رویـدادهـا

ارتقای تولیدات دانش‌بنیان با استفاده از روش‌های جدید طراحی

محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک فناوری پردیس طراحی صنعتی می‌شوند

محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک فناوری پردیس طراحی صنعتی می‌شوند

با دیگران به اشتراک بگذارید

مدیرعامل آزمایشگاه طراحی صنعتی متوتک از طراحی حرفه‌ای محصولات شرکت‌ها در پارک فناوری پردیس خبر داد و گفت: طراحی صنعتی حلقه مفقوده صنعت در کشور است.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، یکی از حلقه های مفقوده تولید محصولات دانش بنیان، توجه به ظاهر و طراحی این محصولات است. طراحی صنعتی (Industrial Design) روشی است برای رسیدن به یک محصول ایده آل از نظر کارکرد، ظاهر، هزینه، ارگونومی و متناسب با سلیقه و تنوع طلبی مشتری. موضوعی که کمتر مورد توجه شرکت‌ها و مجموعه‌های ایرانی قرار گرفته است.
سعید خسروی مدیرعامل آزمایشگاه طراحی صنعتی متوتک (MTOTEC DESIGN LAB) در خصوص اهمیت طراحی صنعتی گفت: فعالیت ما با استفاده از ترکیب روش شناسی و فناوری صورت می گیرد. در حقیقت رویکرد جامع ما شامل ایده‌پردازی، طراحی، نمونه‌سازی اولیه، آزمایش، تولید و ساخت است تا یک پروژه را از مفهوم به واقعیت برساند.
وی افزود: طراحی صنعتی ارزش افزوده‌ای به محصول می دهد تا محصول تولید شده، سهم بیشتری از بازار را به دست آورد. موضوعی که حلقه مفقوده صنعت در کشور ماست.
خسروی درباره مأموریت آزمایشگاه طراحی متوتک گفت: کمک به استارتاپ ها و کسب و کارها با ارائه راه حل های طراحی و مهندسی متناسب با نیاز مجموعه ها از مأموریت های متوتک است. به همین دلیل ما در هر پروژه، با یک فرآیند طراحی جامع و با رویکرد انسان محور مواجه هستیم که اهداف تولیدکننده، مخاطبان و چالش های خاص آن صنعت را در نظر می گیرد.
خسروی گفت: آزمایشگاه متوتک، از جدیدترین نرم افزارها و تکنیک‌ها برای حل مشکلات، تعیین استراتژی طراحی و در نهایت مدل های دقیق و کاربردی استفاده می‌کند. این امر مستلزم مطالعات مستمر و پیوسته و پیگیری دستاوردهای مجموعه‌های بزرگ جهانی در حوزه طراحی صنعتی است. همچنین مطالعات میدانی و آزمایش های مختلف برای به دست آوردن داده های مورد نیاز در طراحی صنعتی لحاظ می شود.
وی از تفاوت‌های مختلف طراحی صنعتی و مهندسی مکانیک خصوصاً در تولید محصولات خبر داد و افزود: کنار هم قرار گرفتن طراح صنعتی با مهندس مکانیک می‌تواند علاوه بر تولید یک محصول، به جنبه ویژگی‌های کمی و کیفی نیز بپردازد. البته صرفاً زیبایی ظاهری محصول در طراحی صنعتی مورد توجه نیست و مواردی مانند سهولت استفاده، شناخت بازار و نوع حمل و نقل هم در طراحی صنعتی مورد توجه قرار می گیرد.
خسروی گفت: همکاری با کشورهایی نظیر آلمان، امارات و عمان و همکاری با مجموعه‌های داخل کشور منجر به تولید محصولات مختلفی در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، نقشه برداری و اینترنت اشیاء شده است.
مدیرعامل آزمایشگاه طراحی متوتک با اشاره به همکاری گروه های متعدد طراح با این مجموعه افزود: تجربیات فراوانی در طول سال‌ها فعالیت در این حوزه به دست آمده است و طراحان زیادی در طول این سال‌ها با مجموعه ما همکاری داشته اند.
وی در پایان با اشاره به حضور در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس از سال 1400 گفت: حضور در پارک فناوری پردیس به عنوان یکی از مهمترین نواحی فناوری کشور توانسته است به ترویج موضوع طراحی صنعتی در سطح مجموعه های دانش بنیان منتهی شود.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir