رویـدادهـا

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در مراسم انعقاد تفاهم نامه با پارک فناوری پردیس:

برای داخلی سازی کاتالیست‌ها بر روی دانش بنیان‌ها حساب کرده‌ایم

برای داخلی سازی کاتالیست‌ها بر روی دانش بنیان‌ها حساب کرده‌ایم

با دیگران به اشتراک بگذارید

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با تشریح فعالیت‌های شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی بر نقش آفرینی شرکت‌های دانش بنیان در بخش‌های مختلف صنعت پتروشیمی و به ویژه داخلی سازی کاتالیست‌ها تاکید کرد.

مجید دفتری؛مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری فناورانه در پیاده سازی اقتصاد دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و پارک فناوری پردیس گفت: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در سال ۱۳۷۳ در شرکت ملی صنایع پتروشیمی با احداث شرکت پتروشیمی پویش در جوار شرکت پتروشیمی اراک کار خود را آغاز کرد. در سال ۸۲ مرکز ماهشهر تاسیس شد و در حال حاضر شرکت دارای سه مرکز فعال در مرکز پژوهش‌های بنیادی تهران، مرکز اراک و ماهشهر به تحقیقات کاربردی می‌پردازد. مرکز عسلویه نیز در شرف راه اندازی است و تحقیقات در زمینه آروماتیک‌ها را در دستور کار خود دارد.
وی با اشاره به اهداف حوزه فناوری در صنعت پتروشیمی خاطرنشان کرد: این اهداف در ۷ دسته‌بندی است که تدوین دانش‌های فنی تولید محصولات، تدوین دانش‌های فنی تولید کاتالیست‌های پتروشیمی، تدوین دانش فنی مواد شیمیایی، تدوین دانش مورد نیاز صنایع تکمیلی پتروشیمی، بهینه‌سازی و رفع مشکلات فرآیندی واحدهای تولیدی و طراحی و ساخت تجهیزات‌هاست و در نهایت بهبود دانش‌های موجود و گسترش مرزهای دانش از اهداف حوزه فناوری در صنایع پتروشیمی است و سازمان پژوهش و فناوری متولی این امور خواهد بود.
دفتری در تشریح زیرساخت‌های پژوهش و فناوری موجود در سازمان پژوهش و فناوری افزود: در حال حاضر ۱۰ باب آزمایشگاه مجهز در مراکز مختلف، کارگاه‌های تست پایین دستی در مراکز تهران، اراک و ماهشهر در اختیار داریم. همچنین ۲۵ دستگاه پایلوت از دانش‌های فنی مختلف و ۵۰ دستگاه ستاپ مختلف را در مجموعه خود داریم.
نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در چرخه تکنولوژی صنعت پتروشیمی
مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با تاکید بر انجام فعالیت‌های پژوهشی با سایر پتروشیمی‌ها از جمله پتروشیمی تندگویان و فروش لایسنس به مراکز دیگر پتروشیمی یادآور شد: کاری که در مجموعه ما انجام می‌شود کاری اینتگریشن است و جوانب کار از نظر تکنولوژی به خوبی دیده شده است. مدل دستیابی به تکنولوژی داخلی ما به گونه‌ای است که شرکت‌های دانش بنیان به طور موثر در آن نقش ایفا می‌کنند.
دفتری ادامه داد: این مجموعه ترکیبی از شرکت‌های پژوهش و فناوری، شرکت‌های دانش بنیان، پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها است. این مجموعه دانش فنی را ایجاد می‌کنند و این دانش با شرکت‌های مهندسی و تولیدکنندگان تجهیزات که در همه این ها شرکت‌های دانش بنیان نیز نقش آفرین هستند، پکیج‌هایی را تولید کرده و آماده ارائه به سرمایه گذاران می‌کنند.
دانش بنیان‌ها کمک حال صنعت پتروشیمی باشند
مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در تشریح انواع فناوری‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی گفت: این فناوری‌ها در ۴ دسته‌ فرآیندی، مواد شیمیایی و افزودنی، کاتالیست‌ها و طراحی و ساخت تجهیزات قابل دسته‌بندی است. شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در همه این ۴ حوزه کمک حال صنعت پتروشیمی باشند.
وی در خصوص بازار کاتالیست‌های داخلی گفت: ۴۰ نوع گروه کاتالیستی در صنعت پتروشیمی وجود دارد که توانستیم ۲۰ نوع آن را داخلی کنیم. ۸ کروه دیگر از این کاتالیست‌ها در سال ۱۴۰۱ داخلی می‌شود و ۱۲ نوع دیگر نیز تا ۱۴۰۳ داخلی خواهد شد که در خصوص داخلی سازی این ۲۰ نوع نیز بر روی شرکت‌های دانش بنیان حساب کرده‌ایم.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir