رویـدادهـا

به همت بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص)

اولین دوره مسابقه روزنامه ­نگاری علم جایزه مصطفی(ص) برگزار می­‌شود

اولین دوره مسابقه روزنامه ­نگاری علم جایزه مصطفی(ص) برگزار می­‌شود

با دیگران به اشتراک بگذارید

فراخوان ارسال آثار به اولین دوره مسابقه روزنامه­ نگاری علم جایزه مصطفی(ص) آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، اولین دوره مسابقه روزنامه­ نگاری علم جایزه مصطفی(ص) با موضوعات مرجعیت علمی، اقتصاد دانش ­بنیان و تمدن نوین اسلامی توسط بنیاد علم وفناوری مصطفی(ص) برگزار می‌شود.

مسابقه روزنامه­ نگاری علم جایزه مصطفی(ص) با هدف "توانمندسازی علاقه‌مندان به نگارش یادداشت‌های تحلیلی" و "تشکیل اجتماعی از تحلیلگران رسانه‌ای در حوزه‌های علمی" طراحی شده است. شرکت کنندگان در این دوره طی دو روز، ضمن آشنایی با موضوعات مسابقه، اصول اولیه روزنامه­ نگاری علم و یادداشت­ نویسی تحلیلی را در قالب کارگاه­های آموزشی فرا می­‌گیرند و منتخبان دوره به طور حرفه‌ای به یادداشت نویسی تحلیلی خواهند پرداخت.

مسابقه روزنامه­ نگاری علم جایزه مصطفی(ص) دارای مزایایی چون " اهدای جوایز نقدی به بهترین یادداشت‌­ها"، "کسب مهارت‌های رسانه‌ای"، "انتشار یادداشت‌ها‌ در معتبرترین خبرگزاری­‌ها و مجلات علمی" و "عضویت منتخبان در شبکه نویسندگان بنیاد مصطفی(ص)" است.

نحوه حضور در این دوره به این شکل است که در ابتدا شرکت­ کنندگان در سامانه اعلام شده ثبت ­نام کرده، سپس یک یادداشت اولیه در آن سامانه بارگذاری خواهند کرد که بر اساس حداقل نکات فرمی و محتوایی ارزیابی اولیه صورت می­گیرد و پس از قبولی، امکان حضور در دوره را خواهند داشت.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در این رابطه بیشتر بخوانید:

جایزه مصطفی(ص) فرصتی است تا کشورهای اسلامی از ظرفیت‌های علمی در سطح دنیا بهره مند شوند

تامین مالی جایزه مصطفی(ص) با کمک‌های مردمی محقق شده است

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

این مسابقه در سه کارگاه مجزا برگزار می‌­شود که اولین کارگاه آن در روزهای 20 و 21 مردادماه خواهد بود. در این کارگاه دو روزه ابتدا مخاطبین با حضور کاظم کوکرم و سیدحسن موسوی فرد به عنوان اساتید کارگاه، با اصول روزنامه‌نگاری علم و یادداشت نویسی تحلیلی آشنا خواهند شد. سپس با حضور حسین صابری، عضو هیئت مدیره بنیاد مصطفی(ص) نکاتی در مورد اهمیت مرجعیت علمی و الزامات آن فراخواهند گرفت. پس از آن علی محمد سلطانی، مدیر دبیرخانه ستاد فناوری نانو داستان پیشرفت نانو را بیان می‌­کند.

از همین­رو متقاضیان برای ثبت­نام در این مسابقه تا 17 مردادماه فرصت دارند به نشانی https://fa.mustafaprize.org  مراجعه کنند.

لازم به ذکر است بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) در راستای ایجاد زیست‌بومی جهت ارتقاء سطح علمی كشورهاي اسلامي، فعالیت‌هایی را در راستای تبیین علم و فناوری به عنوان گفتمان عمومی جامعه و ایجاد نشاط و انگیزه علمی در جامعه دانش‌آموزی، دانشجویی، دانشمندان و فناوران در سطح جهان اسلام برنامه‌ریزی کرده است.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir