رویـدادهـا

همزمان با هفته نکوداشت بیست سالگی پارک فناوری پردیس؛

اختتامیه سومین طرح ملی توانمند سازی تیکاف برگزار شد

اختتامیه سومین طرح ملی توانمند سازی تیکاف برگزار شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

رویداد حضوری اختتامیه سومین دوره از طرح تیکاف با حضور مخترعین و صاحبین طرح‌ها، 21 و 22 مهرماه و همزمان با هفته نکوداشت بیست سالگی پارک فناوری پردیس در محل پارک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، مراسم اختتامیه سومین دوره طرح تیکاف با حضور «اکبر قنبرپور» معاون توسعه نوآوری، «احمد عسگری» مدیرکل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی پارک فناوری پردیس و جمعی از مدیران شرکت‌های عضو پارک، برگزار شد. این طرح با هدف کوتاه کردن مسیر تجاری‌سازی ایده و کاهش هزینه‌های آن برای افراد صاحب ایده‌های نوآورانه، طرح‌های فناورانه و علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب ‌و کار طراحی شده است.

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس در این مراسم گفت: یکی از خصوصیات افرادی که در این طرح ثبت‌نام کردند، این است که احساس کردند می‌توانند از دیگران یاد بگیرند، دیدگاه‌ها و نظرات خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارند و از ظرفیت دیگران در مسیر تجاری‌سازی استفاده کنند. قطعاً کسانی که تصمیم می گیرند کار تیمی کنند و از ظرفیت و تجربه‌های کسانی که این مسیر را طی کرده‌اند، استفاده کنند، ضریب موفقیت بالاتری خواهند داشت.

اکبر قنبرپور افزود: یک ویژگی پارک فناوری پردیس که در موارد مشابه آن در کشور به چشم نمی خورد ماموریت های ملی برای توسعه فناوری و کار آفرینی در کشور است که طرح تیکاف یکی از بسترهای انجام این ماموریت ملی است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی پارک فناوری پردیس نیز در این مراسم گفت: مسیری که برای دوره تیکاف درنظر گرفتیم، شامل 3 مرحله بود. مرحله اول که آزمون خودشناسی، مرحله دوم، شناخت حوزه کسب‌ وکار و وضعیت بازار و مرحله سوم نشست، تمرین و بازدید های مورد نیاز برای شناخت افراد از تیم و فضای کارآفرینی بود.

احمد عسگری افزود: در پایان این دوره افراد باید بتوانند شناخت کاملی از تیم‌ خود داشته باشند، ابعاد طرح کسب‌وکار خود را بشناسند، آن را تحلیل کرده و نسخه تجاری‌سازی محصول خود را تدوین کنند. در واقع مباحث تحلیل بازار، شناخت رقبا و ایجاد شناخت نسبت به نهادهای ارائه‌دهنده خدمات، مرحله سوم را تشکیل می‌دهد.

گفتنی است طرح تواناسازی کارآفرینان و فناوران (تیکاف) در بهمن ماه سال گذشته فعالیت خود را با 400 طرح از سطح کشور و برگزاری جلسات تخصصی مشاوره‌ی تجاری‌سازی به صاحبان هر طرح آغاز نمود.

 

کمک به طرح های منتخب تیکاف در مسیر تجاری سازی

در این دوره از طرح توانمند سازی تیکاف 2600 طرح از 30 استان کشور ثبت نام کرده بودند که 400 طرح در مراحل اولیه بررسی و در نهایت 110 طرح واجد شرایط در یک دوره 5 ماهه با توجه به نیازشان آموزش، مشاوره و تبادل تجربه دریافت کردند تا فرایل تسهیل تجاری سازی را طی کنند.

صاحبان طرح‌ها در این مدت از خدمات غیرحضوری و پشتیبانی‌های متنوعی همچون  آموزش طراحی مدل کسب‌وکار و تدوین طرح کسب‌وکار، تیم‌سازی، روش‌های تأمین مالی و آموزش‌های اولیه با محوریت تجاری‌سازی برخوردار شدند.

تا امروز کلیه‌ صاحبان ایده و مخترعین حاضر در طرح، با راهنمایی و توصیه‌های مشاوران طرح تیکاف در حال طراحی و تدوین طرح کسب‌وکار ویژه‌ی خود بوده‌اند.

اختتامیه این طرح نیز در روزهای 21 و 22 مهرماه با برگزاری آموزش‌های حضوری و مشاوره‌های تخصصی مختلف درزمینه‌ تجاری‌سازی و رفع چالش‌های طرح‌های تهیه‌شده به‌نحو ‌که افراد قادر به کسب درآمد و ایجاد ثروت شوند، برگزار شد.

هدف نهایی این طرح که از طریق آموزش، مشاوره، انگیزش و شبکه‌سازی، با حمایت پارک فناوری پردیس و بنیاد ملی نخبگان و همچنین همکاری مرکز شتابدهی نوآوری یاس برگزار خواهد شد، تواناسازی مخترعین به‌منظور انتخاب بهترین مسیر تجاری‌سازی و دستیابی به مهارت‌های لازم برای ایجاد ارزش‌افزوده از اختراعات است.

لازم به ذکر است، پشتیبانی تخصصی از مخترعین و طرح های ارائه شه برای رسیدن به تجاری سازی و تحقق تیکاف ادامه خواهد داشت.

این طرح با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد فرهنگ سازی دانش بنیان، بنیاد ملی نخبگان و همکاری و مشارکت شبکه فناوری و نوآوری ایران و بهره‌مندی از ظرفیت و توان کارگزاران بخش خصوصی نظیر شتابدهنده هم آوا، شتبابدهنده یاس، شرکت تک چی و سایر فعالان اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور اجرا شد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir