رویـدادهـا

در روز سوم نمایشگاه اینوتکس 2021؛

تفاهم‌نامه میان پارک فناوری پردیس و اداره کل تجهیزات پزشکی منعقد شد

تفاهم‌نامه میان پارک فناوری پردیس و اداره کل تجهیزات پزشکی منعقد شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

در نشستی که امروز پنجشنبه 30 اردیبهشت در پارک فناوری پردیس و حین برگزاری نمایشگاه اینوتکس 2021 برگزارشد، تفاهم‌نامه‌ای میان پارک فناوری پردیس و اداره کل تجهزات پزشکی به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، در این نشست که با حضور محمدرضا شانه ساز، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، سعیدرضا شاهمرادی مدیر کل تجهیزات پزشکی و اکبر قنبرپور معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس برگزار شد، مدیران شرکت‌های فعال در حوزه سلامتِ پارک فناوری پردیس با محوریت تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، یک تفاهم‌نامه همکاری امضا شد. هدف از تدوین این تفاهم‌نامه ارتقای همکاری میان این دو نهاد و افزایش کارایی شرکت‌های دانش‌بنیان است.

همکاری همه جانبه پارک فناوری پردیس و اداره کل تجهزات پزشکی

طبق این تفاهم نامه بخشی از وظایف اداره کل تجهیزات پزشکی در زمینه صدور مجوزهای مربوطه برای تولیدکنندگان، به ساختارهای خصوصی که چابکی مناسبی دارند و می توانند خدمات خوب و متنوعی ارائه بدهند، برون سپاری می‌شود.

بر همین اساس مقرر شد بخش خصوصی بتوانند به عنوان بازوی اجرایی اداره کل تجهیزات پزشکی شود. بخش خصوصی می‌تواند در زمینه ممیزی و ارزیابی و دریافت مجوزهای مربوطه از اداره کل تجهیزات پزشکی به شرکت‌های متقاضی مشاوره ارائه دهند.

یکی دیگر از موضوعات مطرح شده این تفاهم نامه، آموزش فرآیندهای کسب مجوز از اداره کل تجهیزات بود تا بتوانند این مسیر را با کمترین مشکل طی کنند.

ارزیابی شرکت‌های متقاضی فعالیت به عنوان کارگزار اداره کل تجهیزات پزشکی موضوع دیگر این تفاهم‌نامه است. این شرکت‌ها باید بر اساس استاندارها و الزامات اداره کل تجهیزات پزشکی انتخاب شده و آموزش داده شوند. همچنین عملکرد آنها باید مورد نظارت قرار گیرد.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در این رابطه بیشتر بخوانید:

میزان صادرات تجهیزات پزشکی ساخت ایران، افتخار آفرین است

حمایت بیش از50 درصدی پارک از هزینه‌های اخذ استاندارهای اداره تجهیزات پزشکی

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

از دیگر محورهای تفاهم نامه، ساخت آزمایشگاه‌های تخصصی مورد نیاز است. پارک فناوری پردیس با پیشنهاد این موضوع، برای ایجاد آزمایشگاه‌های مورد نیاز، با همکاری بخش خصوصی در مجموعه خود اعلام آمادگی کرد. بر اساس این پیشنهاد آزمایشگاهایی که ایجاد می‌شوند، می‌توانند به شرکت‌های داخل پارک و شرکت‌های دیگر، خدمات مورد نیاز را ارائه کنند.

اداره کل تجهیزات پزشکی نیز پذیرفت که مجوزهای لازم برای تاسیس و ایجاد آزمایشگاه ها را صادر کند تا بعضی از خدمات آزمایشگاه‌هایی که بعضا به راحتی به شرکت‌ها ارائه نمی‌شود، با ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی در پارک ارائه شود.

نکته دیگری که در این تفاهم نامه ذکر شد، ارائه خدمت به شرکت‌های فعال در حوزه سلامت است که توانستند مجوز دانش‌بنیان را اخذ کنند. در این زمینه پارک خواستار ساز و کاری شد که بتواند بر اساس آن به شرکت‌های مذکور خدمات تخصصی ارائه دهد.

اداره کل تجهیزات پزشکی نیز پذیرفت که شرکت‌های فناور و دانش‌بنیانی متقاضی مجوز از اداره کل تجهیزات را به پارک معرفی کرده و آنها را تشویق کند که به عضویت پارک درآیند؛ تا از این طریق بتوانند خدمات کامل و جامعی از پارک دریافت کنند.

آلبوم تصاویر
ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir