رویـدادهـا

مدیرعامل برترین شرکت فناور پارک فناوری پردیس در سال 99 مطرح کرد:

اکوسیستم پارک فناوری پردیس موتور محرک شرکت ها در پیشرفت روزافزون

اکوسیستم پارک فناوری پردیس موتور محرک شرکت ها در پیشرفت روزافزون

با دیگران به اشتراک بگذارید

مدیرعامل شرکت فناپ می گوید فرصت حضور در پارک فناوری پردیس و استفاده از ظرفیت های فراوان این اکوسیستم کامل فناوری، منجر به پیشرفت روزافزون شرکت های عضو از جمله فناپ شده است.

امسال هم طبق روال سال‌های گذشته در جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس شرکت‌های برتر عضو پارک معرفی شدند. شرکت «فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ)» که در زمینه نرم‌افزار و تولید پلتفرم‌های سازمانی فعالیت می‌کند، در 2 حوزه به عنوان شرکت برتر معرفی شد.

تولید ۱۴ عنوان محصول جدید، دریافت ۸ عنوان جایزه و ۲۷ درصد افزایش تعداد کارکنان، دلایل انتخاب این شرکت در زمینه «توسعه سازمانی و فناوری » بود. فناپ همچنین موفق به کسب عنوان «برترین واحد فناور» در پارک فناوری پردیس نیز شد.

به همین بهانه روابط عمومی پارک فناوری پردیس با «شهاب جوانمردی» مدیرعامل جوان این شرکت گفتگویی انجام داده است که در ادامه می خوانیم.

شهاب جوانمردی معتقد است که بهره‌مندی از فرصت‌های مهیا شده در پارک به فناپ کمک کرده تا به توسعه پایدارتری دست یابد.

شهاب جوانمردی گفت: شرکت فناپ در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد. این شرکت به عنوان یک هلدینگ جامع، سابقه 15 فعالیت در صنعت فناوری اطلاعات کشور دارد. ما با ایده تولید نرم‌افزارهای صنعت بانکی با تکیه بر فناوری داخلی فناپ را شکل دادیم، اما به واسطه فرصت هایی که در بازار بود و تیم توانمندی که در مجموعه شکل گرفته بود و با حمایت های گروه مالی پاسارگاد عملاً طیف وسیع تری از خدمات و محصولات را تولید و آماده بهره برداری در کشور کردیم.

وی ادامه داد: شرکت‌های زیرمجموعه فناپ در حوزه‌های مختلفی از جمله ارائه راهکارهای نرم‌افزاری به صنعت مالی کشور، ارائه سیستم‌های جامع پرداخت الکترونیک و سیستم‌های جامع ارتباطی، ارائه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، ارائه خدمات و محصولات مبتنی بر محتوا و سرویس‌های ارزش افزوده مشغول به فعالیت هستند. حمایت از جریان‌های نوآورانه و تجاری‌سازی فعالیت‌های فناورانه نیز یکی از اهداف مهم ماست.

 

ظرفیت های بزرگ پارک فناوری پردیس زمینه ساز توسعه فناپ

مدیرعامل شرکت فناپ گفت: هدف ما در ابتدای حضور در پارک ایجاد یک واحد تحقیق و توسعه محدود بود و در همین راستا اولین ساختمان‌مان را در سال ۹۴ در پارک فناوری پردیس بهره برداری کردیم. اما با توجه به فرصت های خوب همکاری که در پارک وجود داشت و حمایت هایی که از شرکت های فناور می‌شد کارمان را توسعه دادیم و امروز بیش از ۷۰۰ نفر از همکاران ما در پارک فناوری پردیس مستقر هستند.

جوانمردی ادامه داد: در راستای توسعه کارمان در پارک فناوری پردیس چهارمین ساختمان ما نیز در محل پارک در حال ساخت است. ساختمانی که قرار است یک دیتاسنتر بسیار بزرگ با ظرفیت ۷۰۰ رک شود.

جوانمردی در رابطه با انگیزه حضور این شرکت در پارک فناوری پردیس، گفت: حضور ما در پارک با هدف افزایش هم‌افزایی با شرکت‌های پارک و بهره‌مندی از فرصت‌های همکاری بوده است. فناپ سعی کرده است با بهره‌مندی از فرصت‌هایی که معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و مجموعه پارک فراهم کرده‌اند، به توسعه پایدارتری دست یابد.

 

مزیت های حضور در پارک فناوری پردیس

جوانمردی گفت: حضور ما در پارک فناوری پردیس برای ما دو دسته مزیت به همراه داشته است. دسته اول نزدیکی به شرکت‌هایی از جنس خودمان و حضور در کنار راهبرانی است که فهم درستی از حوزه تکنولوژی و فناوری دارند. این فرصت مناسبی است که ما فارغ از فضاهای پیچیده و شلوغ شهری، ایده هایی متمرکز بر ایجاد محصولات جدید داریم. فرصت دیگر استفاده از ظرفیت‌های پارک از جمله معافیت های مالیاتی، کمک به ارتباط راحت تر با نهادهای حاکمیتی و کمک به قانونگذاری و تسهیل فعالیت شرکت هاست.

مدیرعامل شرکت فناپ گفت: ما بنا داریم تا پایان سال ۱۴۰۴ درآمد گروه شرکتهای فناپ را معادل یک درصد تولید ناخالص داخلی کشور کنیم. برای این کار باید حداقل ۱۰ هزار نفر همکار مستقیم در گروه شرکت‌های فناپ داشته باشیم و بیش از 100 هزار نفر هم با واسطه در مجموعه شرکت‌های ما خدمات ثانویه ارائه دهند.

 

چالش های حضور در عرضه نوآوری و فناوری کشور

شهاب جوانمردی گفت: در حوزه اقتصاد نوآوری دو دسته چالش وجود دارد. چالش اول اینکه فهم اثرگذاری این اکوسیستم در حاکمیت، قانون گذار، دولت، قوه قضاییه و همه نهادهای تاثیرگذار کم است؛ البته در سالهای گذشته نگاه نسبت به این اکوسیستم بهتر شده است، اما به هرحال سختی کسب و کار در این حوزه بسیار مشهود است.

او ادامه داد: چالش دوم تامین سرمایه انسانی مورد نیاز است. متاسفانه خروج برخی سرمایه‌های انسانی ارزشمند از کشور، ما را در این حوزه با چالش مواجه کرده و دانشگاه‌های ما هم ماموریت خودشان را تربیت مناسب و متناسب نیروها برای این حوزه نمی‌دانند.

مدیرعامل شرکت فناپ گفت: باور دارم برای اینکه بتوانیم در برنامه‌های توسعه ملی به سند چشم‌انداز فعلی، سندهای آتی و اهدافمان دست پیدا کنیم، شرکت‌های فناور باید فراتر از آنچه که امروز انجام داده‌اند به ایفای نقش خود در زمینه افزایش تولید ناخالص ملی کشور بپردازند. برای دستیابی به این هدف باید شرکت‌های بزرگ، مقتدر، معتمد و دارای سوابق جدی در پروژه‌های کلان داشته باشیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدورایم در افق پیشرو، اعتماد دولت، حاکمیت و بازار به شرکت‌ها، باعث شود محصولات با کیفیت‌تر، با قابلیت رقابت بیشتر و دارای فناوری‌های برتر به بازار عرضه شود.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir