رویـدادهـا

نماینده ایران در شبکه تبادل فناوری گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه مطرح کرد؛

به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی در اکوسیستم فناوری و نوآوری هستیم

به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی در اکوسیستم فناوری و نوآوری هستیم

با دیگران به اشتراک بگذارید

محمدصالح خالقی نماینده ایران در گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه می گوید معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری داخلی به شورای عالی شبکه تبادل و انتقال فناوری D8 یکی از برنامه های پارک فناوری پردیس برای جذب سرمایه گذاران خارجی است.


به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس؛ محمدصالح خالقی گفت: نشست اقتصادی های کانسل میتینگ HCM هر ساله با حضور اعضای هشت کشور اسلامی در حال توسعه برگزار می شود. در این نشست کشورهای عضو به معرفی آخرین وضعیت اکوسیستم نوآوری، فناوری و صنعتی و فرصت های سرمایه گذاری کشورشان می پردازند.
خالقی گفت: در این نشست ها فرصت های صادراتی کشور به نمایندگان هفت کشور دیگر اطلاع رسانی می شود تا به توسعه اکوسیستم های تک کشور کمک شود. همچنین ظرفیت های سرمایه گذاری در اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور به سایر کشورهای در حال توسعه اسلامی برای سرمایه‌گذاری در ایران معرفی می شود.
او ادامه داد: امسال نیز ششمین نشست شورای عالی شبکه تبادل و انتقال فناوری هشت کشور اسلامی در حال توسعه با حضور دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی دی-۸، رییس سازمان توبیتاک (شورای تحقیقات، علم و فناوری ترکیه) و اعضای دبیرخانه شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-۸ در محل این سازمان در شهر قبضه ترکیه برگزار شد.
دبیر شبکه فن بازار ملی ایران افزود: در پایان این نشست، با توافق نظر اعضای حاضر در جلسه با میزبانی ترکیه برای جایزه انتقال فناوری TTA2020 موافقت شد.
محمدصالح خالقی گفت: همچنین پیشنهاد میزبانی نشست تجاری فناوری BTM در کشور پاکستان بررسی، تصویب و مقرر شد، هفتمین دوره نشست شورای عالی HCM نیز به میزبانی یکی از دو کشور مصر یا اندونزی در دسامبر سال آینده میلادی برگزار شود.
لازم به ذکر است دبیرخانه شبکه تبادل و انتقال فناوری هشت کشور اسلامی در حال توسعه در پارک فناوری پردیس مستقر است و این پارک، نقش به سزایی در تداوم فعالیت های این شبکه و برقراری تعاملات فناورانه بین کشورهای عضو داشته است.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir