رویـدادهـا

با حضور مدیران مراکز رشد سراسر کشور:

افتتاحیه نشست سراسری مدیران مراکز رشد در پارک فناوری پردیس برگزار شد

افتتاحیه نشست سراسری مدیران مراکز رشد در پارک فناوری پردیس برگزار شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

افتتاحیه نشست سراسری مدیران مراکز رشد با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از مدیران مراکز رشد سراسر کشور در پارک فناوری پردیس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، مراسم افتتاحیه نشست سراسری مدیران مراکز رشد سراسر کشور صبح امروز و با حضور سرپرست معاونت نوآوری و فناوری وزارت علوم و رییس پارک فناوری پردیس برگزار شد.
در این نشست که بیش از 200 نفر از مدیران مراکز رشد از سراسر کشور حضور داشتند، امید رضایی فر سرپرست معاونت نوآوری و فناوری وزارت علوم با اشاره به فعالیت ۲۷۴ مرکز رشد در سراسر کشور گفت: مراکز رشد اولین حلقه ارتباط دانشگاه و زیست بوم نوآوری هستند و این مراکز باید در دانشکده ها حضور فعال داشته باشند و با ایجاد مراکز نوآوری، فضای نوآوری را در دانشگاه ها گسترش دهند.
وی گفت: فضای مراکز رشد با فضای پارک های فناوری متفاوت است و از این رو قوانین، آیین نامه ها و حمایت ها از مراکز رشد متفاوت خواهد بود. در واقع با توجه به ریسک بالای بدیل ایده به محصول اولیه، حمایت ها از مراکز رشد باید متفاوت باشد.
رضایی فر تربیت نیروی انسانی برای حوزه های مختلف را از دیگر وظایف مراکز رشد برشمرد و ادامه داد: مراکز رشد برنامه ایده محور در حوزه مهارت افزایی و تربیت نیروی انسانی را برنامه ریزی کنند.
مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس نیز در این نشست با اشاره به سابقه 22 ساله پارک فناوری پردیس گفت: دغدغه مشترک مدیران مراکز رشد یادگیری، الگوگیری و هم افزایی است.
صفاری نیا گفت: در کنار مرکز رشد فناوری نخبگان پارک که در سال 1386 تأسیس شد، فضای کار اشتراکی پارک فناوری پردیس با هدف پذیرش افراد و تیم های کوچک استارتاپی نیز افتتاح گردید تا به عنوان مقدمه حضور در مرکز رشد فناوری نخبگان، آماده سازی تیم ها را انجام دهد.
رییس پارک فناوری پردیس با اشاره به برگزاری دوره های توانمندسازی دانشجویان با هدف آشنایی آنها با زیست بوم نوآوری و فناوری گفت: از سال ۱۳۹۳ طراحی رویدادهای کارآفرینی در دستور کار پارک فناوری پردیس قرار گرفته است و دانشجویان با زیست بوم فناوری و نوآوری آشنا و به عنوان نیروی انسانی به شرکت ها ورود پیدا کردند.
صفاری نیا از حضور بیش از ۴۵۰ شرکت در پارک فناوری پردیس خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی شرکت های مستقر در پارک فناوری پردیس بوده است و ۲۵۰ میلیون دلار نیز جلوگیری از خروج ارز صورت گرفته است.
بر اساس این گزارش نشست سراسری مدیران مراکز رشد سراسر کشور با هدف بررسی تجربه زیسته در زیست بوم فناوری و نوآوری ایران، سمت و سوی برنامه ها و سیاست های مراکز رشد فناوری و تحلیل روند فناوری و ایستگاه آینده روزهای 20 و 21 تیرماه 1402 در پارک فناوری پردیس برگزار می گردد.
برگزاری پنل های تخصصی از جمله تحليل فضای آينده کسب وکار ايران با رويکرد اقتصادی، ارائه تجربيات موفق مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پرديس، آشنايی با شورای حل اختلاف شرکتهای دانش بنيان و نخبگان، نقش منتورينگ در توسعه کسب وکارهای نوپا، بررسی قانون جهش توليد دانش بنيان و ارائه تجربیات موفق مراکز رشد از دیگر برنامه های این نشست دو روزه است.
هم چنین حاضران در این نشست بازدیدی از ناحیه نوآوری پردیس خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir