رویـدادهـا

شوق و شور فرزندان فناوران در مهدکودک پارک فناوری پردیس؛

بچه هایی که از کودکی در زیست بوم نوآوری و فناوری بزرگ می شوند

بچه هایی که از کودکی در زیست بوم نوآوری و فناوری بزرگ می شوند

با دیگران به اشتراک بگذارید

مهد کودک مهربان پارک فناوری پردیس، یکی از پر شور ترین بخش‌های پارک فناوری است. کوچکترین اعضای حاضر در زیست بوم نوآوری و فناوری با شور و شوق بالا مشغول آموزش و مهارت آموزی هستند تا شاید روزی در قالب فناور به پارک برگردند.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، شوق و شور بچه ها هنگام بازی کردن، شیطنت ها هنگام آموزش و اشک ها و لبخندها در کنار هم. صدای شادی بچه ها دوباره جذبم کرده است. به خودم که می آیم، چند دقیقه ای هست که ایستاده ام و محو بازی بچه ها شده ام؛ در فضای بازی بچه ها در کنار مهدکودک پارک فناوری پردیس. مهد کودکی که در پشت مسجد پارک و کنار درمانگاه واقع شده است.

حدود 10، 12 نفری می شوند. در فضای بازی مقابل مهدکودک مشغول بازی هستند. دختر بچه ای که حداکثر 4 سال دارد با صدای بچه گانه و البته حرکات مثلاً رزمی‌اش، دستور انجام حرکات رزمی را می دهد و چند نفر دیگر هم همان صدا و حرکات را تقلید می کنند. منظره جالبی شده! فکر کنم هر کس از اینجا رد شود و این حرکات را با آن همه شور ببیند، چند دقیقه ای محو این دختر بچه و همکلاسی‌هایش می شود.

در و دیوار مهد پر از رنگ است، با تاب و سرسره بچهگانه و حتی حلقه ای برای بسکتبال. در همین حین که مشغول تماشای مهد هستم، مدیر مهد را می بینم. چند باری با هم همکلام شده ایم. 17 سال است در حوزه کودک کار می‌کند و از مربی‌گری مهد کارش را شروع کرده. پس از سال‌ها کسب تجربه و مهد داری در تهران،  5  سالی است که این مهد کودک را در پارک فناوری پردیس به راه انداخته است و حالا به بالاترین رتبه مهدهای کودک، یعنی مهد 4 ستاره رسیده است. سن و سال بچه ها در مهد مختلف است. می گوید از 6 ماهه تا 6 ساله داریم. البته در گروه‌های مختلف و با مربی های متخصص.

خانم نظری درباره کلاس های مهد کودک مهربان گفت: بچه ها در 5 کلاس آموزشی دسته بندی شده اند، 6 ماه تا 2 سال، 2 تا 3 سال، 3 تا 4 سال، 4 تا 5 سال که پیش دبستان یک هستند و 5 تا 6 سال که پیش دبستان دو هستند. او می گوید هر کلاس مربی اختصاصی خود را دارد و برخی کلاس ها هم با دو مربی اداره می شوند و هر کلاس برنامه خاص خود را دارد. در زمان هایی هم که کلاس برقرار نیست، نگهداری انجام می شود. زمان کاری مهد، شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7 تا 17 است.

مدیر مهد می گوید برای هر گروه سنی، برنامه ویژه ای در نظر گرفته شده؛ برنامه هایی مختص به سن هر گروه که توانایی های مختلف آنها رشد یابد. مثلاً برای بچه های 2 تا 3 سال برنامه هایی برای رشد مهارتهای کلامی و حرکتی در نظر گرفته شده است یا برنامه هایی برای افزایش خلاقیت بچه ها مانند آموزش ریاضی از طریق بازی و قصه که روشی نو در آموزش کودکان است و برای بچه های بالای 3 سال اجرا می شود. البته آموزش های دینی، زبان انگلیسی و رباتیک هم در مهد جاری است.

بچه ها به زنگ تفریح آمده اند و مشغول بازی شده اند. صدای بچه ها کل فضای مهد را در برگرفته است. صدای امید و زندگی

خانم نظری هم چنین درباره برنامه غذایی بچه های مهد هم گفت: بچه هایی که در مهد تمام وقت هستند، در مهد ناهار می خورند که برنامه غذایی آنها توسط متخصص تغذیه تدارک دیده شده است و توسط آشپز در مهدکودک، هر روز پخت می شود. البته صبحانه و میان وعده به عهده خود والدین است و طبق برنامه توسط خود خانواده ها تهیه می شود.

یکی دیگر از برنامه های ثابت مهد، چکاپ های منظم کودکان توسط پزشکان و متخصصان حوزه های مختلف است؛ از جمله سنجش بینایی، شنوایی، اسکن ستون فقرات، معاینه دهان و دندان و معاینه پوست و موی کودک.

برنامه های مهد، صرفاً برنامه های روزانه نیست. در مناسبت‌های مختلف، برنامه های ویژه ای تدارک دیده می شود و بچه ها در فضای شاد و مفرح، روز ویژه ای را پشت سر می گذارند. البته آنجا هم آموزش و مهارت آموزی ادامه دارد. مدیر مهد گفت که اردوهای علمی هم برای بچه ها تدارک دیده شده است.

وابستگی برخی کودکان به والدینشان یکی از مشکلاتی است که بچه ها در بدو ورود به مهد کودک با آن رو به رو می شوند. یکی از بچه ها دلش برای مادرش تنگ شده و بهانه گرفته است. البته در مهد کارگاه های مادر و کودک هم برگزار می شود که برای رفع اضطرابِ جدایی کودک مفید بوده است.

برگزاری نمایشگاه از آثار هنری و دست سازه های کودکان هم در مهد برگزار می شود. این برنامه در جهت تقویت اعتماد به نفس و ایجاد تصویری مثبت از خود در کودکان، اثرگذار است. برق چشم بچه ها وقتی که پدر و مادرشان کاردستی ها و دست سازه هایشان را می بینند، قابل وصف نیست.

کم کم باید بروم. کلاس های مهد دوباره از سر گرفته شده و سر و صدای بچه ها برای جواب دادن به سوال‌های مربیان بلند شده است. بچه های مهد، شاید کوچکترین اعضای زیست بوم نوآوری پارک فناوری پردیس باشند، شاید حضورشان در پارک، در آینده دوباره آنها را به زیست بوم نوآوری و فناوری بازگرداند.

 

برای آشنایی بیشتر با مهدکودک پارک فناوری پردیس اینجا کلیک نمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir