رویـدادهـا

برگزاری مسابقه آشنایی با اصول آتش‌نشانی و اطفاء حریق در پارک فناوری پردیس

برگزاری مسابقه آشنایی با اصول آتش‌نشانی و اطفاء حریق در پارک فناوری پردیس

با دیگران به اشتراک بگذارید

مسابقه آموزشی آشنایی با اصول آتش‌نشانی و اطفاء حریق ویژه کارکنان حراست و انتظامات شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، این مسابقه باهدف بالا بردن سطح آگاهی و عملياتي و به‌روزرسانی اطلاعات کارکنان حراست و انتظامات شركت‌هاي عضو پارك در حوزه آتش‌نشاني و اطفاء حريق، ايجاد هم‌افزايي بیش‌ازپیش ميان نيروهاي حراست و انتظامات شركت‌هاي عضو، آموزش تئوري و عملي اطفاء حريق و شناسایی نقاط ضعف و قوت توان عملیاتی کارکنان در حوادث غیرمترقبه برگزار شد.

این مسابقه آموزشی طی دو مرحله شامل تئوری (آزمون کتبی) و عملیاتی برگزار شد كه قبل از هر يك از مراحل، آموزش‌هاي لازم توسط سازمان آتش‌نشاني پرديس به شرکت‌کنندگان داده شد. در مرحله تئوری جزوات آموزشی در اختیار افراد قرار گرفت و سپس از آن‌ها آزمون گرفته شد و در مرحله عملیاتی شرکت‌کنندگان در رشته‌های دو سرعت انفرادی، حمل دو کپسول آتش‌نشانی 6 کیلوگرمی و كشيدن وزنه به رقابت پرداختند.

مسابقه‌ای بدیع با حس رقابت خوب

سعید علی‌اعظم متصدی پیشگیری آتش‌نشانی پردیس و داور و ناظر این مسابقه با اشاره به بدیع و نو بودن برگزاری این مسابقه در منطقه گفت: مسابقه ازلحاظ آمادگی جسمانی برای کارکنان حراست و انتظامات برای عملیاتی که ممکن است در آینده انجام شود بسیار خوب بود و شاهد این بودیم که حس رقابت خوبی در شرکت‌کنندگان وجود داشت که با تشویق مسئولان پارک این حس دوچندان شده بود.

وی افزود: اگر بخواهیم راندمان کاری کارکنان این حوزه را بالا ببریم باید از مبحث امداد و نجات و کمک‌های اولیه هم از هلال‌احمر کمک گرفته شود که به اطلاعات علمی آن‌ها در این حوزه‌ی کاربردی افزوده‌شده و بتوانند در مواقع بحران کمک امداد‌گران باشند.

علی‌اعظم در پایان پیشنهاد کرد برای برگزاری هرچه بهتر دوره‌های آتی این مسابقه با تربیت‌بدنی هماهنگ شود و سطح مسابقه به کارکنان ادارات منطقه نیز افزایش یابد تا حس رقابت و انگیزه در افراد بالاتر برود.

شایان ذکر است، در پایان نخستین دوره از مسابقه آموزشی آشنایی با اصول آتش‌نشانی و اطفاء حریق آقایان خويشوند (حراست پارس‌آنلاين)، سليم (حراست پارک فناوری پردیس)، ملايري (حراست پارس آنلاين)، احساني و جعفري (حراست پارک فناوری پردیس) به ترتیب مقام‌های اول تا پنجم را به دست آوردند.



دسترسی سریع به این مطلب

ارسال دیدگاه

عناوین مرتبط

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir