رویـدادهـا

آخرین رویداد طرح توانمندسازی راهبردی نخبگان برگزار می شود

آخرین رویداد طرح توانمندسازی راهبردی نخبگان برگزار می شود

با دیگران به اشتراک بگذارید



آخرین رویداد طرح توانمندسازی راهبردی نخبگان که با همکاری بنیاد ملی نخبگان و پارک فناوری پردیس از دی ماه سال گذشته آغاز به کار کرده بود در این هفته برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس طرح "توانمندسازی راهبردی نخبگان" طرح جامعی متشکل از چند رویداد پیوسته برای 100نوآور و مخترع از سراسر کشور است که در این دوره ، نخبگان آمادگی لازم به منظور ارتقاء از سطح 3 به سطح 2 را کسب می کنند.

این طرح که با کارگزاری مرکز شتابدهی نوآوری یاس ، از شرکت های عضو پارک فناوری پردیس در دی ماه سال گذشته شروع شده بود در قالب 3 رويداد و یک پنل به منظور توانمند کردن مخترعین در بازار کار و تجاری سازی محصول و حضور در بازارهای داخلی و بین المللی روزهای پایانی خود را پیش رو دارد.

ترنج، توانمندسازی راهبردی نوآوران جوان

احمد عسکری سرپرست مركز توسعه كسب و كار پارک فناوري پردیس در توضیح بیشتر این طرح گفت: تا سال های گذشته مخترعین برای کسب شاخص های بنیاد ملی نخبگان برای رفتن از سطح 3به سطح 2 شخصا اقدام به گذراندن دوره های مربوطه می کردند البته بنیاد هم به این افراد مبالغی را پرداخت می کرد اما متاسفانه چون این شیوه کارایی و هدفمندی لازم را نداشت معمولا این ارتقا و فرایند تبدیل ایده به شرکت انجام نمیشد، از این رو بنیاد ملی نخبگان بر آن شد تا با کمک پارک فناوری پردیس طرح "توانمندسازی راهبردی نوآوران جوان" را با عنوان طرح "ترنج" به منظور کسب توانمندی ها در خصوص پروسه ثبت شرکت، داشتن طرح کسب و کار ، تولید محصول، یافتن سرمایه گذار ، بازاریابی و حضور در بازار و برخی توانمندی های راهبردی دیگر برگزار کند.

کارگاه ها و پنل های تخصصی این دوره

وی در ادامه به مباحث قابل ارائه در این رویداد اشاره کرد و گفت: سومین رویداد این دوره در 5و6مرداد برگزار می شود که در این رویداد کارگاه های آشنایی با بازار دارایی فکری، حسابداری در شرکت های نوپا، بیمه و مالیات ، هوش مالی و تدوین طرح کسب و کار برگزار می شود.

عسکری تاکید کرد: پنل های مشاوره برای مباحث مربوط به طراحی صنعتی، اخذ مجوز و گواهینامه ، مدل کسب و کار، تجاری سازی ، فرایند دانش بنیان شدن و پنل فن بازار ملی ایران هم از دیگر برنامه های جنبی این رویداد است، همچنین اختتامیه دوره اول طرح ترنج با حضور معاون بنیاد ملی نخبگان، در این رویداد برگزار می شود.

پنل تشویقی برای طرح های برتر

سرپرست مركز توسعه كسب و كار پارک فناوري پردیس به آخرین پنل این دوره از طرح ترنج که احتمالا در شهریور ماه سال جاری برگزار می شود اشاره کرد و گفت: پنل تشویقی ارائه به سرمایه گذاران آخرین برنامه این دوره است که با دعوت از سرمایه گذاران، هر مخترعِ منتخب، فرصت این را می یابد تا طرح خود را برای سرمایه گذران ارائه کند تا علاوه بر کسب این تجربه، شانس خود برای جذب سرمایه گذار را امتحان کند.

مرکز شتابدهی نوآوری یاس،کارگزار اجرایی پارک

عسکری در ادامه به نقش مرکز شتابدهی یاس به عنوان کارگزار این طرح اشاره کرد و گفت: مرکز شتابدهی نوآوری یاس یکی از مجموعه های مستقر در پارک فناوری پردیس است که فعالیت خود را از سال 1392 آغاز کرده و در این طرح با توجه به اینکه پارک تلاش میکند از تمام توانمندی های شرکت های عضو خود استفاده کند مسئولیت برگزاری این رویدادها را به عهده گرفته است. وی تصریح کرد: البته این مرکز به منظور حمایت از کارآفرینی مبتنی بر نوآوری و فناوری، با برگزاری رویدادهای مختلف در سراسر کشور، به گسترش کارآفرینی و ایجاد استارتاپ‌های پایدار کمک می کند.

آینده ای به وسعت توانمندسازی همه مخترعین

سرپرست این مرکز در پاسخ به این سوال که آینده این طرح و دوره های بعدی را چطور پیش بینی می کنید گفت: مساله حائز اهمیت این است که بدانیم این طرح فقط مختص به برگزاری یک دوره ای و توانمندسازی 100نفر نخبه نیست، این طرح یک فرایند متشکل از چند رویداد و برخی برنامه های راهبردی و حجم متناسبی از آموزش ها است، در این طرح هم افزایی بین مخترعین شکل می گیرد و سازوکار درستی برای رسیدن به این مهم شکل گرفته است. وی تاکید کرد: این طرح با مذاکرات و جلسات زیادی توسط کارشناسان در یک قالب جدید طراحی شده و حتما قصد داریم در ادامه با توجه به تجارب به دست آمده در این دوره، طرح را تکامل داده و کاربردی‌تر اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: مثلا برای حذف برخی هزینه ها و رفت و آمدهای نخبگان از شهرستان ها به تهران می خواهیم برخی از بخش ها مانند انتخاب اولیه طرح ها را، در بسترهای مجازی انجام دهیم.

عسکری همچنین به توسعه و تسری این طرح به سایر سطوح بنیاد اشاره کرده و گفت: در حال برگزاری مذاکراتی با بنیاد ملی نخبگان هستیم که برای دوره های بعدی مانند رفتن از سطح 2به 1 و بعد از آن برای تبدیل به شرکت های بالغ هم دوره هایی را تعریف و برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir