رویـدادهـا

رییس پارک فناوری پردیس مطرح کرد

تاثیر ابتکار موسسه جام‌جم در امیدآفرینی و توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان

تاثیر ابتکار موسسه جام‌جم در امیدآفرینی و توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان

با دیگران به اشتراک بگذارید

رییس پارک فناوری پردیس در مراسم اختتامیه «طرح نشان ایرانی ۲» گفت: رسانه‌ها می‌توانند بسیار موثر عمل کنند و طرح نشان ایرانی۲ نیز در راستای امیدآفرینی و ایجاد بازار نقش موثری را ایفا کرده است.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، سرانجام «طرح نشان ایرانی ۲» به ایستگاه آخر رسید و آیین اختتامیه این طرح با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس پارک فناوری پردیس و جمعی از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان در مؤسسه جام‌جم برگزار شد.

بر اساس آمارهای منتشر شده در گزارش مفصل این طرح، در «نشان ایرانی۲» قریب به ۶۰۰ درخواست از جانب شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و مخترعان ثبت شد که این عدد از افزایش ۳۰۰ درصدی میزان مشارکت مخاطبان نسبت به طرح «نشان ایرانی۱» خبر می‌دهد. موفقیت «طرح نشان ایرانی۲» در شناساندن توانمندی‌های کسب‌وکارهای دانش‌بنیان ایرانی به‌حدی بوده است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را الگویی برای سایر رسانه‌ها دانسته و مدیران مؤسسه جام‌جم نیز بر پیشبرد اهداف این طرح در آینده‌ای نزدیک و در قالب‌های رسانه‌ای تازه‌تر تأکید دارند.

رئیس پارک فناوری پردیس در این مراسم ضمن اشاره به اهمیت امیدآفرینی، ایجاد بازار برای محصولات و همچنین هدایت سرمایه‌های کشور به‌سوی حوزه تولیدات دانش‌بنیان گفت: زیست‌بوم فناوری و نوآوری در ۱۰ سال اخیر رشد قابل‌توجهی داشته است.

مهدی صفاری‌نیا با اشاره به این نکته که در حال حاضر بیش از 13هزار محصول دانش‌بنیان در فن‌بازار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است، افزود: عمده خریداران هدف محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاه‌های دولتی (B۲G)، در درجه بعدی سایر شرکت‌هایی که به‌عنوان محصول واسطه از این محصولات استفاده می‌کنند قرار دارند (B۲B) و در درجه سوم عموم مردم جامعه (B۲C) بازار هدف این محصولات هستند.

او ادامه داد رسانه‌ها با ایفای نقش خود در زمینه امیدآفرینی می‌توانند در معرفی توانمندی‌های موجود در کشور بسیار مؤثر باشد؛ زیرا در حال حاضر باور عمومی جامعه این نیست که ما می‌توانیم محصولات دارای فناوری‌های رده بالا و دانش‌بنیان و با‌کیفیت تولید کنیم. این در حالی است که در حال حاضر صدها محصول دانش‌بنیان به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

به گفته رئیس پارک فناوری پردیس، ایجاد بازار برای فروش محصولات دانش‌بنیان به‌ویژه در سازمان‌ها و نهادهای دولتی گلوگاه دیگری است که طرح‌هایی مانند طرح نشان ایرانی۲ در رسانه‌ها می‌تواند در ایجاد اعتماد به محصولات داخلی نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشد.

وی در پایان افزود: نقش بعدی رسانه‌ها در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان می‌تواند در جذب سرمایه‌های سرگردان کشور به‌سوی سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان باشد. در حال حاضر برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان به اندازه‌ای رشد کرده‌اند که سهام خود را در بازار بورس کشور عرضه کنند. جذب سرمایه‌های خصوصی می‌تواند در رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و در نهایت توسعه اقتصادی و فناورانه کشور بسیار مؤثر باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir