رویـدادهـا

همزمان با بیستمین اجلاس سالیانه و انتخاب برترین های پارک مطرح شد:

ارزیابی تخصصی فعالیت بیش از ۲۸۰ شرکت برای معرفی برترین های پارک

ارزیابی تخصصی فعالیت بیش از ۲۸۰ شرکت برای معرفی برترین های پارک

با دیگران به اشتراک بگذارید

مدیرکل نظارت و ارزیابی واحدهای فناور پارک فناوری پردیس می گوید: بیش از ۲۸۰ شرکت مخاطب ما در ارزیابی امسال بودند و با اطلاعات بدست آمده از این شرکت‌ها، تصویر دقیق تر و جامع تری از مجموعه فعالیت های پارک بدست آوردیم که می تواند به رفع مشکلات و تقویت نقاط قوت منجر شود.

به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس؛ محسن علی اکبریان گفت: براساس روال چندساله در اواخر فصل بهار، فرآیند ارزیابی شرکت‌های آغاز شد و شرکت ها بر اساس فراخوانی که اعلام شده بود با ارائه مستندات و اظهارنامه های خود از طریق ارسال فرم هایی که در سامانه E service در اختیارشان قرار گرفت، اطلاعاتشان را بارگذاری کردند.
علی اکبریان ادامه داد: این فراخوان از اوایل خرداد ماه شروع شد و تا ۴۵ روز ادامه داشت. در این زمان شرکت ها فرصتی برای تکمیل مستندات خود داشتند و ما هم بر اساس اطلاعاتی که آن ها ارسال کردند ارزیابی مان را انجام دادیم و نتایج را برای جشنواره برترین های پارک آماده کردیم. در این دوره هم مانند دوره های گذشته ما در سر فصل های مختلف با استفاده از روش ارزیابی مقایسه‌ای شرکت‌ها را رتبه بندی کردیم.
او افزود: ارزیابی مقایسه ای شرکت ها منجر به رتبه بندی و مشخص شدن برترین و فعال ترین شرکت در هر سرفصل می شود.
مدیرکل نظارت و ارزیابی واحدهای فناور پارک فناوری پردیس گفت: مخاطب فراخوان ارزیابی ما سدت ههای مختلفی از شرکت های عضو را شامل می شود؛ تمام شرکت‌های عضو پارک اعم از مستقر و غیر مستقر، شرکت‌های مرکز رشد که مراحل اولیه را طی کرده و در دوره رشد به سر می برند و شرکت‌های عضو شعب که توانسته اند فرآیند عضویت پارک را طی کنند و عملاً با تایید هیات اجرایی شعبه و کمیته پذیرش پارک به عضویت رسمی پارک فناوری پردیس درآمدند. می توان گفت، تعداد شرکت های ارزیابی شده به بیش از ۲۸۰ شرکت می رسد. همچنین شرکت‌های عضو کریدور خدمات تخصصی پارک نیز در این ارزیابی شرکت داده می شوند.
ارزیابی شرکت های پارک در ۵ سرفصل تخصصی
علی اکبریان ادامه داد: انتخاب شرکت های برتر بر اساس سرفصل های پنج گانه ای است که به شرکت ها اعلام کردیم و براساس آنها شرکت ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در هر سر فصل یک شرکت به عنوان شرکت برتر پارک معرفی می شود. همچنین به طور مجزا از بین تمامی شرکت های مرکز رشد دو شرکت بر حسب صلاحیت ها و شرایطی که احراز می کند نیز معرفی می شوند.
او افزود: با توجه به نتایج ارزیابی ها، در جشنواره امسال در بخش اعضای شعب پارک، شرکت برگزیده ای نخواهیم داشت.
ازریابی سالانه فعالیت شرکت ها برای شناسایی نقاط قوت و ضعف
مدیرکل نظارت و ارزیابی واحدهای فناور پارک فناوری پردیس گفت: فعالیت شرکت ها در طول سال از طریق بازدیدهای ادواری که ما در اداره کل نظارت و ارزیابی طرح ریزی و برنامه ریزی می کنیم، رصد می شود. همچنین جلساتی برای ارزیابی شرکت‌ها با حضور کارشناسان فنی نیز برگزار می‌شود و آخرین وضعیت آنها در حوزه توسعه فناوری، توسعه محصولات جدید، بازارهایی که شرکت موفق به فتح آنها شده است، دستاورد های جدیدی که داشته و مجوزها و تاییدیه های جدیدی که موفق به کسب آنها شده اند، مورد بررسی قرار می گیرد.
علی اکبریان ادامه داد: در جلسات بررسی فعالیت شرکت ها، چالش‌های و مشکلات آنها نیز بررسی می شود تا اگر برای آنها راهکاری داشته باشیم به شرکت‌ها ارائه دهیم و اگر هم مشکل جدی باشد در دستور بررسی قرار می‌گیرد تا توسط واحدهای مربوطه در پارک به صورت تخصصی بررسی و برای رفع آن اقدامات لازم انجام گیرد. جلسات بررسی و رصد سالیانه شرکت ها، در ارزیابی سالانه هم موثر است. در این جلسات مشخص می‌شود که یک شرکت چه میزان در طول سال فعال بوده و فعالیت موثر داشته است.
او افزود: امسال شرکت های برگزیده در پنج سرفصل شامل صادرات محصولات و خدمات، توسعه اقتصادی، توسعه سازمانی، توسعه فناوری و نواوری و برترین شرکت از حیث تمامی شاخص ها معرفی می شوند.
بازنگری و به روز رسانی مستمر شاخص ها و فرایند ارزیابی پارک
مدیرکل نظارت و ارزیابی واحدهای فناور پارک فناوری پردیس گفت: با توجه به اینکه ما در سال های گذشته، روند رو به رشدی از شرکت های عضو در مجموعه پارک و شعب آن داشتیم، فرآیند ارزیابی با حجم کار و پیچیدگی های بیشتری مواجه می شود. به همین دلیل ما همواره به دنبال بازنگری فرایند ها و شاخص ها و زیر شاخص ها بر اساس شرایط جدید پارک هستیم.
علی اکبریان ادامه داد: به همین منظور از ظرفیت کارگزاران تخصصی که می توانند با دقت و کیفیت بالا گزارش های کیفی بهتر و بیشتری ارائه دهند، استفاده می کنیم و سعی داریم این افزایش حجم شرکت‌های پارک را پوشش دهیم تا اخلال در نحوه ارزیابی و فرایند رتبه بندی ایجاد نشود.
او افزود: ما هر ساله با بازنگری که در روند کار انجام می دهیم، سعی در افزایش دقت و کیفیت ارزیابی ها داریم.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir