رویـدادهـا

منتخبین اولین دوره رقابت علمی کنز تجليل شدند

منتخبین اولین دوره رقابت علمی کنز تجليل شدند

با دیگران به اشتراک بگذارید

به گزارش ستاد ارتباطات و اطلاع ­رسانی بنیاد مصطفی، عصر امروز آیین پایانی رقابت علمی کنز در تالار مولانا دانشگاه امیرکبیر با حضور علی اکبر صالحی؛ معاون رییس جمهور، سعید سهراب پور؛ رییس شورای داوری رقابت علمی کنز، مهدی صفاری­ نیا؛ مدیر بنیاد مصطفیو دبیر شورای سیاست­گذاری جایزه مصطفی، احمد معتمدی؛ رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و محمود فتوحی؛ رییس دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

 

در ابتدای مراسم 16 فرد برگزیده در داوری مرحله اول، آثار خود را در حضور داوران مرحله دوم داوری و افراد برجسته علمی ارائه دادند که در بین برگزیدگان افرادی از کشور مالزی و پاکستان هم حضور داشتند.

 

داوران مرحله دوم از چهره ­های علمی بین­ المللی، سیاست­گذاران و سرمایه ­گذاران انتخاب شده ­اند و آثار را از زوایای مختلف و با تمرکز بر کاربردی­بودن ایده­ ها ارزیابی کردند.

 

در ادامه آیین پایانی رقابت علمی کنز،30 دانشجو در مدت زمان یک دقیقه ایده ­های خود را در حوزه­ های نانو تکنولوژی، محیط­ زیست، شهر هوشمند، سلامت و پزشکی، فناوری ­اطلاعات و ارتباطات و در مسابقه ­ای با عنوان 30 در 30 شرح دادند.

 

در آیین پایانی اولین دوره رقابت علمی کنز دکتر سعید سهراب ­پور؛ رییس شورای داوری رقابت علمی کنز بیان کرد: 1045 دانش­ پژوه و افراد هیئت علمی در حوزه ­های انرژی، سلامت، آب و محیط­ زیست، اقتصاد و فناوری ­ارتباطات و اطلاعات از 15 کشور اسلامی در این رقابت شرکت کرده ­اند.

 

در ادامه این آیین مهدی صفاری­ نیا؛ دبیر شورای سیاست­گذاری جایزه مصطفی از راه ­اندازی موزه هنر مصطفیخبر داد و گفت: تا کنون 20 اثر از هنرمندان برجسته در خصوص تمدن اسلامی به موزه هنر مصطفیاهدا شده است.

 

بر اساس این گزارش، علی اکبر صالحی؛ معاون رییس جمهوری با اشاره به اهمیت علم برای احقاق حق بیان کرد: اگر بخواهیم در چالش حق و باطل، حقانیت خود را پیش ببریم راهی جز مسلح شدن به علم نداریم و این مهم با صحبت و خواهش و تمنا محقق نمی ­شود.

 

درآیین پایانی اولین دوره رقابت علمی کنز به نفرات اول هر حوزه نشان طلا و لوح تقدیر، به سه نفر برگزیده در رقابت علمی کنز سه نشان طلای 60،40 و 20 گرمی و به سه نفر از کشور مالزی و یک نفر از کشور پاکستان در حوزه محیط ­زیست دیپلم افتخار اهدا شد.همچنین از سه ایده برتر در مسابقه 30 در 30 تقدیر شد.

 

در حوزه سلامت، سعید بهزادپور از ایران؛ در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، محمدمهدی کیانی از ایران؛ در حوزه آب و محیط ­زیست، صادق صادق زاده از ایران؛ در حوزه انرژی، بهنام مستاجران از ایران و در حوزه اقتصاد، عبدالرحیم عبدالصمد از مالزی است.

 

همچنین منتخبین رقابت علمی کنز در زمینه ارائه برتر، سعید بهزادپور، نفر اول؛ صادق صادق زاده، نفر دوم؛ مهندس قدیانی، نفر سوم است که به ترتیب نشان طلای 60 گرمی، 40 گرمی و 20 گرمی را دریافت کردند.

 

با توجه به اینکه آثار حوزه محیط ­زیست در رده ­های بالای علمی قرار داشت، به سه نفر از کشور مالزی و یک نفر از کشور پاکستان در حوزه محیط­ زیست نیز دیپلم افتخار اعطا شد.

 

در حاشیه این مراسم تمامی شرکت­ کنندگان در خصوص چالش­ های زندگی و جامعه مباحثه و نظرات ­شان را بر روی دیوار شبکه ­سازی به شیوه طوفان ذهنی ثبت کردند. همچنین در دیواری با عنوان «قبل از مرگ» آرزوها و اهداف خود را نوشتند.

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir