رویـدادهـا

بازدید سفرا و روسای نمایندگی‌های ج.ا.ایران از پارک فناوری پردیس

بازدید سفرا و روسای نمایندگی‌های ج.ا.ایران از پارک فناوری پردیس

با دیگران به اشتراک بگذارید

جمعی از سفرا و روسای نمایندگی‌های ج.ا.ایران در خارج از کشور از پارک فناوری پردیس بازدید نموده و اطلاعاتی در مورد توانایی‌ها، پژوهش‌ها و اقدامات صورت گرفته به آنها ارائه شد. این همایش با هدف معرفی کارآمدی و توانمندی‌های شرکت های فناور و دانش‌بنیان با رویکرد توسعه اقتصادی صورت گرفت. سفرا و نمایندگان حاضر در این همایش امیدوارند که بتوانند با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرینان جوان، گام موثری در توسعه تعاملات بین‌المللی نوآوران کشور بردارند.

مهندس مهدی صفاری‌نیا، رییس پارک فناوری پردیس گفت: هدف اصلی ما این است که منزل گاهی برای متخصصین و دانش پژوهان ایرانی خارج از کشور ایجاد کرده و باید در نظر داشته باشیم که شرکت های دانش بنیان یکی از پایه های توسعه اقتصادی کشور بوده و پارک های فناوری نیز یکی از زیر ساخت های اصلی توسعه علمی، پژوهشی و ... به شمار می آیند.

رییس پارک فناوری پردیس تصریح کرد: در حال حاضر در دانشگاههای کشور شاهد پیشرفت های علمی و پژوهشی مناسبی بوده ایم که از سوی دانشجویان و دانش پژوهان صورت گرفته است و به همین خاطر پارک فناوری پردیس در نظر دارد که از این ایده پردازی‌ها استفاده و حمایت کند و آنها را از ایده به محصول قابل فروش تبدیل کند.

وی درخصوص اقدامات و فعالیت‌های انجام شده افزود: در پارک 260 شرکت فناور و دانش‌بنیان مستقر بوده که توانسته‌اند 4000 نفر را در حوزه‌های مختلف جذب نمایند و 900 محصول را به بازارهای داخلی و خارجی ارائه دهند.

در ادامه، مهندس علی‌مرتضی بی‌رنگ، رییس مرکز تعاملات بین الملل علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری درخصوص تعاملات و ارتباطات مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان با دیپلمات‌ها و سفرا گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر دیپلماسی فناوری از رشد مناسبی برخوردار بوده است.

بی‌رنگ تصریح کرد: اولین و مهمترین کاری که ما می‌توانیم در زمینه جذب سرمایه‌گذاری‌ها انجام دهیم، معرفی توانمندی‌های موجود به کشورهای دیگر است که متاسفانه با وجود تبلیغات منفی که علیه ج.ا.ایران در کشورهای دیگر صورت می‌گیرد، آنها توانمندی‌های ایران را نمی‌شناسند؛ درصورتیکه اگر فناوری‌های داخلی به درستی معرفی شود می‌توانیم هم از لحاظ جذب سرمایه و هم از لحاظ دیپلماسی و ارتباطات، شاهد پیشرفت بهتر و مناسب‌تری باشیم.

در پایان این برنامه، مهمانان از نمایشگاه دائمی محصولات فناورانه شرکت‌های عضو بازدید نموده و با حضور در دو شرکت آریاطب فیروز و الکترونیک برتر فعال در حوزه تجهیزات پزشکی از نزدیک با آخرین دستاوردهای آنها آشنا شدند.

شایان ذکر است این سفرا در روزهای گذشته با رهبر معظم انقلاب، روسای قوای سه‌گانه و برخی از مسئولین دیدار و گفتگو داشته‌اند.

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir