رویـدادهـا

در سومین روز از نمایشگاه اینوتکس

از سه محصول جدید شرکت های دانش بنیان رونمایی شد

از سه محصول جدید شرکت های دانش بنیان رونمایی شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

در سومین روز از نمایشگاه اینوتکس 2024، از سه محصول جدید شرکت های دانش بنیان رونمایی شد. کاتدهای نیکل و کبالت، موتور برق قایق و آسترهای لاستیکی محصولاتی بود که در سالن پیشگامان اینوتکس رونمایی شدند.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس 2024، در سومین روز از نمایشگاه اینوتکس 2024 از سه محصول جدید شرکت های دانش بنیان رونمایی شد. یکی از این محصولات، کاتدهای نیکل و کبالت هستند.

شرکت گسترش فرآوری فلزات رازی یکی از شرکتهای فعال در حوزه شیمی است که بر روی هر دو کاتد نیکل و کبالت فعالیت کرده و به خلوص بالای ۹۹ درصد رسیده و اواخر سال ۱۴۰۲ به صورت نوپا دانش بنیان شده است. نیکل و کبالت محصولات این شرکت هستند و هر دو از عناصر ارزشمند و پرکاربرد هستند که رسیدن به خلوص بالای این عناصر به راحتی امکان پذیر نبوده و نیازمند فرایندهای بسیار پیچیده در مراحل مختلف است. برای مثال در فرآیند تولید نیکل در مراحل مختلف توأمان از فناوری های پیرومتالورژی استخراج حلالی (SX) و نوع خاصی از روش الکتروشیمیایی استفاده می‌شود لذا سطح فناوری این عناصر با خلوص بالای ۹۹ درصد بسیار بالا بوده و جزو محصولات دانش بنیان سطح ۱ به شمار می‌رود.

دیگر محصولی که در این روز رونمایی شد، آستر لاستیکی پرومیکاست. پرومیکا پوششی است که جهت حفاظت از سطوح در برابر خوردگی و زیبا سازی سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد و از برترین تکنولوژی مصالح ساختمان به حساب می‌آید. پرومیکا از کانی میکا، پودر گرانیت، رزین‌های پایه آب، افزودنی‌های مقاوم در برابر اشعه ماوراءبنفش و پیگمنت‌های معدنی تشکیل شده است. این محصول به شماره 59297 مورخ 88/03/11 در اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی به عنوان اختراع به ثبت رسیده است.

به طور کلی آسترهای مورد استفاده در آسیا از نظر جنس به  دسته فلزی، لاستیکی و ترکیبی لاستیک و فلز  تقسیم بندی می شوند.  مزیت آسترهای لاستیکی علاوه بر وزن پایین و سهولت نصب در این است که در مواجهه با نیروی وارده کم، تراکم پذیری و قابلیت ارتجاعی دارند.

 با افزایش نیروی وارده یا سرعت برخورد مواد با آستر نرخ بالای سایش عملا استفاده از کارآیی مناسب آسترهای لاستیکی را غیر ممکن می کند. از طرف دیگر آسترهای فلزی دارای سختی زیاد و خردایش بهتر نسبت به نوع لاستیکی هستند اما وزن زیاد و نصب دشوارتری .دارند.

 آسترهای ترکیبی فلز و لاستیک از مزایای هر دو نوع بهره برده و در این نوع آستر فلز مقاومت در برابر سایش را تامین میکند در حالی که لاستیک نقش ضربه گیر را ایفا می کند .شرکت نوین آستر شریف کارمانیا به عنوان نخستین شرکت تخصصی در حوزه طراحی مدل سازی شبیه ،سازی بهینه سازی ساخت و پایش آسترهای ترکیبی در کشور فعالیت می کند.

سومین محصول رونمایی شده، موتور برقی قایق بود. موتور برقی قایق برای حرکت دادن انواع شناورهای دریایی استفاده میشود. انرژی مصرفی از باتری با ولتاژ ۴۸ ولت تامین می شود. موتور الکتریکی از نوع سنکرون آهنربا دائم PMSM است و توان ۷ کیلووات را تولید می.کند در ساختار الکتروموتور از فناوری استاتور سگمنتی و شبکه خنک کاری آب در پوسته آلومینیومی استفاده شده است.

شرکت نما موتور پیشران یکی از شرکتهای فعال در حوزه برق و الکترونیک است که در سال ۱۴۰۰ دانش بینان شده و در حال حاضر نوپا است این شرکت بر روی تحقیق توسعه محصولات مرتبط با الکتروموتورها متمرکز است.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir