رویـدادهـا

بنیانگذار و مدیرعامل شتابدهنده هلثیو مطرح کرد:

آشنایی و تعامل شتابدهنده ها در پردیس سامیت زمینه ساز افزایش موفقیت تیم هاست

آشنایی و تعامل شتابدهنده ها در پردیس سامیت زمینه ساز افزایش موفقیت تیم هاست

با دیگران به اشتراک بگذارید

مدیرعامل شتابدهنده هلثیو که در پنل استراتژی خروج شتابدهنده از استارتاپ حضور داشت گفت: اتفاق مثبت پردیس سامیت آشنایی شتابدهنده‌های مختلف با یکدیگر است، موضوعی که زمینه همکاری‌های مشترک را فراهم می‌کند و این همکاری شانس موفقیت تیم‌های حاضر در شتابدهنده را افزایش می‌دهد.

به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، هفتم و هشتم بهمن ماه 1400، مدیران شتابدهنده‌‌های نوآوری، مدیران فضاهای کار اشتراکی (کوورکینگ اسپیس ها) و برگزارکنندگان رویدادهای کارآفرینی در رویداد دو روزه پردیس سامیت دورهم جمع شدند و تجارب خود را به اشتراک گذاشته و از چالش‌ها و مشکلات فعلی فضای کارآفرینی و نوآوری کشور سخن گفتند.
در دو روز برگزاری پردیس سامیت ۲۰۲۲، 7 تاک تخصصی با ارائه افراد متخصص و ۵ پنل تخصصی در زمینه توسعه اکوسیستم استارتاپی کشور برگزار شد. یکی از پنل های برگزار شده، پنل استراتژی خروج شتابدهنده از استارتاپ با حضور بهزاد سیفی بنیان گذار و مدیرعامل شتابدهنده هلثیو، امید ظریف پور بنیان گذار و قائم مقام شتابدهنده دیومند و محمد گرویی مدیر پورتفولیو کارخانه نوآوری هم آوا بود.
بهزاد سیفی، مدیرعامل هلثیو، یکی از فعالان حوزه سلامت در اکوسیستم استارتاپی کشور است که تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در رشته مهندسی پزشکی، در مقطع کارشناسی ارشد، مکانیک و در مقطع دکتری مجددا در مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر گذرانده است. در حاشیه رویداد پردیس سامیت گفتگویی پیرامون این رویداد و فعالیت های موثر آن در اکوسیستم استارتاپی کشور با او داشتیم.
بهزاد سیفی گفت: بحث تیم سازی و “منابع انسانی” نه تنها چالش هلثیو بوده بلکه چالش اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور نیز هست و فکر می کنم غالب شکست‌های استارتاپ های ما ریشه در مبحث منابع انسانی دارد.
او ادامه داد: این مشکلات معمولا در حوزه soft skill و مهارت‌های نرم هستند و غالبا در مهارت‌های hard skill مشکلی پیش نمی‌آید، زیرا این بخش کاملا اکتسابی است.
به گفته سیفی افرادی که به حوزه سلامت ورود می‌کنند معمولا دو دسته هستند؛ دسته اول کسانی هستند که پیش زمینه آکادمیک دارند و در زمینه پزشکی و پرستاری و .. درس خوانده‌اند و فعالیت دارند و در محل کار خود با مشکلاتی مواجه شدند و افراد با تخصص فنی پیدا میکنند که دست به انجام کارآفرینی می‌زنند و یا کسانی هستند که صرفا فنی و کدنویس هستند و ایده‌ای در این حوزه در ذهن دارند و فردی را در زمینه سلامت با خود همراه می‌کنند.
او معتقد است در حوزه استارتاپ های پزشکی و سلامت بزرگ ترین چالش، عدم همراهی پزشکان با افراد فنی است زیرا افراد شاغل در این حوزه درک درستی از عملکرد استارتاپ و تکنولوژی ندارند و این سوتفاهم مانع ادامه همکاری می‌شود. به نظرم برای رفع این چالش ها نیازمند رویدادهایی هستیم تا استارتاپ ها و شتابدهنده ها در کنار قرار گرفته و با فضای کاری هم بیشتر آشنا شوند.
مدیرعامل شتابدهنده هلثیو با اشاره اهمیت برگزاری رویداد پردیس سامیت گفت: کرونا باعث شده که رویدادهای دورهمی نظیر پردیس سامیت در کشور کاهش پیدا کند و کاهش رویدادهای این چنین استارتاپ ها را با کاهش منابع انسانی مواجه کرده است.
او تاکید کرد: برگزاری چنین رویدادهایی افراد متخصص را به یکدیگر معرفی می‌کند و ارتباطات بوجود آمده به رفع نیازهای منابع انسانی در استارتاپ های مختلف منجر می شود. بنابراین افزایش چنین رویدادهایی برای کمک به اکوسیستم استارتاپی کشور بسیار حیاتی است زیرا اگر این ارتباطات شبکه ای حیاتی شکل نگیرد فعالیت های صورت گرفته بهینه نیست و به نتایج مطلوب ختم نخواهد شد.
بهزاد سیفی در پایان گفت: برگزاری رویداد پردیس سامیت باعث معرفی تیم های مختلف به ما و معرفی ما به استارت آپ ها و تیم های فعال در حوزه کاریمان می شود، اما اتفاق بهتری که رخ می دهد این است شتابدهنده های مختلف هم یکدیگر را پیدا می کنند و زمینه همکاری ما با یکدیگر فراهم می‌شود، این همکاری ها شانس موفقیت تیم ها را افزایش می دهد و در نهایت به رشد اکوسیستم استارتاپی کشور منجر می شود.

آلبوم تصاویر
ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir