رویـدادهـا

رونمایی از محصولات جدید شرکت های دانش بنیان در اینوتکس 2024

از ربات هوشمند کنترل مزرعه تا داروی رفع لخته های خونی

از ربات هوشمند کنترل مزرعه تا داروی رفع لخته های خونی

با دیگران به اشتراک بگذارید

نمایشگاه اینوتکس 2024، محلی برای رونمایی از محصولات جدید شرکت های فناور و دانش بنیان بود. ربات هوشمند کنترل مزرعه، داروی رفع لخته خونی، مرکب چاپ جوهر افشان و دتسگاه تزریق سیمان از جمله این محصولات بود.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس 2024، ربات نگهبان هوشمند مزرعه یک ربات هوشمند است که توانایی آنالیز مزرعه گیاهان و محصولات کشاورزی را دارد. این ربات  می‌تواند به صورت آنلاین و هوشمند از طریق پردازش تصویر و سیگنال انواع گیاهان و علف‌های هرز را شناسایی کند.

همچنین از طریق امواج و فناوری اختصاصی خود می‌تواند انواع آفات سطحی و زیر سطحی مانند کرم ریشه خوار و سوسک پوستخوار را تشخیص دهد و در اطراف مزرعه دیوار صوتی جهت جلوگیری از ورود آفات به مزرعه ایجاد کند.

شرکت امیر سپیدان پارس یکی از شرکت‌های فعال در حوزه اینترنت اشیا است که بر روی تحقیق و توسعه محصولات مرتبط با اینترنت اشیا با کاربرد عمدتا کشاورزی متمرکز است.

محصول دیگر رونمایی شده، داروی حل کننده لخته خونی است. این دارو یک فعال کننده پلاسمینوژن از نوع بافت انسانی نو ترکیب است که پلاسمینوژن را به طور مستقیم به پلاسمین فعال تبدیل کرده و منجر به انحلال لخته فیبرین می‌شود.ا ین محصول تنها درمان ترومبولیتیک در سکته مغزی اسمیک حاد است و در درمان آمبولی ریه حاد استفاده می‌شود. شرکت آرنا حیات دانش تولید کننده این محصول در سال ۱۳۹۳ با تمرکز بر تولید داروهای فوق تخصصی تشکیل شده است.

شرکت دانش بنیان رفرف ارکید نوآور با تکیه بر دانش روز دنیا و تجربه ۱۵ ساله محققان خود در زمینه صنعت چاپ اقدام به تولید محصولات پایدار و دوستدار محیط زیست کرده است. یکی از محصولات این شرکت مرکب‌های جوهر فشان آب پایه کاغذ می‌باشد. مرکب‌های آب پایه جوهر افشان با طیف کامل رنگ و قابلیت چاپ بر روی انواع کاغذ با انواع چاپگرهای خانگی حرفه‌ای و صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است که این شرکت موفق به بومی‌سازی آن شده است.

سامانه کمک تشخیصی عارضه‌های پزشکی با هوش مصنوعی از دیگر محصولاتی بود که در اینوتکس رونمایی شد. این محصول تولید شرکت نوآوران داده سلامت است که در آن، با استفاده از هوش مصنوعی تصاویر و داده‌های پزشکی بررسی شده و عارضه‌های پزشکی شناسایی و گزارش می‌شوند که این موضوع باعث افزایش سرعت و دقت فرایند درمان و جبران کمبود نیروی پزشک متخصص خواهد شد.

ربات‌های صنعتی بازوی ۶ و ۷ درجه آزادی یکی از پرمصرف‌ترین ماشین‌های صنعتی مدرن در کارخانه‌های امروزی هستند که در کشور تولید شده است. این محصول با قابلیت مشابه محصولات خارجی با اضافه کردن ابزارهای مختلف مانند برش چسب زنی جابجایی اجسام مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت مهندسی نوین کنترل دقیق ربات پارس از قدیمی‌ترین شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه الکترونیک و کنترل است این شرکت بر روی تحقیق و توسعه ربات‌های درجه آزادی بالا متمرکز است.

فرایند تست سیمان حفاری قبل از بهره‌برداری امری بسیار مهم است که این مهم در شرکت‌های تولید کننده و مصرف کننده سیمان حفاری، در دستگاه به نام کانسیستمتر که فشار بالا دمای بالا که شرایط چاه نفت و شبیه سازی می‌کند تست می‌شود. شرکت فیدار گستر سده دهی از شرکت‌های فعال در حوزه برق و الکترونیک است که بر روی تحقیقات و توسعه محصولات مرتبط با تجهیزات تست صنعت سیمان حفاری متمرکز است. این محصول نیز در اینوتکس 2024 رونمایی شد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir