رویـدادهـا

نخبگان ایرانی خارج از کشور، از پارک فناوری پردیس بازدید کردند

امید، تلاش و فناوری، چاشنی حضور نخبگان ایرانی در پارک فناوری پردیس

امید، تلاش و فناوری، چاشنی حضور نخبگان ایرانی در پارک فناوری پردیس

با دیگران به اشتراک بگذارید

در بازدید جمعی از نخبگان ایرانی خارج از کشور از پارک فناوری پردیس جلوه هایی از علاقه به ایران پیدا بود.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، مرزهای ایران قلب همه مردم آن است؛ هر جای دنیا که باشند. امیرحسین میرآبادی رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری ایران این جمله را در بازدید جمعی از ایرانیان خارج از کشور از پارک فناوری پردیس گفت.

مهمانان امروز پارک فناوری پردیس از کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی آمده بودند، حدود یکصد نفر از ایرانیان خارج از کشور که برخی از آنان در زیست بوم نوآوری و فناوری فعالیت داشتند و می‌خواستند در زیست بوم ایران نیز حضور داشته باشند.

علاقه به ایران و امید به پیشرفت آن باعث جمع شدن جمعی شده بود که از بزرگترین پارک فناوری کشور بازدید کردند.از پارک شنیدند، از تاسیس پارک و دوره های ۵ ساله ای که طی کرده است، از چگونگی حضور و سرمایه گذاری در پارک و راه های ارتباط با شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس.

مسوولان پارک توضیحاتی از پارک می دادند و همه سراپاگوش و چشم شده بودند تا از زیست بوم نوآوری و فناوری ایران بشوند‌.

مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس از تاسیس پارک و آنچه در این ۲۰ سال گذشته است گفت و برنامه های آینده پارک را تشریح کرد.وی هم چنین از شرکای بین المللی شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک نکاتی را اشاره کرد و خواستار ارتباط بیشتر این نخبگان با پارک شد.

در اثنای صحبت های صفاری نیا و معاونانش، عده‌ای یادداشت برداری می کردند و نکات مهم را می نوشتند تا بعداً بیشتر به آن توجه کنند.

نوبت پرسش و پاسخ که رسید از دغدغه های مختلف خود گفتند، از ضعف اطلاع‌رسانی از دستاوردهای دانش‌بنیان ها در ایران، از علاقه ایرانیان برای انتقال تجربیات فناورانه به داخل کشور، از آمادگی تاسیس شرکت های دانش بنیان در پارک فناوری پردیس و کمک به ارتقای زیست بوم فناوری و نوآوری.دغدغه رشد زیست بوم فناوری و نوآوری ایران حلقه مشترک تمام این مهمانان بود.

در بازدید آنها از نمایشگاه دائمی دستاوردهای فناورانه پارک، می‌شد برق شادی را در چشمان آنان دید. دیدن موفقیت های شرکت های دانش بنیان خستگی را از چهره ها پاک کرده بود.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir