رویـدادهـا

رئیس مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس خبر داد؛

بررسی آینده پژوهی سازمانی در رویداد جانبی «پردیس سامیت»

بررسی آینده پژوهی سازمانی در رویداد جانبی «پردیس سامیت»

با دیگران به اشتراک بگذارید

پارک فناوری پردیس در «پنجمین رویداد جانبی پردیس سامیت» با حضور تعدادی از مدیران شتابدهنده‌ها و شرکت‌های عضو پارک، ضرورت آینده‌­پژوهی در سازمان­‌ها را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، پنجمین رویداد جانبی پردیس سامیت 2020، توسط مرکز شتابدهی نوآوری پارک و با حضور مهدی عظیمیان، مدیرکل توسعه شعب و پردیس­‌های پارک و رئیس مرکز شتابدهی نوآوری و جمعی از مدیران ارشد پارک، تعدادی از مدیران شتابدهنده‌های عضو مرکز و مدیران عامل شرکت‌های عضو پارک برگزار شد.

مهدی عظیمیان، مدیرکل توسعه شعب و پردیس­‌های پارک فناوری پردیس و رئیس مرکز شتابدهی نوآوری درباره این رویداد اظهار داشت: تا به حال سه دوره از رویداد پردیس سامیت توسط مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس برگزار شده است. هدف از پردیس سامیت، کنار هم قرار دادن بازیگران زیست‌­بوم کارآفرینی، آشنا شدن آنها با یکدیگر و شبکه‌­سازی میان آنهاست.

وی ادامه داد: از آنجا که برگزاری پردیس سامیت 2020 در بهمن ماه سال گذشته بازخورد خوبی در اکوسیستم کارآفرینی داشت، تصمیم گرفتیم در فاصله برگزاری دوره بعدی این رویداد که در 14 و 15 اسفند سال جاری برگزار خواهد شد، چندین دوره کوچک­تر به صورت پنل و به عنوان رویدادهای جانبی برگزار کنیم و به همین دلیل دبیرخانه پردیس سامیت در طول این یک سال فعال بوده و در ماه­های گذشته 4 دوره از این رویدادهای جانبی اجرا شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دغدغه بسیاری از مدیران و راهبران سازمان­‌ها و مدیران بخش خصوصی بحث عدم پیش‌­بینی آینده است، پنجمین رویداد جانبی پردیس سامیت با محوریت آینده‌­پژوهی در سازمان­‌ها برگزار شده تا این موضوع را با حضور مخاطبانمان بیشتر تحلیل و بررسی کنیم.

رئیس مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس گفت:  همواره مشکلاتی برای سازمان­‌ها اعم از دولتی و خصوصی پیش می‌­آید که مدیران آنها به آن فکر نکرده‌­اند و اگر زودتر این موضوعات را پیش‌­بینی می­‌کردند، کمتر دچار چالش می­‌شدند. غفلت مدیران از این قبیل موضوعات به دلیل حجم بالای دغدغه ‌ها و فعالیت‌های زیادی که دارند، طبیعی است. از جمله این مشکلات می‌توان به شیوع کرونا، نرخ تورم، نرخ ارز، تعاملات سیاسی یا مشکلات منابع انسانی از قبیل مهاجرت و ... اشاره نمود که در آینده می تواند برای آن سازمان‌ها مشکل­‌ساز شود.

عظیمیان ادامه داد: دبیرخانه رویداد پردیس سامیت که توسط مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس هدایت می‌­شود، با هدف کشف و شناسایی این مشکلات و راهکارهای برون رفت از آنها تصمیم به برگزاری رویداد جانبی در این حوزه گرفته است.

وی افزود: حدود 40 نفر از مدیران منتخب شرکت‌های عضو پارک و مدیران شتابدهنده‌­های فعال کشور و همچنین نفراتی که در حوزه آینده‌­پژوهی دارای علم و دانش و تجربه هستند، در این رویداد حضور داشتند.

مدیرکل توسعه شعب و پردیس‌­های پارک فناوری پردیس در پایان گفت: تصمیم داریم در برنامه پردیس سامیت 2021 که 14 و 15 اسفند ماه با رعایت پروتکل­‌های بهداشتی در فضای باز و به صورت حضوری برگزار می­‌شود، باز هم به این موضوع پرداخته و پنل‌­هایی را به آن اختصاص دهیم. 

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir