رویـدادهـا

اولین اینورتر خورشیدی ساخت ایران رونمایی شد

اولین اینورتر خورشیدی ساخت ایران رونمایی شد

با دیگران به اشتراک بگذارید


اولین اینورتر خورشیدی متصل به شبکه تک فاز پنج کیلوواتی ساخت ایران توسط یکی از شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس با حضور رئیس سازمان ساتبا رونمایی شد.

به گزارشروابط عمومی پارک فناوری پردیس، این محصول که توسط شرکت مهندسی توان پژوهان فناور پاسارگاد طراحی و تولیدشده است هم‌زمان با برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدید پذیر، بهره‌وری و صرفه‌جویی انرژی رونمایی شد.

احمد نیک‌روش رئیس هیأت مدیره این شرکت در خصوص کارایی این محصول گفت: اینورترها جزو اصلی یک نیروگاه خورشیدی به‌حساب می‌آیند که توان ورودی ایجادشده توسط پنل‌های خورشیدی را تبدیل به برق شهری می‌کنند که این محصول ضمن سهولت مانیتورینگ، امکان نمایش سوابق تزریق انرژی، نمایش توان لحظه‌ای اینورتر و پنل‌ها را نیز فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: بسیاری از کشورها برای جایگزینی سوخت‌های فسیلی این محصول را تولید کرده‌اند اما در ایران ما واردکننده این محصول بوده‌ایم و اولین بار است که اینورترهایی با استانداردهای بین‌المللی و تأییدیه‌های ساتبا بومی‌سازی می‌شود.

نیک‌روش در پاسخ به این سؤال که استفاده‌کننده‌های این محصول چه سازمان‌ها یا افرادی هستند گفت: علاوه بر شرکت‌های تولید کنده انرژی و نیروگاه‌های تولید برق، استفاده‌کننده‌های این محصول که با عنوان نیروگاه‌های خانگی تلقی می‌شوند تمامی مردم، مخصوصاً در مناطق دورافتاده و محروم هستند، دولت هم برنامه‌هایی برای تولید برق توسط این اقشار و خرید از آن‌ها برای درآمدزایی‌شان در نظر دارد. وی تصریح کرد: همچنین این حوزه برای سرمایه‌گذاران حوزه جذاب و درآمدزایی است.

وی در خصوص صادرات این محصول گفت: محصول در خردادماه سال آینده به تولید انبوه رسیده و در بازار داخلی قابل‌دسترس است، برنامه‌ریزی‌هایی برای صادرات این محصول انجام‌شده اما معتقدیم بازار صادرات یک محصول از بازارهای داخلی می‌گذرد و فعلاً تمرکزمان روی بازار داخل است.

رئیس هیأت مدیره این شرکت در آخر به پتانسیل‌های داخلی در حوزه انرژی خورشیدی اشاره کرد و گفت: بازار انرژی خورشیدی در ایران بازار بکر و بزرگی است که با توجه به شرایط آب و هوایی پتانسیل‌های زیادی در این حوزه وجود دارد و دولت می‌تواند با برنامه‌ریزی‌های صحیح و توجه به تولیدات بومی بهره‌برداری خوبی در این بخش انجام دهد.

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir