رویـدادهـا

نگاهی به طرح توانمندسازی صدف

نگاهی به طرح توانمندسازی صدف

با دیگران به اشتراک بگذارید

طرح توانمندسازی صدف با حمایت پارک فناوری پردیس به کمک دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی برای آشنایی با مهارت‌های کاربردی و اجتماعی آمده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری آنا، آموزش مهارت یکی از موضوعاتی است که از قافله علم پژوهی و آموزش تئوری در دانشگاه‌ها جامانده است و امروز با وجودآنکه در دانشگاه‌ها جسته‌وگریخته، دوره‌های مهارت‌آموزی برگزار می‌شود؛ اما هستند فارغ‌التحصیلانی که به خاطر عدم آشنایی با این مهارت‌های اجتماعی در پیچ‌وتاب مصاحبه استخدامی گرفتار و دست‌آخر ناکام می‌شوند.

برای آشنایی بیشتر با این طرح با رئیس پارک فناوری پردیس گفتگو کردیم.

مهدی صفاری نیا در خصوص اجرای طرح توانمندسازی صدف در پارک فناوری پردیس گفت: طرح توانمندسازی صدف به همت شبکه نوآوری تهران که از زیرمجموعه پارک پردیس به شمار می‌آید، برگزار می‌شود. با این طرح دانشجویان ترم آخر تحصیلی و یا کسانی که تازه فارغ‌التحصیل شدند، توانمندی خود را شناخته و آن را افزایش می‌دهند.

رئیس پارک فناوری پردیس گفت: این طرح با مصاحبه‌های شخصیت شناسی و علاقه شناسی که با دانشجویان انجام می‌دهد آنها را از میزان علاقه‌مندی و مهارت در رشته‌های مختلف آگاه می‌کند.

وی ادامه داد: ۴۰ ساعت کارگاه آموزشی برای توانمندسازی فردی در زمینه‌های شخصیت شناسی، رزومه نویسی و روانشناسی نیز برگزار می‌شود. بر اساس اولویت تخفیف‌های ویژه‌ای برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در نظرگرفته شده ولی کسانی که در سه سال اخیر فارغ‌التحصیل شدند و دانشجویان نیز می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

صفاری نیا گفت: این دوره به افزایش توانمندی و مهارت‌آموزی شرکت‌کنندگان کمک می‌کند و علاوه بر این، این افراد عضو شبکه نوآوری تهران می‌شوند که این شبکه تسهیلاتی را به افراد حقیقی و حقوقی نظیر شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌کند.

وی گفت: در این شبکه افراد می‌توانند از جدیدترین فرصت‌های استخدامی و کارآموزی، کارورزی و تعریف پایان‌نامه در شرکتها مطلع شوند.

رئیس پارک فناوری پردیس اضافه کرد: همچنین خدماتی نظیر انجام خدمت سربازی و عضویت در باشگاه‌های فرهنگی و هنری وجود دارد.

وی اظهار کرد: بخش عمده‌ای از منابع اجرای این طرح را معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عهده گرفته و هزینه کمی برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته‌شده است و علاقه‌مندان تا ۱۵ آبان ماه فرصت ثبت‌نام در طرح توانمندسازی صدف رادارند.

صفاری نیا توضیح داد: کارنامه شغلی به افراد ارائه می‌شود و دوره‌ها در دانشگاه‌های شهر تهران برگزار می‌شود. علاوه به راین تور بازدید از پارک فناوری پردیس نیز برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته‌شده است تا با شرکت‌های بزرگ آشنا و فضای کاری آنها را بشناسند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این طرح از روزهای پایانی آبان ماه شروع می‌شود و طی سه ماه دوره‌ها برگزار می‌شود و برای سهولت در حضور داوطلبان در کلاس‌ها و کارگاه‌ها، زمان برگزاری روزهای آخر هفته است.

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir