رویـدادهـا

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مطرح کرد:

ارتباط صنعت پتروشیمی و پارک فناوری پردیس تقویت می‌شود

ارتباط صنعت پتروشیمی و پارک فناوری پردیس تقویت می‌شود

با دیگران به اشتراک بگذارید

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: با مشارکت پارک فناوری پردیس، امکان طراحی و اجرای طرح های پیشران میانی و پایین دست صنعت پتروشیمی در ماهشهر محقق می شود.



به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، سید امید شهیدی نیا در دیدار با مدیران شرکت های عضو پارک فناوری پردیس گفت: انجام همکاری های مشترک فنی و پژوهشی با پارک فناوری پردیس، منجر به سرمایه گذاری های بخش خصوصی در طرح های پیشران این صنعت در شهرستان ماهشهر می شود.
وی تکمیل زنجیره تولید محصولات پتروشیمی را هدف اصلی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی دانست و گفت: به کارگیری تکنولوژی و فناوری های نوین کاربردی برای اجرای طرح های پیشران صنعت پتروشیمی با جدیت در حال پیگیری است، موضوعی که در همکاری مشترک با پارک فناوری پردیس محقق خواهد شد.
شهیدی نیا افزود: ۳۳ طرح سرمایه گذاری برای تولید محصولات پایین دستی صنعت پتروشیمی با هدف کاهش وابستگی به واردات مواد اولیه در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی آماده ارائه به سرمایه گذاران بخش خصوصی است.
وی افزود: این زمینه طراحی دانش فنی مورد نیاز در حوزه های مکانیک، ابزار دقیق ، مواد شیمیایی و...( پمپ های سانتریفیوژ ، سیستم های دوار ، برق ، کاتالیست ها و ... ) برای ساخت تجهیزات و تاسیسات این طرح ها، باعث تسریع در بهره برداری این پروژه ها و تقویت اقتصادی کشور می شود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: ما آمادگی داریم تا فضای مورد نیاز برای ایجاد نمایندگی پارک فناوری پردیس را در منطقه تامین کنیم. راه اندازی این مرکز می تواند باعث تعامل بیشتر و ارتباط مستمر بین صنعت پتروشیمی و مجموعه های دانش بنیان شود.
شهیدی نیا ادامه داد: با همکاری پارک فناوری پردیس و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای تامین اقلام راهبردی صنعت پتروشیمی در طرح های در حال احداث استفاده خواهد شد.
وی تاکید کرد: این سازمان از برگزاری تورهای فناورانه در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی استقبال می کند تا بیش از پیش شاهد توسعه همکاری های لازم با شرکت های دانش بنیان در منطقه باشیم.
گفتنی است ۱۳ شرکت دانش‌بنیان عضو پارک فناوری پردیس طی ۲ روز حضور در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، از شرکت های پتروشیمی شهید تندگویان، فجر انرژی خلیج فارس، بندر امام (ره)، اروند، کارون، بوعلی و رازی بازدید کردند.
این تور فناوری با هدف برگزاری نشست های کاری با مدیران و کارشناسان فنی هر پتروشیمی و همچنین بازدید از زیرساخت‌های صنعت، عارضه‌یابی و شناسایی گلوگاه‌های فناوری توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و ارائه پیشنهادات جهت بومی‌سازی و رفع چالش های موجود در مسیر تولید و توسعه برگزار شد.
در بازدید اعضای پارک فناوری پردیس، بیش از ۲۵ جلسه تخصصی و مدیریتی برگزار شد که در این ارتباط حدود ۱۰۰ تقاضای فناورانه شناسایی و جهت اجرای ۱۰ پروژه توافق شد.

آلبوم تصاویر
ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir