رویـدادهـا

آنچه قیمت ندارد جوان خلاق و توانمند است

آنچه قیمت ندارد جوان خلاق و توانمند است

با دیگران به اشتراک بگذارید

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در پانزدهمین اجلاس سالانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس اظهار داشت: بزرگترین سرمایه ما جوانان خلاق و نوآور هستند و آنچه قیمت ندارد جوان خلاق و توانمند است.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، سورنا ستاری در این مراسم نیروی انسانی خلاق و کارآمد را مهم ‌ترین لازمه برای تقویت اقتصاد مبتنی بر دانش عنوان کرد و گفت: امروزه دیگر داشتن منابع نمی‌تواند سرمایه باشد، سرمایه اصلی داشتن نیروی انسانی خلاق است و ما اگر می‌ خواهیم توانمندی‌ های علمی و فناوری خود را به اقتصاد تزریق کنیم و اقتصادی مبتنی بر دانش و فناوری داشته باشیم باید یک زیست بوم مساعد برای حفظ و به‌کارگیری ظرفیت خارق‌العاده نیروی انسانی ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: آنچه قیمت ندارد نیروی انسانی با اعتماد به نفس و خلاقیت و نوآوری است که با تلفیق این دو، ظرفیت‌های بالایی برای ایجاد یک اقتصاد پویا و کشوری توسعه یافته ایجاد می‌شود.

رییس بنیاد ملی نخبگان تاکید کرد: از طرفی دانشگاه یا شرکتی که صرفا با پول و حمایت دولت فعالیت کند فاقد نوآوری و خلاقیت است، ما وقتی برنده هستیم که بخش قابل توجهی از پژوهش‌های ما توسط بخش خصوصی انجام شود. وقتی برنده هستیم که بخش خصوصی محصولی با ارزش افزوده بالا و قابل رقابت به بازار ارائه کند.

وی تاکید کرد: شرکت‌های بزرگ و موفق دنیا سرگذشت‌های مشابهی دارند، همه این افراد روی پای خود و توانایی‌های شخصی ایستاده‌اند و نه سرمایه و پشتوانه مالی بالا داشته‌اند نه منابع خاصی در اختیارشان بوده، این‌ها افرادی با خلاقیت و اعتماد به نفس بالا بوده‌اند.

استخدام یعنی خودکشی خلاقیت فردی

ستاری در ادامه به نگاه و رویکرد تازه جامعه به سمت خلاقیت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تلاش‌ها برای تغییر فرهنگ و نگرش نسبت به خلاقیت در جامعه تاثیرگذار بوده، امروز کشور جهت‌گیری تازه‌ای برای اقتصاد خود در پیش گرفته، مفاهیم جدیدی چون: استارت‌آپ‌ها و پارک‌های علم و فناوری شکل گرفته‌اند، سرمایه‌گذران خطرپذیر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، به کارآفرین ارزش و اعتبار ویژه‌ای داده می‌شود و فرهنگ تلاش برای استخدام در یک ارگان دولتی در حال تغییر است. جوانان دریافته‌اند که استخدام و پشت یک میزنشینی یعنی خودکشی خلاقیت فردی.

وی تاکید کرد: جوانی که قصد خودکشی دارد باید به استخدام فکر کند زیرا همه جای دنیا تفکر و فرهنگ کارآفرینی وجود دارد و جوانان درس می‌خوانند تا استخدام نشوند بلکه کارآفرین و پایه اقتصاد و شرکت شوند. جوانان دنیا می‌خواهند ارزش افزوده بیشتری برای جامعه خود ایجاد کنند.

توجه و استمرار بیشتر به فناوری در دولت دوازدهم

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به حمایت معاونت علمی و فناوری و دولت دوازدهم برای توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری گفت:این مسیر در دولت دوازدهم به طور جدی ادامه پیدا می‌کند و همه ما سعی داریم با همکاری و توجه بیشتر به بخش فناوری کشور در دولت دوازدهم به سمت اقتصادی مبتنی بر دانش حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از نشانه‌های این توجه حضور وزیر امور خارجه کشورمان در این مراسم است.

ستاری در آخر به آینده فناوری و صاحبان شرکت‌های بزرگ اشاره کرد و گفت: امروزه در دنیا شاهد رشد شرکت‌های دنیای مجازی، زیست‌فناوری، نانوفناوری و غیره هستیم و قطعا جوانان ما هم به‌زودی و درآینده‌ای نزدیک صاحب بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا خواهند شد، وی تاکید کرد: استارتآپها در آینده‌ای نزدیک می‌توانند ساختارهای سنتی پیشین را دست‌خوش تحول کنند و تمرکز دولت دوازدهم هم بر رشد و توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان و شرکت‌های خلاق است.

شایان ذکر است؛ در مراسم پانزدهمین اجلاس سالانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس که در مرکز همایش‌های این پارک فناوری برگزار شد، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، سیدعباس عراقچی معاون وزیرامور خارجه، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی صفاری‌نیا رئیس پارک فناوری پردیس و جمعی از معاونان و مدیران وزارت خارجه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیران عامل شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir