رویـدادهـا

دهقانی فیروزآبادی در افتتاحیه رویداد سرمایه گذاری فناوری TIM2023

تاسیس ۱۰ ابر شرکت با سرمایه یک‌میلیارد دلار در دستور کار کشورهای D8 قرار گیرد

تاسیس ۱۰ ابر شرکت با سرمایه یک‌میلیارد دلار در دستور کار کشورهای D8 قرار گیرد

با دیگران به اشتراک بگذارید

دهقانی: نیروی انسانی جوان، توانمند و فناور و ظرفیت های سرزمینی و اقتصادی خدادادی را از ظرفیت های ایران برشمرد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، روح الله دهقانی فیروزآبادی در رویداد سرمایه گذاری فناوری TIM2023 با اشاره به ظرفیت بالای کشورهای عضو D8 گفت: دارا بودن یک هشتم جمعیت جهان و ۶۰ درصد از جمعیت مسلمانان در کنار فرصت های اختصاصی نظیر ارتباط با دریا، معادن، انرژی، نیروی انسانی توانمند، بازار آموزش و پژوهش و مصرف نوآوری، جایگاه ویژه ای را برای این کشورها فراهم کرده است.
معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور افزود: رویداد سرمایه گذاری فناوری و رویدادهایی از این دست مورد توجه و اهمیت است و توسعه همکاری های بین المللی در دستور کار جمهوری اسلامی قرار دارد.
دهقانی گفت: ایجاد یک فرا کشور با فرصت‌های اقتصادی بزرگ و بازار وسیع با قرابت های فرهنگی و اندیشه ای و فرصت های انسانی و سرزمینی توسط کشورهای D8 می‌تواند به رشد و توسعه این کشورها کمک کند.
ایجاد شرکت های بزرگ فناوری و فراتر از استارتاپ‌های کوچک و هم چنین تاسیس چند برند جهانی در توسعه جهانی، از نکاتی بود که دهقانی فیروزآبادی بدان اشاره کرد و افزود: شرکت های بزرگ فناوری، پیشران فناوری هستند و کشورهای D8 باید در افق پیش رو به تاسیس ۱۰ ابر شرکت با سرمایه یک‌میلیارد دلار مبادرت ورزند.
وی نوآوری را نیاز امروز همه حوزه های اقتصادی برشمرد و افزود: کشورهای عضو D8 باید بر ارتقای مفهومی و ماموریتی خود با توسعه همکاری ها و ایجاد صندوق های مشترک بیفزایند.
دهقانی هم چنین وجود نیروی انسانی جوان، توانمند و فناور و ظرفیت های سرزمینی و اقتصادی خدادادی را از ظرفیت های ایران برشمرد.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir