رویـدادهـا

همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس پارک فناوری پردیس و هفته پژوهش و فناوری؛

آیین معرفی و رونمایی از کتابهای انتشارات پارک فناوری پردیس برگزار شد

آیین معرفی و رونمایی از کتابهای انتشارات پارک فناوری پردیس برگزار شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس پارک فناوری پردیس و هفته پژوهش و فناوری مراسم معرفی و رونمایی از 5 کتاب جدید انتشارات پارک فناوری پردیس برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس این مراسم با حضور مهدی صفاری‌نیا رییس پارک فناوری پردیس، مجتبی جباری‌پور مدیرکل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک و مولفان این کتاب‌ها در پارک فناوری پردیس برگزار شد.
در این مراسم کتاب‌های تجربیات نظام‌های نوآوری منطقه‌ای1 (پارک صنعتی سوژو کشور چین)، تجربیات نظام‌های نوآوری جهان1(تجربه زیسته نظام نوآوری سوئیس) تجربیات نظام‌های نوآوری جهان2(تجربه زیسته نظام نوآوری آلمان)، از دانش به ثروت5، روایت کارآفرینی فناورانه(مهندس علی پنیریان، بنیان گذار مرکز نوآوری یاس) و از دانش به ثروت6، روایت کارآفرینی فناورانه (دکتر مهدی هادیان پور، مديرعامل شرکت آیسان طب) رونمایی شد.
مهدی صفاری‌نیا رییس پارک فناوری پردیس در این مراسم گفت: انتشارات پارک فناوری پردیس به همت مدیرکل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری و همکارانشان در محل پارک ایجاد شده است و با توجه به ظرفیت فراوان توسعه محتوا در مجموعه پارک، توانایی چاپ سالانه ده‌ها کتاب در این بستر را خواهیم داشت.
صفاری نیا ادامه داد: متاسفانه روایت‌های کارآفرینان و تلاش‌گران فناوری کشور که در زیست بوم نوآوری و فناوری مشغول به خدمت هستند به منظور آشنایی همه با این خدمات ارزنده، کمتر مکتوب شده است و باید در این زمینه فعالیت‌های بیشتر و بهتری انجام شود.
او افزود: هرچند مواردی محدودی در این زمینه به چاپ رسیده است اما کتاب‌های منتشر شده مربوط به افرادی است که در سال‌های دور در این زمینه خدمت رسانی کرده‌اند.
رییس پارک فناوری پردیس گفت: حرکت خوب معرفی کارآفرینان جوان که از پارک فناوری پردیس آغاز شده برای نخستین بار در کشور صورت گرفته است. موضوع مهم این است که فاصله این روایت‌ها با نسل حاضر بسیار کم است به همین دلیل باورپذیری و تاثیرگذاری بهتر و بیشتری بر نسل جوان خواهد داشت.
صفاری نیا افزود: باید برای توسعه موضوع معرفی کارآفرینان و تلاش‌گران زیست بوم نوآوری و فناوری کشور وارد تولید محتواهای دیگر در زمینه‌های تولید فیلم سینمایی و تهیه تولیدات تلویزیونی با نوع جدید روایت‌گری هم بشویم، زیرا معرفی این نیروهای توانمند و جوان می‌تواند به پیشرفت زیست بوم فناوری و نوآوری کشور کمک کند.
او ادامه داد: با معرفی این افراد و خدمات آن‌ها، جوانان و مجموعه‌های جدید ایجاد شده در این زیست بوم می‌توانند با زیر و بم حرکت یک شرکت بزرگ آشنا شوند و روند رشد و توسعه را بشناسند.
کتاب از دانش به ثروت5، روایت کارآفرینی فناورانه (دکتر محمد هادیان پور، مديرعامل شرکت آیسان طب) روایت فردی است که سال 1389 از نقطه صفر، بدون سرمایه و پشتوانه با قرض و وام پا در مسیری گذاشت که حالا خیلی‌ها حسرت موفقت‌های علمی و تجاری‌اش را دارند.
کتاب از دانش به ثروت6، روایت کارآفرینی فناورانه (مهندس علی پنیریان، بنیان گذار مرکز نوآوری یاس) روایت فردی است که از دوره نوجوانی و از زمین‌های خاکی فضای کارآفرینی و کار و کاسبی خود را شروع کرده است. گفتنی است کتاب تجربیات نظام‌های نوآوری منطقه ای1 (پارک صنعتی سوژو کشور چین) با هدف انتقال تجریه پارک صنعتی سوژو در کشور چین تدوین شده است. این کتاب به بررسی روندها و فرآیندهای شکل گیری و توسعه فناوری و نوآوری در پارک صنعتی سورژو پرداخته است.
کتاب تجربه زیسته نظام نوآوری سوئیس هم از مجموعه کتاب‌های تجربیات نظام‌های نوآوری جهان 1 می‌باشد که با هدف انتقال تجربه و درس آموخته‌های نظام نوآوری کشور سوئیس از مصاحبه با جناب آقای دکتر دبیریان تدوین شده است.
کتاب تجربه زیسته نظام نوآوری آلمان از مجموعه کتاب‌های تجربیات نظام‌های نوآوری جهان2 می‌باشد که با هدف انتقال تجریه و درس آموخته‌های نظام نوآوری آلمان از مصاحبه با جناب آقای مقصودی و سرکار خانم محمدی تدوین شده است. کارآفرینی که باور دارد فراز و نشیب جزئی از مسیر بوده و با پیگیری و استقامت در جستجوی رسالت خود است تا بتواند اثرگذار باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir