رویـدادهـا

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور:

برگزاری مسابقات فناورانه موجب نشاط دانشگاه‌ها می‌شود

برگزاری مسابقات فناورانه موجب نشاط دانشگاه‌ها می‌شود

با دیگران به اشتراک بگذارید

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با اشاره به ایجاد روحیه نشاط در دانشگاه‌ها با برگزاری مسابقات فناورانه گفت: برگزاری مسابقات فناورانه می تواند با ارائه تصویر صحیح از رشته‌های دانشگاهی، در بین دانش آموزان هم امیدآفرین باشد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور امروز در اختتامیه جایزه‌‌ سالانه هوش‌ مصنوعی ایران (IAAA) و رقابت‌های سایبری فتح پرچم که در پارک فناوری پردیس برگزار شد، گفت: مسابقاتی بین‌المللی در حوزه های مختلف فناوری برنامه ریزی شده است که از دهه فجر امسال آغاز خواهد شد.

وی افزود: این مسابقات در حوزه های مختلف فناوری از جمله اقتصاد دیجیتال، هوش مصنوعی، امنیت سایبری، برنامه نویسی و ... و با هدف ایجاد شور و نشاط در دانشگاه ها و مراکز آموزی برنامه ریزی شده است تا ضمن ایجاد فضای رقابت فناورانه در دانشگاه‌ها، منجر به رشد و توسعه فناوری نیز گردد.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به توسعه هوش مصنوعی گفت: این فناوری با توجه به وجود سرمایه انسانی دانشی در کشور، یک فرصت بزرگ برای رسیدن به قله های فناوری است و در این راستا، بازنگری در ستادهای فناوری، تنظیم اسناد برنامه محور و ایجاد مرکز ملی هوش مصنوعی در دستور کار معاونت علمی قرار گرفته است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، برگزاری مسابقات فناورانه را یکی از راه های ترویج روحیه فناوری در دانشگاه ها برشمرد و افزود: برگزاری مسابقات فناورانه می تواند با ارائه تصویر صحیح از رشته‌های دانشگاهی، در بین دانش آموزان هم امیدآفرین باشد.

بر اساس این گزارش، همزمان با برگزاری اختتامیه جایزه‌‌ سالانه هوش‌ مصنوعی ایران (IAAA) و رقابت‌های سایبری فتح پرچم در پارک فناوری پردیس، از پوستر المپیک فناوری پارک فناوری پردیس رونمایی شد. این المپیک در ۵ حوزه فناورانه هوش مصنوعی، امنیت سایبری، برنامه‌نویسی، رباتیک و پهپاد برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir