رویـدادهـا

رویدادی آموزشی با امکان جذب در شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس

اختتامیه نخستین دوره کمپ اشتغال کارنو  برگزار شد

اختتامیه نخستین دوره کمپ اشتغال کارنو  برگزار شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

نخستین دوره کمپ اشتغال کارنو ویژه شرکت‌های پارک فناوری پردیس در 14 اسفند 1399 به کار خود پایان داد.

به گزارش پارک فناوری پردیس، اولین دوره کمپ اشتغال کارنو با هدف افزایش توانمندی دانش‌آموختگان دانشگاهی برای جذب در شرکت‌های عضو پارک و توسعه منابع انسانی شرکت‌ها، با حمایت پارک فناوری پردیس از اواخر دی ‌ماه کار خود را آغاز کرد.

کمپ اشتغال «کارنو» شامل کارگاه‌­های آموزش عملی مهارت‌های نرم، مشاوره، کار عملی در قالب چالش کار تیمی و انجام پروژه فنی (از طریق ارتباط با کارفرما)، در قالب کارورزی برگزار شد. در این رویداد 30 نفر از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های تهران در رشته‌های فنی-مهندسی و علوم پایه ضمن یادگیری مهارت‌های شغلی موردنیاز، بخش‌های مختلفی از فضای کسب‌وکار را در مدت‌ زمان 2 ماه به‌صورت واقعی تجربه کرده و مهارت‌های خود را ارتقا دادند.

مراسم اختتامیه نخستین دوره کمپ اشتغال کارنو 14 اسفند، در دو بخش اصلی برگزار شد. در بخش اول برنامه، تیم‌ها به ارائه چالش فردی پرداختند و توسط داوران، مورد ارزیابی قرار گرفتند. بخش دوم نیز با توضیح مسیر کمپ اشتغال آغاز شد و در ادامه شرکت‌کنندگان در یک فضای رقابتی سالم، فرصتی چهار دقیقه‌ای به دست آورده و توانستند به معرفی خود برای کارفرمایان بپردازند، تا فرصت مصاحبه و استخدام در شرکت‌های عضو پارک را به دست آورند.

در بخش دیگر آیین اختتامیه کمپ، آقای دکتر عقلایی، منتور تحقیقات بازار و یکی از کارفرمایانی که در طول طرح حضور داشت، به سخنرانی پرداخت. وی همچنین کاهش ریسک را یکی از مزیت‌های‌ این روش دانست.

او در بخش دیگری از سخنان خود به چالش‌های اجرا شده در طول مسیر کمپ اشاره کرده و بر اهمیت مهارت‌های نرم در جذب افراد توسط کارفرمایان تاکید کرد.

سخنرانی «مجتبی جباری پور»، مدیرکل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک فناوری پردیس، بخش دیگر این رویداد بود. وی در سخنانش به تبیین اهداف و برنامه‌های پارک فناوری پردیس برای توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جهت تسهیل ورود به بازار کار پرداخت. جباری‌پور همچنین به برنامه‌های ویژه پارک برای شرکت‌های عضو از جمله، نیرویابی حرفه‌ای، برگزاری بوت‌کمپ آموزشی-تخصصی، کمپ‌های اشتغال و طرح توانمندسازی صدف اشاره کرد.

در ادامه رویداد داوران با ارزیابی‌های انجام شده و با تاکید بر شاخص‌هایی ازجمله برنامه‌ریزی، خلاقیت، ریسک‌پذیری، فروش و غیره تیم برتر را انتخاب کردند و جوایزی به ایشان اهدا شد.

در پایان به هر یک از شرکت‌کنندگان فرصت داده شد تا با ارائه نقطه نظرات خود در خصوص رویداد کمپ اشتغال کارنو، پیشنهادهایشان را مطرح کنند.

از خروجی‌های طرح تاکنون می‌توان به تعریف همکاری چند نفر از شرکت‌کنندگان در طرح با شرکت‌های عضو پارک اشاره کرد. همچنین در ادامه ظرفیت ایجاد همکاری بیشتر بین سایر شرکت‌کنندگان با شرکت‌های عضو پارک ایجاد خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir