رویـدادهـا

اولین رویداد استارتاپ دمو گردشگری برگزار شد

اولین رویداد استارتاپ دمو گردشگری برگزار شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

مرکز فن بازار ملی ایران با حمایت پارک فناوری پردیس و معاونت علمی و فناوری ریاست جهموری، چهارمین رویداد استارتاپ دمو خود در حوزه گردشگری را، با حضور سرمایه‌گذاران تخصصی این حوزه و استارتاپ های حوزه گردشگری به عنوان سرمایه‌پذیران، در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس هدف این رویداد جذب سرمایه برای استارتاپ های حوزه گردشگری و توسعه زیست‌بوم نوآوری کشور بود که حول چهار محورِ گردشگری مجازی، گردشگری و تفریح، گردشگری و صنایع دستی و گردشگری و اقامت برگزار شد. در این رویداد که شامل دو بخش ارائه حضوری 8 رویداد و بخش جلسات B2B بود نمایندگانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجمع مشورتی توسعه استان‌های کشور، وزارت صنعت معدن و تجارت، انجمن توسعه گردشگری سلامت،سازمان میراث فرهنگی،کمیسیون گردشگری اتاق ایران، موسسه گردشگری علم و فرهنگ و بیش از 20سرمایه گذار بخش خصوصی حضور یافتند.

در شروع برنامه احمد اصغری رییس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش واقتصاد هنر اتاق بازرگانی ایران از پیگیری های مستمر بانیان این رویداد تقدیر و تشکر کرد و گفت: پیش از شروع هر سخنی قصد داریم از همین جا برای هرگونه حمایت از فعالان این صنعت با تمام توان و امکاناتی که در اختیار داریم اعلام آمادگی کنیم تا به هدف والای توسعه صنعت گردشگری دست یابیم.

وی در ادامه به وضعیت کارآفرینی در ایران اشاره کرد و گفت: طبق آمار دیده بان جهانی کارآفرینی در سال 2016 از میان 130کشور، ایران در رتبه 85کارآفرینی قرار دارد و از لحاظ توسعه یافتگی استارتاپ در ایران وضعیتی همچون کشورهای توسعه یافته ای مانند چین و استرالیا وجود دارد و این ها معانی مثبتی برای پیشرفت و توسعه استارتاپ های ایرانی دارد.

اصغری تصریح کرد: امروزه یکی از بهترین راه های اشتغال جوانان تحصیل کرده شکل گیری شرکت های دانش بنیان و مجموعه های استارتاپی است.

وی افزود: در سال های اخیر با تکیه بر دانش فنی از اقتصاد نفتی فاصله گرفته ایم و هم اکنون بیش از 2700شرکت دانش بنیان در کشور فعال اند که در سال 95 و پیش بینی می شود این 100هزار شغل مستقیم ایجاد کرده اند و با این رشد صعودی، پیش بینی می شود از طریق این کسب و کارهای نوپا تا پایان 96، بیش از 220هزار نفر وارد بازار کار شوند.

رییس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش واقتصاد هنر اتاق بازرگانی ایران به استفاده هرچه بیشتر از توان استارتاپ ها اشاره کرد و گفت: با استفاده از توان استارتاپ، در صورتی که بتوان از تکنولوژی های روز دنیا و خدمات آن به نحو احسنت استفاده کرد منجر به بهبود فضای کسب و کارهای کوچک و افزایش میزان سرمایه گذاری،استفاده از نیروهای خلاق و توسعه فعالیت های مکمل می شود.

اصغری در آخر به پتانسیل های این صنعت برای شکل گیری استارتاپ های تخصصی در صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: امروزه استقبال مردم ما از فضاهای مجازی، برنامه های موبایلی و سامانه های مبتنی بر وب بسیار چشمگیر است از این رو باید تلاش کنیم از این مزیت در صنعت گردشگری هم استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: صنعت گردشگری به دلیل ماهیت فرابخشی و جذاب بودن موضوعات، می تواند سهم بالایی در ایجاد این کسب و کارها در روند توسعه ملی کشور داشته باشد در راستای حمایت از توسعه کسب و کارهای حوزه گردشگری، کمیسیون گردشگری اتاق ایران اقدام به برگزاری این نشست تخصصی کرده است و امید است نتایج مثبتی از این رویداد حاصل شود.

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir