خصوصی در سال های گذشته حداقل ۲۵ برابر منابع دولتی در پارک فن‌آوری پردیس سرمایه‌گذاری کرده است.

رییس پارک فناوری پردیس گفت: شرکت های پارک در سال ۹۹ ، ۲۲۵ عنوان همکاری و هم افزایی با دانشگاه‌های کشور داشتند. این همکاری‌ها در زمینه های جذب اساتید دانشگاه در شرکت ها، تعریف و انجام پایان نامه ها، اشتراک گذاری امکانات، پروژه‌های مشترک، جذب کارآموز و دانشجو و مقاله‌های علمی  بوده است.

صفاری نیا ادامه داد: سال گذشته در راستای حمایت از توسعه بازار شرکت ها و حضور در مناقصات بیش از ۵۳ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۰۲ میلیارد ریال به شرکت‌های پارک ارائه داده ایم. همچنین به آنها در برخورداری از معافیت ها و مزایای قانونی کمک‌های ویژه ارائه شده است. این کمک‌ها در حوزه‌های اصلاح قوانین، خدمات نظام وظیفه، معافیت مالیات بر حقوق و معافیت مالیات بر عملکرد می باشد.

او افزود: در راستای کمک به رفع نیازهای فناورانه صنایع بزرگ نیز فعالیت‌هایی داشتیم. برای مثال بیش از ۵۰ پروژه در قالب ۲۰ قرارداد با صنایع مختلف به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال و بومی سازی بیش از 100 نیاز صنعت به محصولات Hitech صورت گرفته است.

 

توسعه کمی و کیفی فعالیت ها و ظرفیت های پارک فناوری پردیس

رییس پارک فناوری پردیس گفت: برای توسعه اکوسیستم پارک به تکمیل و توسعه فضاهای شهری نیز پرداخته ایم. احداث پیاده راه پردیس دانش، فضای کار اشتراکی کواپ، سالن چند منظوره ورزشی، تکمیل سردرب پردیس دانش و احداث لاین کندرو ورودی پارک از مجموعه این فعالیت ها می باشد. همچنین احداث زمین های ورزشی روباز، آماده سازی پردیس کارآفرینی، احداث پست برق جدید در پارک و بهره برداری از استخر مجتمع خدماتی رفاهی، همگی در راستای ارائه خدمات برای ایجاد یک اکوسیستم کامل در پارک است.

صفاری پور ادامه داد: پارک فناوری پردیس در زمینه های ملی و منطقه‌ای نیز فعالیت داشته است. برای مثال فعالیت های جایزه مصطفی با مشارکت ۴۷۸ نفر از ۲۳ کشور در حوزه کرونا و با حضور مجازی 37 دانشمند برجسته از 18 کشور،  برگزاری نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری اینوتکس 2021 با 200غرفه حضوری و 240 غرفه غیرحضوری و فعالیت های دبیرخانه شبکه انتقال فناوری دی ۸ با حضور بیش از 360 شرکت کننده از 11 کشور جهان و حضور 12 سرمایه گذار داخلی و 6 سرمایه گذار خارجی از جمله این برنامه هاست.

صفاری پور  گفت: همچنین در حوزه توسعه زیست بوم کار آفرینی، رویدادهای کارآفرینی با حضور بیش از 31هزار شرکت کننده و چهارمین دوره رویداد پردیس سامیت 2021 با حضور 230 شرکت کننده و 41 پلنیست و سخران برگزار شده است.

او افزود: در زمینه جریان سازی تجارت دانش و فناوری، برگزاری رویداد نونمایی و افتتاح نمایشگاه محصولات پارک در کشور کنیا را داشتیم. در طرح نونمایی، 3 محصول شرکت های پارک برای مشتریان بالقوه معرفی شده که در نهایت به انعقاد یک قرارداد با ارزش ۱۵ میلیارد ریال منجر شده است. در نمایشگاه محصولات پارک در کشور کنیا نیز پنج محصول از چهار شرکت به ارزش ۱۱۱ هزار دلار صادر شده است.

رییس پارک فناوری پردیس گفت: شبکه ملی فن بازار ایران از خدمات دیگر  پارک فناوری پردیس است و تاکنون دارای ۲۸ دفتر منطقه‌ای در سراسر کشور تاسیس کرده است. رفع نیازهای فناورانه به ارزش ۳۸۰ میلیارد ریال و جذب سرمایه برای ۲۰ پروژه ملی از جمله فعالیت‌های این شبکه می باشد.

صفاری نیا ادامه داد: برای ایجاد زمینه فعالیت نخبگان مقیم خارج کشور در پارک نیز فعالیت های صورت گرفته است. برای مثال زمینه مهاجرت معکوس نخبگان ایرانی از ۱۴ کشور دیگر به ایران ایجاد شده است و که در نهایت منجر به فعالیت این افراد در ۳۰ شرکت پارک شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir