رویـدادهـا

برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی(ص) 2021 بیان کرد:

امیدوارم اعطای جایزه مصطفی(ص) انگیزه‌بخش دانشمندان جوان باشد

امیدوارم اعطای جایزه مصطفی(ص) انگیزه‌بخش دانشمندان جوان باشد

با دیگران به اشتراک بگذارید

پرفسور یحیی تیعلاتی، برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی (ص) ۲۰۲۱ ضمن تقدیر از اهدای این جایزه اظهار داشت: امیدوارم شناخت کار من از طرف بنیاد مصطفی انگیزه‌بخش دانشمندان جوان باشد.

به گزارش روابط عمومی پارک فاوری پردیس؛ پروفسور یحیی تیعلاتی در چهارمین آیین اعطای جایزه مصطفی شامگاه پنجشنبه در تالار وحدت با حضور محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و علی اکبر صالحی، قائم مقام و معاون پژوهشی فرهنگستان علوم، همچنین شماری از دانشمندان جهان اسلام و اساتید و معاونان دانشگاه‌های مختلف، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری اظهار داشت: دریافت جایزه معتبر مصطفی یک افتخار بزرگ و یک امتیاز بزرگ است.

وی افزود:  ابتدا می خواهم از بنیاد مصطفی(ص) به خاطر روش مثال زدنی که در جهت ارتقا تعالی علمی در جهان اسلام پیش گرفته اند، صمیمانه تشکر کنم.

تیعلاتی گفت: این موفقیت را من به تنهایی بدست نیاورده‌ام و بسیاری دیگر شایسته سهیم شدن این جایزه هستند.

پروفسور یحیی تیعلاتی ادامه داد: میخواهم از همه همکاران در پروژه های تحقیقاتی اطلس ATLAS و‌ انتارس، ANTARES و KM3NeT تشکر کنم.

وی بیان کرد: همچنین از پروفسور لوند جنسوم Bengt Lund Jenssen، پروفسور کارل یاکوب  Karl Jacob، پروفسور اندراس هوکر Andreas Hoecker از همکاری ازمایشگاه اطلس ATLAS و پروفسور مارتین یونگ Maarten de Jong، پروفسور پاسکال کویل Pascal Coyle و پروفسور مائورو تایوتی Mauro Taiuti از همکاری های ANTARES و KM3NeT برای حمایت مهم آنها تشکر می‌کنم. از همه همکارانم در دانشگاه محمد پنجم واقع در رباط و در دانشگاه محمد اول واقع در وُجده سپاس گزارم و تشکر ویژه از همکار و دوستم موسیرل رجا  Pr. Rajaa cherckaoui El Moursli و می خواهم از اساتید محمد بغدادی به خاطر تلاش های فراوانی که برای علم و فیزیک ذرات در کشور ما انجام داده اند و برای تشویق ها و حمایت های آنها  تشکر  کنم و مچنین از دوستان و همکارانم Pr. Abdelilah Moussa و Pr.Antoine Kouchner (که امروز اینجا با ما هستند) که الهام بخش همه چالش ها بود.

وی گفت: از همه اساتیدم، همه دوستانم و همه دانشجویان دکتری خود سپاسگزارم. از خانواده و محبت و حمایت آن ها، از همسرم و فرزندانم که همیشه از من حمایت می کنند تا ساعات زیادی را صرف تحقیقاتم کنم، تشکر می کنم.

برگزیدگان مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی 2021 یادآور شد: آخرین و مهمترین، سپاس فراوان از وزارت آموزش عالی و نوآوری، از CERN مدرسه بزرگ ما که در آن انسان و دانشمند پرورش می نهیم، از مرکز ICTP عبد السلام، از شورای تحقیقات سوئدی، از برنامه Fullbright آمریکا و صندوق عرب کویت برای حمایت مالی ارزشمند آنها.

وی بیان کرد: به تلاش های خود ادامه خواهم داد و امیدوارم به رسمیت شناختن کار من توسط بنیاد مصطفی بتواند الهام بخش بسیاری افراد دیگر باشد.

امسال جهان اسلام شاهد برگزاری چهارمین آیین اعطای جایزه مصطفی است. طبق دوره‌های گذشته، این آیین در کنار یک هفته برنامه‌های ترویجی، تخصصی و تورهای فرهنگی و فناوری برگزار می‌شود. این برنامه‌ها شامل نشست رسانه‌ای اعلام برگزیدگان، کافه علم، نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (استپ)، نشست‌های فناوری و تجاری، تور فناوری در پارک فناوری پردیس و تور فرهنگی‌تفریحی است.

جایزه مصطفی تاکنون سه دوره در سال‌های 94، 96 و 98 برگزار شده و شاهد حضور صدها دانشمند برجسته از کشورهای مختلف جهان در آیین اعطای خود بوده است.

پروفسور کامران وفا، استاد فیزیک دانشگاه هاروارد، نظریه‌پرداز نظریه ریسمان و صاحب کرسی هلیس و پروفسور زاهد حسن استاد فیزیک نظری دانشگاه پرینستون همچنین کاشف نیمه‌فلزهای فرمیون ویل برگزیدگان جایزه مصطفی 2021 هستند.

همچنین پروفسور محمد صائغ پزشک و استاد دانشگاه آمریکایی بیروت و پژوهشگر حوزه پیوند، پروفسور اقبال چودری زیست‌شیمی‌دان پژوهشگاه بین‌المللی علوم شیمیایی و زیستی دانشگاه کراچی و یحیی تیعلاتی استاد فیزیک نظری دانشگاه الخامس شهر رباط مراکش برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی 2021 شده‌اند.

این جایزه هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود و با شناسایی، معرفی و تقدیر شایسته از برترین‌های علم و فناوری در جهان اسلام، علم‌آموزی و پژوهش را در جوامع اسلامی ترویج و تشویق می‌کند.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir