رویـدادهـا

سرپرست پارک فناوری سلامت پردیس در نشست روسای پارک‌های سلامت کشور مطرح کرد:

افزایش 38 درصدی فروش شرکت‌های عضو پارک فناوری سلامت پردیس

افزایش 38 درصدی فروش شرکت‌های عضو پارک فناوری سلامت پردیس

با دیگران به اشتراک بگذارید

 

سرپرست پارک فناوری سلامت پردیس گفت: میزان فروش امسال شرکت‌ها 2.7 هزار میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال گذشته 38 درصد رشد داشته است.



به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، سرپرست پارک فناوری سلامت پردیس در خصوص شرایط تجاری سازی و ثروت آفرینی شرکت های پارک گفت: میزان فروش شرکت ها 2.7 هزار میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال گذشته 38 درصد رشد داشته است.
وی افزود: یکی از شاخص های مهم میزان سرمایه گذاری شرکت ها، در R&D (تحقیق و توسعه) است. طبق اظهار شرکت ها اکنون ۴ درصد از فروش شرکت ها در پارک فناوری پردیس، در R&D هزینه می شود که از متوسط کشور حدود 5 برابر بیشتر است. البته در دنیا شرکت های بزرگ بیش از 10 درصد در بخش تحقیق و توسعه هزینه می کنند.
کارنامه اختصاصی و برنامه های پیش رو در پارک سلامت پردیس
اکبر قنبرپور، سرپرست پارک فناوری سلامت پردیس در خصوص فعالیت های اختصاصی صورت گرفته در این پارک گفت: پس از گرفتن موافقت اصولی در سال 92 تاکنون 6 جلسه هیات امنا برگزار شده است و در سال 99 نیز موفق شدیم موافقت قطعی پارک فناوری سلامت پردیس را از وزارت بهداشت دریافت کنیم.
وی با ارائه آماری از شرکت های فعال در پارک فناوری سلامت پردیس افزود: در حال حاضر در پارک فناوری پردیس ۲۰ شرکت در حوزه دارو و زیست فناوری و ۴۱ شرکت در حوزه تجهیزات پزشکی فعالیت می کنند. همچنین بر اساس آمار یک سوم کارکنان ناحیه نوآوری پردیس در بخش سلامت هستند که همین مساله نشان دهنده میزان تمرکز پارک بر روی حوزه سلامت است.
قنبرپور در خصوص برنامه های پیش روی این پارک خاطرنشان کرد: اکنون برای تسریع در تجاری سازی شرکت های فعال در پارک سلامت پردیس، جذب و استقرار شتابدهنده های تخصصی حوزه سلامت را در برنامه خود داریم و تاکنون دو شتاب دهنده حوزه سلامت در فاز ۳ جذب کرده ایم.
سرپرست پارک فناوری سلامت پردیس از استقرار دفتر اداره کل تجهیزات پزشکی در این پارک در آینده نزدیک خبر داد و یادآور شد: بر اساس تفاهم نامه ای که با اداره کل تجهیزات پزشکی داشته ایم، قرار است دفتر این سازمان در پارک فناوری سلامت پردیس ایجاد شود‌ که رفع مشکلات را برای فعالیت شرکت های پارک فناوری سلامت با حوزه غذا و دارو تسریع می کند. همچنین برگزاری رویدادهای حوزه سلامت و فن بازار سلامت از برنامه های پارک فناوری سلامت پردیس است که در آینده نزدیک اجرایی خواهند شد.
وی در تشریح توسعه فیزیکی پارک فناوری پردیس خاطرنشان کرد: اکنون نیمی از فضای فاز دوم و نیمی از فضای فاز سوم را به پارک فناوری سلامت اختصاص داده ایم.
سرپرست پارک فناوری سلامت پردیس با اشاره به برخی خدمات کسب و کار و رفاهی در مجموعه پارک فناوری پردیس یادآور شد: خدمات کسب و کار در پارک توسط بخش خصوصی انجام می شود و همین مساله سبب افزایش کمی و کیفی این خدمات شده است.
مسیر رشد شرکت ها در پارک فناوری پردیس
قنبرپور روند ایجاد شرکت ها را در پارک فناوری پردیس در سه اندازه عنوان کرد و گفت: شرکت های پارک فناوری پردیس مسیر رشد خود را در 3 مرحله طی می کنند؛ ابتدا فرد حقیقی و یا تیم های کوچک وارد فضای اشتراکی پارک (کوآپ) می‌شوند و ضمن استقرار بر روی ایده خود کار می کنند. این تیم ها اگر بتوانند امتیاز لازم را به دست بیاورند می توانند وارد فضای کاری اختصاصی در مرکز رشد شوند. پس از آن چنانچه بتوانند شرایط لازم را اخذ کنند می توانند بعنوان یک شرکت موفق، از مرکز رشد جدا شده و در فضاهای استیجاری مستقر شوند.
وی در خصوص شرایط واگذاری اراضی به شرکت ها اظهار کرد: چنانچه شرکت ها تمکن مالی لازم را داشته باشند، و محصولات تجاری شده داشته باشند، می توانند وارد بخش اراضی شوند. البته بسیاری از شرکت های بزرگ از ابتدای درخواست عضویت خود در پارک، متقاضی دریافت اراضی هستند و در حال حاضر نیز بیشترین تعداد اعضای پارک، شرکتهای هستند که در بخش اراضی مستقر می باشند.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir